[XP] Fade-effect plots zeer traag

Pagina: 1
Acties:

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2025

Jesse99

Everything's Tweakable!

Topicstarter
Kreeg gisteravond het Java ByteVerify virus binnen, heel leuk...
Nu heb ik dat intussen weer eraf gekregen en voor de zekerheid alle systeembestanden hersteld, maar sinds het binnenkwam heb ik een probleempje nog.

Het fade-effect van de menu's in Windows XP is zeer traag, opbouw ervan duurt nu een paar seconden terwijl dat voorheen vloeiend en snel ging. Dit geldt niet alleen voor het startmenu, maar ook voor rechtsklik menu's, en vernieuwen van bijv. het bureaublad. Voor de rest loopt het hele systeem prima en snel.
Ik heb al een paar dingen geprobeerd als de waarde van de MenuShowDelay in het register veranderen, en de MenuOrder wissen. Maar daar was zowiezo niets in veranderd en het maakte wel een klein beetje verschil, maar nog altijd trager dan normaal.
Het gaat me dan ook om het feit dat het altijd goed werkte en verder in mijn systeem niets veranderd is!

Iemand die nog 'n ideetje heeft in welke richting ik 't kan zoeken om dit terug als vanouds te krijgen?

New pc under construction...

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-03 23:45
Probeer je videodrivers eens helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren. Misschien dat daar iets fout zit :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Jesse99

Jesse99

Everything's Tweakable!

Topicstarter
Heb 't even geprobeerd maar ook dat mocht niet baten helaas.
Eerlijk gezegd vermoed ik dat het toch in Windows zelf moet zitten. Zware bewerkingen die op de videokaart neerkomen lopen als 'n trein, 't probleem gebeurt echt alleen met opbouw/wegfaden van de menuutjes of het vernieuwen van bureaublad of Windows Explorer (I-net Explorer heeft er geen last van). 't Is ook 'n feit dat hoe groter het menu is, hoe langer 't duurt.
Ook visitekaartjes van Msn hebben er last van, en op het minimaliseren of formaat herstellen van vensters lijkt 't ook wat effect te hebben.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat doet ie in safemodus? :)

• Jesse99

Jesse99

Everything's Tweakable!

Topicstarter
Hetzelfde, ook die trage bureaubladopbouw als ik iets sluit wat er overheen stond, en ook de trage menu opbouw en afbraak...

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-03 13:25
Tweak ui installeren, hier kun je de speed wijzigen.
Misschien nog beter om in windows te zoeken naar de instellingen om dit uit te zetten, dus sneller.
control panel, dan system,dan advanced, dan performance.

• Jesse99

Jesse99

Everything's Tweakable!

Topicstarter
Bedankt voor de tip, ik wist wel dat dat kon... Maar zie het toch niet helemaal als een oplossing.
Het irriteert me gewoon mateloos dat 't altijd goed en snel werkte en ineens niet meer ;)

• Jesse99

Jesse99

Everything's Tweakable!

Topicstarter
't Is hersteld. :*)
Uiteindelijk was 't toch een corrupt videodriver bestand dat bij de eerste keer herinstalleren van de driver schijnbaar is blijven staan.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 17:59

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Jaydee schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 13:59:
Heb 't even geprobeerd maar ook dat mocht niet baten helaas.
Eerlijk gezegd vermoed ik dat het toch in Windows zelf moet zitten. Zware bewerkingen die op de videokaart neerkomen lopen als 'n trein, 't probleem gebeurt echt alleen met opbouw/wegfaden van de menuutjes of het vernieuwen van bureaublad of Windows Explorer (I-net Explorer heeft er geen last van). 't Is ook 'n feit dat hoe groter het menu is, hoe langer 't duurt.
Ook visitekaartjes van Msn hebben er last van, en op het minimaliseren of formaat herstellen van vensters lijkt 't ook wat effect te hebben.
Jaydee schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:28:
't Is hersteld. :*)
Uiteindelijk was 't toch een corrupt videodriver bestand dat bij de eerste keer herinstalleren van de driver schijnbaar is blijven staan.
Niet meer zomaar ergens vanui gaan hè? ;) Goed dat het opgelost is, man! En fijn dat je even meld wat het was. Helpt toekomstige problemen ook weer de wereld uit!

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Pagina: 1