Toon posts:

ADSL op 2 computers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op 1 van mijn computers ADSL met een SAGEM USB modem. Nou wil ik op een andere computer in mijn huis ook gebruik maken van mijn ADSL verbinding.

Ik heb voor de 2e computer ook een SAGEM USB modem, maar wanneer ik deze aansluit en installeer zoals op de 1e computer krijg ik toch geen verbinding.

Ik zal proberen het een beetje duidelijk te maken. -------> is de telefoonlijn.

Dit is de verbinding boven (1e computer), die werkt.
Telefoonlijncontact in de muur -------> splitter -------> telefoon
-------> ADSL -------> USB modem

Beneden, bij computer 2 is alles hetzelfde en toch krijg ik beneden geen verbinding.
Telefoonlijncontact in de muur -------> splitter -------> telefoon
-------> ADSL -------> USB modem

Het werkt beneden niet, ook als de verbindig boven niet gebruikt wordt en de 1e computer uitstaat.

Verwijderd

usb modem zal denk nooit gaan werken
en daarin tegen usb is erg traag
je kan beter een modem met router zoeken
of een modem en een losse router

wat je wel kan doen is pc met usb modem en dan extra netwerkaartje in en dan via share de andre pc ook van internet voorzien. maar dan moet pc 1 met modem altijd aan

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Sluit het eerst eens aan zoals beschreven in de handleiding en controleer dan of het werkt. Werkt het niet dan kun je hier verder informeren.

ADSL moet in principe aangesloten bij het ISRA punt (het punt waar de telefonie het huis binnenkomt).

We have just one world, but we live in different ones...

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-02 23:39
code:
1
2
3
                               ----------------- ADSL ----------------
hoofdtelefoon lijn (ISRA) ----[
                               ------------------TELEFOON --------

zo moet je het zien. De splitter is er voor om het ADSL signaal van het Telefoon signaal af te splitsen omdat je anders ruis krijgt op de telefoon lijn, of de verbinding van internet weg valt.

Het is dus niet mogelijk om met meerdere adsl splitters door het huis te gaan werken.
1 splitter zo dicht mogelijk bij het ISRA punt. (punt waar de telefoon lijn je huis binnen komt.)

Wat je zou kunnen doen is de splitter bij het isra punt zetten. en dan het ADSL draad wat daaruit komt splitsen tussen de modems. (kan dus alleen gebruikt worden door de modems, niet meer door telefoons.)

Het is waarschijnlijk handiger om de sagem USB modems de deur uit te gooien en gewoon een ADSL modem met ingebouwd router halen. Speedtouch 570 ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door sarcast op 19-07-2006 12:12 ]

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:53

lier

MikroTik nerd

Ik denk dat als je deze opstelling werkend wil hebben, dat je het niet gebruikte modem helemaal uit moet zetten. Maar...voor jouw situatie hebben ze ook een andere oplossing: een multi-pc modem. Vaak uitgevoerd met meerdere netwerkaansluitingen. Zie ook de reply hierboven...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je wilt toch niet beide computers tegelijk online hebben?

Je kan dit wel werkend krijgen maar je zal altijd de telefoonlijn moeten omprikken zodat niet beide modems op je lijn zijn aangesloten tegelijk. Dat gaat niet. Dan had je ook aan 1 modem genoeg gehad zodat je die kan omprikken ;)

Vermoed dat je een Tiscali abonnement hebt (die hebben Sagem USB geleverd). Dan is het verstandig om eens in te loggen en een ander abonnement te kiezen. Dan kan je namelijk voor een gereduceerd bedrag (misschien wel 0 euro) een modem/router ontvangen. Enige is dat je een ander abonnement hebt (misschien zelfs goedkoper en sneller!) en dat je vanaf de dag van omzetting een nieuw jaar contract hebt.

Of bel met de helpdesk van je ISP (als het niet tiscali is) om eens navraag te doen wat je mogelijkheden zijn voor een ander ADSL modem met ingebouwde router zodat je wel meerdere computers tegelijk kan aansluiten en gebruiken. Je moet dan alleen wel een netwerk kaart in de computer hebben om aan te kunnen sluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 19-07-2006 12:15 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik dit ding gebruiken om de verbinding te splitsen?

Link

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:34

MeNTaL_TO

The future is not set

Of als je geen zin hebt in een router, maar wel 2 netwerkkaarten hebt, de Sagem via internet sharing delen, nadeel is wel dat pc1 altijd aan moet staan als pc2 internet moet hebben.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:53

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 12:17:

Link
Nee aangezien je modem alleen een USB aansluiting heeft gaat dat niet werken. Zoek een combi van modem en router !

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 12:25:
[...]

Nee aangezien je modem alleen een USB aansluiting heeft gaat dat niet werken. Zoek een combi van modem en router !
Dus deze is wel goed? Druk op Extra Info.

Link

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 12:17:

Link
Dit ding is inderdaad geschikt voor het delen van internet, maar dan moet je wel een ethernet modem hebben. Trouwens een hoop onzin voorbij zien komen in dit topic:
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 12:08:
en daarin tegen usb is erg traag
:z
sarcast schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 12:11:
Het is dus niet mogelijk om met meerdere adsl splitters door het huis te gaan werken.
Heeft prima gewerkt bij mij thuis, alleen moet je erop letten dat je op ieder aansluitpunt in je huis waar een telefoon aan hangt zo'n spliter moet plaatsen.
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 12:28:
[...]
Link
Ja :)

[ Voor 12% gewijzigd door spone op 19-07-2006 12:30 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02 17:58
Of je koopt het volgende.

zie link, heb ik ook werkt perfect.

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-02 23:39
Ik denk dat je zelf iets meer energie moet stoppen om je eigen vraag beantwoord te krijgen.
Heb je bijvoorbeeld de helpdesk al eens gebeld?

Ik zou tevens het advies van bjck opvolgen, kijk of je je abo kan omzetten naar iets anders.
Grote kans dat je een abo kan krijgen voor minder geld, met gratis modem.
Queenfanmichel schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 12:35:
Of je koopt het volgende.

zie link, heb ik ook werkt perfect.
mja, dat gaat dus niet werken. WRT54G is een draadloos router, GEEN adsl modem.
Modem van de TS is een USB modem, simpel routertje kopen gaat dus ook niet werken er zit namelijk geen netwerk kabel aan.

[ Voor 49% gewijzigd door sarcast op 19-07-2006 12:38 ]

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

spone schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 12:29:

Heeft prima gewerkt bij mij thuis, alleen moet je erop letten dat je op ieder aansluitpunt in je huis waar een telefoon aan hangt zo'n spliter moet plaatsen.
Over onzin gesproken, je splits je telefoon na de splitter, dan hoef je niet meer te splitten/filteren.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

heb goede oplossingen hiervoor stuur een e-mail naar hj.kappe@dcn-beveiliging.nl en dan leg ik je zo uit wat er mogelijk is. kosten vallen hiervan ook wel mee

• bjck
[...]

Link
Deze zou moeten kunnen werken. Alleen is er met Sitecom wel een hoop mis geweest in het verleden en werkt dit apparaat volgensmij nu wel, maar alleen met de allerlaatste firmware/software op het apparaat van Sitecom.

En instellen van de juiste instellingen helpt Tiscali je ook niet mee (zijn misschien wel 500 verschillende modem/router varianten immers, je kan ze niet allemaal weten/ondersteunen/testen) wat misschien lastig is. Het helpdesk nummer van Sitecom is vrij 'prijzig' dacht ik 8)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 23:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Link
Ja dat werkt, maar als ik jou was (en als ik jouw adsl kennis hier zo een beetje inschat) zou ik er lekker eentje bij Tiscali zelf kopen (zyxel 2602). Die is dan gelijk goed ingesteld en kan je direct twee pc's aan hangen. En met een beetje mazzel is het nog gratis ook, als je je abonnement weer een jaartje verlengt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

JvS schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 12:56:
[...]

Ja dat werkt, maar als ik jou was (en als ik jouw adsl kennis hier zo een beetje inschat) zou ik er lekker eentje bij Tiscali zelf kopen (zyxel 2602). Die is dan gelijk goed ingesteld en kan je direct twee pc's aan hangen. En met een beetje mazzel is het nog gratis ook, als je je abonnement weer een jaartje verlengt.
Volgens mij krijg je bij verlengen alleen korting op een nieuwe router.

• bjck
MeNTaL_TO schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 12:58:
[...]

Volgens mij krijg je bij verlengen alleen korting op een nieuwe router.
Dan is het uiteindelijke bedrag nogsteeds lager dan die Sitecom waarschijnlijk ;)

En al zou je er €99 voor moeten betalen is het helemaal niet onhandig om er zo-eentje bij Tiscali af te nemen inderdaad. Scheelt je een hoop gerommel, hoop zorgen en je krijgt er ondersteuning op als het niet wil werken tenminste van Tiscali. Het is lastig als je ondersteuning bij Tiscali voor je verbinding en voor je modem van Sitecom. Gaan ze naar elkaar wijzen ;)

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
MeNTaL_TO schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 12:38:
[...]
Over onzin gesproken, je splits je telefoon na de splitter, dan hoef je niet meer te splitten/filteren.
hoezo onzin? als een kabel direct vanuit het isra punt omhoog is getrokken dan is er boven toch wel degelijk een splitter nodig.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 13:32
harryslinger schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 14:08:
[...]

hoezo onzin? als een kabel direct vanuit het isra punt omhoog is getrokken dan is er boven toch wel degelijk een splitter nodig.
Splitter moet toch als eerste op de kabel na het ISRA-punt zitten? Aangezien je telefoonaansluitingen in woonkamer en slaapkamer meestal ook vanuit de meterkast gaan zou ik daar al splitten. Zet dan meteen er een router bij dan kun je Ethernet gebruiken om te verlengen, da's beter dan een telefoon kabeltje.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 12:38:
[...]
Tenzij er niet gesplit wordt in de meterkast, zo handig was ik ook nog wel ;)

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Pagina: 1