Strepen en vlekken tijdens het gamen

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• foxsailor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-02-2025
Hallo luitjes!!

Ik heb dit probleem al een tijdje en ik hoop dat iemand binnen dit forum dit probleem kan oplossen!

Tijdens het gamen ontstaan er altijd strepen en vlekken tijdens het gamen. Zie plaatjes voor details.

[img=http://img87.imageshack.us/img87/999/screenshot001ab9.th.jpg]

[img=http://img291.imageshack.us/img291/4545/screenshot000nj0.th.jpg]

Syst spec:

processor: p4 2 gigahertz
moederbord: sis 645E max 2 AGP
videokaart: gigabyte geforce 6600 256 mb
geheugen: twinmos 512 mb

Eerst dacht ik dat het een kapotte videokaart zou zijn maar nadat ik een nieuwe had gekregen was het probleem nog niet opgelost!! Ik zou het verder niet meer weten! Help mij want het gamen wordt steeds irritanter!!

Alvast bedankt!!

Fokke

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Tijdens het gamen of alleen bij dat specifieke spel? Daar zit nogal een verschil tussen ;)

En waarom kon dit niet in je oude topic Strepen tijdens het spelen van spellen :?

[ Voor 39% gewijzigd door Rone op 19-07-2006 14:13 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• foxsailor
Excuseer, was ff vergeten dat ik die ook al es had geplaatst. Toendertijd is er geen probleem voor gevonden dus ik dacht, probeer het nog een keer.

Voor wat betreft welk spel: Alle spellen! Behalve de spellen die weinig vragen van de pc.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Is de videokaart overgeklokt? Wordt hij niet te warm? Draait de fan van de videokaart nog?
Al andere drivers geïnstalleerd?

Probeer de kaart eens in een ander systeem. Liefst op een plek waar het koeler is...

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-07 11:30
en ben je de mogelijk extra molex nie vergeten aan te sluiteN?

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

• foxsailor
@ infinity: de kaart is niet overklokt en te warm, hij wordt passief gekoeld. Drivers veranderen heeft tot dusverre niet geholpen.

@ fridh: Extra molex? is dat voeding?

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-07 23:33

SpamLame

niks

foxsailor schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 15:41:

@ fridh: Extra molex? is dat voeding?
JA, maar beide 6600 van gigabyte hebben dat op het eerste gezicht niet (nodig).
Probeer eens met rivatuner of je bij ONDERklokken nog steeds het probleem optreed.

[ Voor 37% gewijzigd door SpamLame op 19-07-2006 15:50 ]

• foxsailor
Als je het stekkertje aan de achterkant van de kaart bedoeld: die zit erin

• foxsailor
Daarbij heb ik de volgende waarden verkregen via speedfan

Kan iemand mij deze interpreteren?

temp 1: 45g
temp 2: 59g !
hd0 : 48g

Daarnaast de volgende voltages:

+3.3V 3.33v
+5v 5.08v
+12v 11.86v
-12v -11.62
-5v - 5V
+5vsb + 5.54
VBAT 3.15v

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik vermoed toch dat je videokaart te warm wordt tijdens het gamen. Ik weet niet of de 6600 een temperatuursensor heeft, anders kan je deze even checken. En anders eens een ventilator op je kaart richten en zien of het probleem blijft.

• SpamLame

SpamLame

niks

foxsailor schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 15:48:
Daarbij heb ik de volgende waarden verkregen via speedfan

Kan iemand mij deze interpreteren?

temp 1: 45g
temp 2: 59g !
hd0 : 48g

Daarnaast de volgende voltages:

+3.3V 3.33v
+5v 5.08v
+12v 11.86v
-12v -11.62
-5v - 5V
+5vsb + 5.54
VBAT 3.15v
Speedfan geeft waardes voor het moederbord cpu en chipset, niet de GPU.
Gebruik Rivatuner voor uitlezen temperatuur vcore en kloksnelheden van je GPU.
En probeer eens onder te klokken

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-07 11:30
SpamLame schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 15:43:
[...]

JA, maar beide 6600 van gigabyte hebben dat op het eerste gezicht niet (nodig).
Probeer eens met rivatuner of je bij ONDERklokken nog steeds het probleem optreed.
Nou, kwas het zelf eerst vergeten met m'n Gigabyte...en tijdens spellen deed ie 't toch slecht :p

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

• SpamLame

SpamLame

niks

Ja maar heb je nu al naar/met Rivatuner gekeken?

• foxsailor
Ben ik weer.

Heb nu een ventilator op de open kast gericht en de temperatuur daalde ogenblikkelijk. Heb ook met vtuner2 de core clock omlaag geschroefd. Tijdens het spelen van lockon gaat de temperatuur van de fan 2(welke precies boven de videokaart hangt) omhoog van 46 naar 54 graden binnen een paar minuten. In die tijd kreeg is die strepen en vlekken dus weer. Zie link:

Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/8997/screenshot003xq7.th.jpg

Deze 2e fan is een 60x60 mm, blaast lucht naar binnen en heb ik erin gezet om de temperatuur laag te houden. Meer koeling kan ik niet kwijt in de kast.

Wat moet ik doen?

Edit: temp uitlezen gaat niet, er zit geen temp sensor op

[ Voor 5% gewijzigd door foxsailor op 20-07-2006 15:02 ]

Verwijderd

Wellicht OpenGL gebruiken ?

• SpamLame

SpamLame

niks

foxsailor schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 15:00:
Ben ik weer.

Heb nu een ventilator op de open kast gericht en de temperatuur daalde ogenblikkelijk. Heb ook met vtuner2 de core clock omlaag geschroefd. Tijdens het spelen van lockon gaat de temperatuur van de fan 2(welke precies boven de videokaart hangt) omhoog van 46 naar 54 graden binnen een paar minuten. In die tijd kreeg is die strepen en vlekken dus weer. Zie link:

[afbeelding]

Deze 2e fan is een 60x60 mm, blaast lucht naar binnen en heb ik erin gezet om de temperatuur laag te houden. Meer koeling kan ik niet kwijt in de kast.

Wat moet ik doen?

Edit: temp uitlezen gaat niet, er zit geen temp sensor op
Raar dat je geen temp sensor hebt, is volgens mij gewoon ingebouwd in de chip,, maar goed.
En als je de memory ONDERklokt heb je dan nog steeds problemen (icm lagere core)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:06
Heb je al andere drivers geprobeerd?
Zijn er misschien patches voor het spel waardoor je het wel goed kunt spelen?

Verwijderd

Lijkt op een warmte probleem. Probeer inderdaad eens je kaart te onderclocken (tijdelijk) en kijk of het probleem nog optreed.

Eventueel kun je ook het voltage van je kaart eventjes een klein beetje in de bios verhogen of verlagen.

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-07 22:43
Ik had precies dezelfde problemen met mijn 6600GT

Klinkt misschien raar maar probeer eens forceware 77.77
Ik wist ook niet hoe ik het moest oplossen totdat iemand mij aanraadde om die drivers te gebruiken.

Ik had artifacts bij Cod2, HL2, en meer games.
Na het installeren van 77.77 was alles voorbij :? heel raar maar waar.
Misschien ligt het aan je voeding, k denk het niet maar 't zou kunnen.
Probeer anders je videokaart 's in een andere PC, kijken of ie dan ook raar doet.

Succes ermee.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ik heb het zelfde gehad en bij mij lag het aan de drivers.
Probeer eens andere drivers te installeren (oudere)

computer voor alle werkzaamheden

• foxsailor
ok, ik probeer forceware 77.77 eens, misschien dat dat helpt. Heb lockon gespeeld met een ondergeclockte kaart, zelfde resultaat.

Het nadeel van mijn kast is, is dat ie waarschijnlijk niet berekend is op meer warmte. Eerst zat er een oudere tnt2 kaart in en toen was het goed. De enige plaats om een ventilator te plaatsen zit nu die 60x60. Zelfs met een staande ventilator van 30 cm direct gericht op de open kast, heb ik nog steeds dezelfde problemen!! Wat voor koeling moet dan nog helpen?!

Daarnaast is het ook zo, dat het probleem niet opgelost is als de temperatuur gedaald is. De pc moet eerst opnieuw opgestart worden om het probleem op te lossen, eerder werkt ie niet prima.

Verwijderd

bouw een fan direct op je graka
dus gewoon op je heatsink vast maken met een tiewrap oid....

• foxsailor
Hallo luitjes,

Vanwege een drukke periode heb ik ff geen tijd gehad om het probleem op te lossen, maar ik ben er mee bezig geweest. Ik heb de tip van crijn geprobeerd en warempel. het is opgelost!!!! Dank u Crijn _/-\o_ _/-\o_

Er zitten zo en dan nog wel eens wat kleine streepjes is beeld maar dat het hele beeld fucked up is, is verleden tijd.

Kan iemand mij vertellen wat dit driver probleem inhoud en wat ik er eventueel verder aan kan doen. Misschien dat ik die laatste strepen dan ook weg kan halen.

Alvast bedankt!!

Fox
Pagina: 1