Toon posts:

Medion Radeon 9600 TX drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na flink wat geprobeerd te hebben om mijn Radeon 9600 TX (Aldi PC) de beste performance te krijgen, is dat me niet bepaald gelukt..
Ik heb hier alle topics erover gelezen en erin staat dat de Radeon 9600 TX eigenlijk een overgeklokte 9500 is.
Ik heb deze teruggehaald naar een 9500 pro wat mogelijk is en daarna de drivers daarvan geinstalleerd (catalyst).. Echter loopt hij dan vaak vast, na ongeveer 15 minuten gamen..?
Wanneer ik hem gewoon een 9600 laat en dan gewoon de medion drivers (van de site) installeer krijg ik ontzettend veel artifacts? Wat wel vaag is want volgens mij had ik dit voorheen niet? Verder heb ik een aantal drivers geprobeerd maar zonder succes.. Of hij installeerd niet ( veel besproken probleem al volgens mij ), of gewoon artifacts of vastlopen na aantal minuten gamen..

Nou is mijn vraag wat ik als beste kan doen? Hoe kan ik mijn Radeon de beste performance geven? Of zou me videokaart iets mankeren?

Bij voorbaat dank :)

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Ik zou eerst ff uitsluiten dat het geen temperatuurs problemen zijn. Dus kast open en een tafelventilator ervoor. Het is tenslotte deze week best wel warm en standaard Medion setups zijn waarschijnlijk ook geen airflow monsters.

Verwijderd

Topicstarter
het was al voor deze hitte aan de gang, zit alleen door de hitte minder binnen :) dus daarom ben ik hier iets later mee :)

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:09
Ik heb ook een radeon 9600xt deze werd met standaard koeling na een aantal jaren te heet, dus fan schoongemaakt en nieuwe pasta.(zat dan precies aan maximum, dacht 65 graden).

Later toch maar een andere koeler erop gezet(zalman), deze koelt veel beter.

Nu heb ik de ngo optimized voor ati als software geinstalleerd( had probleem dat het scherm opeens zwart werd terwijl pc verder ging, oorzaak onbekend, maar nu weg.(hoop ik) Deze kun je downloaden op www.guru3d.com

Verwijderd

Topicstarter
jan99999 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 19:56:
had probleem dat het scherm opeens zwart werd terwijl pc verder ging, oorzaak onbekend, maar nu weg.(hoop ik) D
Hmm... intressant dit had ik een hele tijd geleden ook.
Volgens mij heb ik dit idd ook opgelost door me ventilator helemaal schoon te maken en nieuwe koelpasta.... Sinds dien ook niet meer teruggekomen..

Ik ga ff dat ngo optimizer van je proberen,

dank je!