Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Klusje voor bedrijf, betaling via rentacoder.

Pagina: 1
Acties:

• Fulcrum2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-12-2024

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

Topicstarter
Ik ga binnenkort waarschijnlijk een klein projectje doen voor een Amerikaans bedrijf. We hebben inmiddels redelijk scherp wat er van mij verwacht wordt, wat de deliverables zijn etc.

Ik ga onderzoek doen hoe een bepaalde (door de klant geleverde, erg grote) data set het best lossless gecomprimeerd kan worden. Onderdeel van dat onderzoek is het analyseren van de resultaten van bestaande compressie programma's analoog zoals ik nu al doe op mijn eigen compressie site (http://maximumcompression.com/data/summary_mf.php). In deze analyses gaat enorm veel (computer) tijd zitten. Uiteraard kan ik het meeste afvangen met scripting en batchbestanden, maar de computer zelf zal waarschijnlijk meerdere weken aan het werk zijn.

Nu de twee vragen:

1. Wat kan ik hiervoor vragen?. Er zit weken rekenwerk aan, maar veel van de tijd hoef ik zelf niets tot weinig te doen. Kan ik deze uren gewoon tegen 'normaal' uurtarief doorberekenen?. Wat is een normaal uurtarief voor dit soort klussen?.

2. Ze willen de betaling gaan afhandelen via www.rentacoder.com. Ik deze deze site/service niet. Heeft er iemand ervaringen met deze dienst? Positief danwel negatief?.

Groeten,
Werner

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 17:52
Vraag eens een offerte bij een bedrijf wat dit soort dingen doet? Sowieso kan je natuurlijk niet je uurloon gaan rekenen als je niks doet, dat slaat nergens op. Wel kan je bijvoorbeeld huur van apparatuur rekenen.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik zou eens meten hoeveel stroom je bak verbruikt.
Op basis daarvan kan je iig je kosten in stroom berekenen. Misschien dat je airco vermogen daar ook bij moet rekenen als je systeem in een gekoelde ruimte staat.

Als ik goed heb gerekend kost mijn systeem tussen de 200 en 300 euro per jaar in elektriciteit.
Ik zou iig dat als kosten berekenen (ben je iig van je stroomkosten af voor de rest van het jaar :+ ) en daar bovenop nog een uurtarief voor jouw wacht-werk (geld krijgen voor koffiedrinken :+ ).
Uiteraard niet zo hoog als een loon voor wanneer jij aan het werk bent. Daarvoor hanteer je dan weer een apart, hoger, loon. Je zal dan wel een urenregistratie bij moeten houden.

Dat lijkt me iig het meest eerlijk. De tijd dat jij zit te niksen gewoon een vol uurloon van 25 euro in het uur vragen lijkt me een afschrikmiddel richting de klant.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11 16:50

Glewellyn

is er ook weer.

Weet je zeker dat je dit per uur in rekening wil brengen, misschien kan je beter een fixed-price afspreken? Op die manier heeft de klant veel minder inzicht hoeveel uren je daadwerkelijk moet besteden om het project af te ronden en kan je soms een hogere prijs bedingen.

Als het meer werk blijkt te zijn dan je nu inschat kan je wel bedrogen uitkomen.

*zucht*

• descon
  • Laatst online: 12-11 22:20
Glewellyn schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 13:21:
Weet je zeker dat je dit per uur in rekening wil brengen, misschien kan je beter een fixed-price afspreken? Op die manier heeft de klant veel minder inzicht hoeveel uren je daadwerkelijk moet besteden om het project af te ronden en kan je soms een hogere prijs bedingen.

Als het meer werk blijkt te zijn dan je nu inschat kan je wel bedrogen uitkomen.
Idd, fixed price weet iedereen waar hij aan toe is. Krijg je ook geen gezeur over het uurloon. Zorg dan wel dat je alles duidelijk hebt afgebakend over welke werkzaamheden je precies gaat uitvoeren

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

descon schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 13:28:
[...]

Idd, fixed price weet iedereen waar hij aan toe is. Krijg je ook geen gezeur over het uurloon. Zorg dan wel dat je alles duidelijk hebt afgebakend over welke werkzaamheden je precies gaat uitvoeren
Ja.. die duidelijke afbakening is echt essentieel. En bij iedere afwijking daarvan meerwerk berekenen! :7

*zucht*

Verwijderd

McKaamos schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 13:19:
Ik zou eens meten hoeveel stroom je bak verbruikt.
Op basis daarvan kan je iig je kosten in stroom berekenen. Misschien dat je airco vermogen daar ook bij moet rekenen als je systeem in een gekoelde ruimte staat.

Als ik goed heb gerekend kost mijn systeem tussen de 200 en 300 euro per jaar in elektriciteit.
Ik zou iig dat als kosten berekenen (ben je iig van je stroomkosten af voor de rest van het jaar :+ ) en daar bovenop nog een uurtarief voor jouw wacht-werk (geld krijgen voor koffiedrinken :+ ).
Uiteraard niet zo hoog als een loon voor wanneer jij aan het werk bent. Daarvoor hanteer je dan weer een apart, hoger, loon. Je zal dan wel een urenregistratie bij moeten houden.

Dat lijkt me iig het meest eerlijk. De tijd dat jij zit te niksen gewoon een vol uurloon van 25 euro in het uur vragen lijkt me een afschrikmiddel richting de klant.
Wat is daar eerlijk aan als je niets aan het doen bent? Begrijpelijk dat je kosten rekent voor het opzetten, instellen van de systemen etc. maar zoals jij het zegt "geld vragen voor koffiedrinken" is ook tegen een lager uurtarief niet aanvaardbaar als je het mij vraagt. Je kunt in die tijd ook dingen doen voor andere klanten, of hanteer je dan een soort samengesteld wachttarief (voor tien klanten tegelijk wachten is tien keer koffiegeld)?

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:44

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik denk dat je je niet eens druk moet maken om je stroomkosten e.d., want het bedrijf vraagt jou niet zonder reden: Ze willen jouw expertise! Blijkbaar is die in de VS niet eenvoudig voorhanden. Dat maakt dat jouw kennis en inzet dus een fatsoenlijk prijskaartje dient te krijgen. Die eerdergenoemde 25 euro per uur is gewoon een lachertje.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

25 euro per uur is echt weinig. Maar als je die dan ook kan vragen voor al die uren nietsdoen wordt het wel aanvaardbaar.

*zucht*

• Fulcrum2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-12-2024

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

Topicstarter
descon schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 13:28:
[...]

Het gaat inderdaad ook een fixed price worden, maar ik had even een richtlijn nodig (verwachte uren werk voor mijzelf x tarief + onkosten). Bedankt voor de tips zover (van iedereen).

Nog even terugkomend op mijn tweede vraag : Is er iemand met www.rentacoder.com ervaringen ??

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

Fulcrum2000 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 14:14:
[...]
Het gaat inderdaad ook een fixed price worden, maar ik had even een richtlijn nodig (verwachte uren werk voor mijzelf x tarief + onkosten).
Volgens mij snap je het nog niet helemaal...

Het hele idee van fixed price is dat je er meer geld mee kan verdienen als je je netjes aan je planning weet te houden. Jouw berekening moet dus zijn:

(uren * tarief + onkosten) * 1.5

*zucht*

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Rentacoder is meer een tussenservice voor als het bedrijf nog moet zoeken naar iemand die het wil maken. Als vergoeding hiervoor rekenen ze 15%. Omdat je toch al contact hebt met het bedrijf, lijkt het me voordeliger om het geld via een andere manier te laten sturen.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Computeruren zijn ~1$/uur (Sun Grid) dus om 25 euro te rekenen is best wel veel marge. Maar de echte vraag is "wat willen ze betalen?"

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:44

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

MSalters schreef op zondag 23 juli 2006 @ 00:36:
Computeruren zijn ~1$/uur (Sun Grid) dus om 25 euro te rekenen is best wel veel marge. Maar de echte vraag is "wat willen ze betalen?"
Uhhhh, hij wordt gevraagd voor z'n expertise, niet omdat men computercapaciteit vraagt!

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:06

Wildfire

Joy to the world!

Fulcrum2000 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 12:49:

[..]

2. Ze willen de betaling gaan afhandelen via www.rentacoder.com. Ik deze deze site/service niet. Heeft er iemand ervaringen met deze dienst? Positief danwel negatief?.
Ik ken het niet, maar ik beveel je aan de betaling te laten regelen via iets wat je wèl kent. Als het bedrijf serieus is, dan kunnen ze ook op een normale manier betalen. Zo moeilijk is het echt niet voor ze om geld naar jouw rekening over te maken. Waarom zou dat via zoiets als Rent A Coder moeten lopen?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Het voordeel van rentacoder (voor zover ik het begrijp) is dat het geld vooraf in bewaring aan renacoder wordt gegeven, zodat je zeker bent dat het geld er komt, en dat er bij problemen met betalingen / tevredenheid klant arbitrage wordt gedaan door die organisatie.

Voor zowel de klant als de programmeur biedt het dus extra bescherming. En dat kan soms best die 15% waard zijn.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:34

Qwerty-273

Meukposter

Puntje bij rentacoder.com is wel hoe je via hun weer je geld krijgt. Want zo te zien rekenen ze nog meer dan de 12,5-15% die ze al inhouden op het totaal bedrag. Zie http://www.rentacoder.com....asp#PaymentOptionsMatrix
Want zo te zien bieden ze voor NL alleen PayPal, Snail Mail Check en Western Union aan. Waarbij de eerste en laatste de kosten voor PayPal of WU door je zelf nog gedragen moeten worden. En de snail mail check kan je inwisselen bij een bank die er vervolgens ook nog een behoorlijk deel van voor zich zelf houdt voor de kosten. Dit moet je allemaal natuurlijk wel meenemen in je fixed-prijs berekening.
Waarschijnlijk doen ze het via rentacoder.com omdat ze daar al ervaring mee hebben, of dat ze belasting technisch daar voordeel uit doen. Ipv een betaling aan een Nederlander (eventueel zelfstandige/eigen bedrijf??) kunnen ze aan een amerikaans bedrijf betalen die het vervolgens doorsluist naar jouw toe.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Hillie schreef op zondag 23 juli 2006 @ 01:07:
[...]
Uhhhh, hij wordt gevraagd voor z'n expertise, niet omdat men computercapaciteit vraagt!
Daarom juist. De CPU uren zijn irrelevant; die moet je dus niet tegen 25 euro willen afrekenen. Daar wordt je niet voor ingehuurd. Reken datgene af waar je voor wordt ingehuurd en probeer dat niet via de achterdeur binnen te halen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

MSalters schreef op maandag 24 juli 2006 @ 21:10:
[...]

Daarom juist. De CPU uren zijn irrelevant; die moet je dus niet tegen 25 euro willen afrekenen. Daar wordt je niet voor ingehuurd. Reken datgene af waar je voor wordt ingehuurd en probeer dat niet via de achterdeur binnen te halen.
Of die CPU uren wel of niet relevant zijn is niet aan ons om te beoordelen. Als TS die uren a 25 EUR per uur kan doorberekenen zijn ze zeker wel relevant!

Het valt mij ontzettend op dat veel it-ers als ze afspraken moeten maken over prijzen zo ontzettend gericht zijn op hoeveel inzet ze daarvoor moeten leveren. Uiteraard is dat een belangrijke stap in het proces om tot een minimumprijs te komen waarvoor je een klus wil doen. Aan de andere kant moet je in ogenschouw nemen wat je voor een dergelijke klus kan krijgen.

Als datgene dat je kan krijgen hoger is dan je minimumprijs ga je accoord, is het lager doe je het niet. Als hetgene dat je kan vragen voor zo'n klus jouw minumum ver overstijgt zou je wel gek zijn om dat geld te laten liggen.

Met andere woorden, pak wat je pakken kan, tenzij het een klant is waarvan je "return business" kan verwachten en de prijs echt te hoog is.

*zucht*

• descon
  • Laatst online: 12-11 22:20
Glewellyn schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 14:19:
[...]

Volgens mij snap je het nog niet helemaal...

Het hele idee van fixed price is dat je er meer geld mee kan verdienen als je je netjes aan je planning weet te houden. Jouw berekening moet dus zijn:

(uren * tarief + onkosten) * 1.5
Idd, De meeste projecten vallen toch altijd tegen om een of andere reden, vandaar dat het slim is om een extra marge in te bouwen.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Het beste is als je een inschatting kan maken wat ze hiervoor bij een ander bedrijf kwijt zouden zijn. Of is jouw service zo uniek dat niemand anders het kan?

Daarnaast is het ook handig om te weten hoeveel budget het bedrijf er ongeveer voor in gedachten had en of ze weten wat jouw werkzaamheden precies in gaan houden. Misschien denken ze wel dat je 8 uur per dag ermee bezig bent (in plaats van even de scripts aanzetten en de PC laten rekenen)
Pagina: 1