Toon posts:

Computernaam uitlezen in een script

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag vanuit een html pagina de huidige computernaam uitlezen en deze opnemen in de pagina.

Dit tbv een active desktop pagina waar ik de computernaam op vermeld wil hebben..

Ik weet dat er programma's zijn zoals bginfo van sysinternals, maar dat is in deze situatie geen optie.

Googelen heeft ook niets opgeleverd, maar ik ga er vanuit dat het met een scriptje toch moet kunnen..

Iemand een idee ?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Waarom leverde Google niks op?
http://www.google.nl/search?q=javascript+computer+name
var ax = new ActiveXObject("WScript.Network");
document.write(ax.ComputerName + '<br />');
Zoiets?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-02 09:13
Ik denk dat je best gwn een scriptje maakt dat de html pagina dynamisch aanmaakt ( dus laten lopen in de achtergrond). En dan stel je een auto-refresh in, indien gewenst.

Dat is de makkelijkste oplossing denk ik - toch de eerste die mij te binnen schiet.

Verwijderd

Topicstarter
[quote][b][message=26158949,noline]CodeCaster schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 11:53

Waarom leverde Google niks op?
http://www.google.nl/search?q=javascript+computer+name

quote: http://www.thescripts.com/forum/thread92507.html

var ax = new ActiveXObject("WScript.Network");
document.write(ax.ComputerName + '<br />');

Zoiets?
[quote]

Het probleem hiervan is waarschijnlijk dat ik em als active desktop pagina wil hebben. Wanneer ik dit in m'n code opneem verschijnt gewoon de letterlijke tekst op het scherm ..

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Het moet wel tussen <script> tags hè...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 13:01:
Het moet wel tussen <script> tags hè...
Hmm, ok.. ik moet bekennen, dit spul is niet echt mijn punt van expertise.. [understatement 8) ]

Als ik het tussen <script> - </script> tags zet werkt het wel, MAAR...

Ik krijg nu de melding : "An active X control (ik wist niet eens dat ik die gebruikte :S ) might be unsafe to interact with other parts of the page. Do you want to allow this interaction?"

Klik ik op ja, dan krijg ik inderdaad de computernaam te zien.. Maar je begrijpt het al, ik wil die popup niet hebben ... :(

• Herby
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 13:39:
[...]

Hmm, ok.. ik moet bekennen, dit spul is niet echt mijn punt van expertise.. [understatement 8) ]

Ik krijg nu de melding : "An active X control (ik wist niet eens dat ik die gebruikte :S ) might be unsafe to interact with other parts of the page. Do you want to allow this interaction?"

Klik ik op ja, dan krijg ik inderdaad de computernaam te zien.. Maar je begrijpt het al, ik wil die popup niet hebben ... :(
Dat gaat niet gebeuren dat is gewoon een beveiliging van IE sinds SP2. En wel begrijpelijk ook dat er niet zomaar scripts gedraaid kunnen worden die informatie van jouw pc uitlezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Herby op 19-07-2006 13:41 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:35
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 13:39:
[...]

Dat ligt hem aan het feit dat door de beveiligingsinstellingen van Internet Explorer IE voor "unsafe" scriptjes eerst toestemming moet vragen. Je kunt het wel uitzetten in Extra -> Internet Opties -> Beveiliging -> Aangepast niveau -> en dan even zoeken :P

edit:
Grr.. HerbyNL ;( :P

[ Voor 6% gewijzigd door ReZ1987 op 19-07-2006 13:43 ]

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:57
Of even het adres naar de pagina in je Vertrouwde Site's zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar m'n security laag zetten lijkt me een slecht plan, en aangezien ik dit op 1500 pc's wil draaien kan ik ze moeilijk allemaal opnemen als veilig .. Dus deze manier lijkt me even lastig te worden... En bijvoorbeeld via een omweg ?

Stel dat ik vanuit het inlogscript een computernaam naar een tekstbestandje laat dumpen...

Zou ik dit met een javascriptje in kunnen lezen in een variabele, en deze dan weer met writeline oid op het scherm kunnen laten zetten..

Dan merkt het os volgens mij niet dat ik een systeemvariabele uitlees, en krijg ik geen melding..

Of is dit te simpel gedacht ? :?

• Herby
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Dan moet de pagina nog steeds een lokale file uitlezen en dat resulteerd in dezelfde melding als je eerder beschreef.

Maar waarom probeer je het niet gewoon ;)

edit:
en 1500 pc's in 1 netwerk ?? Dan hoef je dat natuurlijk niet met de hand te doen

[ Voor 23% gewijzigd door Herby op 20-07-2006 10:17 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 09:48:
Ok, maar m'n security laag zetten lijkt me een slecht plan, en aangezien ik dit op 1500 pc's wil draaien kan ik ze moeilijk allemaal opnemen als veilig .. Dus deze manier lijkt me even lastig te worden... En bijvoorbeeld via een omweg ?

Stel dat ik vanuit het inlogscript een computernaam naar een tekstbestandje laat dumpen...

Zou ik dit met een javascriptje in kunnen lezen in een variabele, en deze dan weer met writeline oid op het scherm kunnen laten zetten..

Dan merkt het os volgens mij niet dat ik een systeemvariabele uitlees, en krijg ik geen melding..

Of is dit te simpel gedacht ? :?
Als het niet 100% onkraakbbaar hoeft te zijn, zou je idd na 1x inloggen de naam (of een code waarmee je de naam in een database terugvindt) clientside in een cookie kunnen bewaren.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Misschien een hele stomme vraag, maar je wilt waarschijnlijk wat info van de computer displayen als op je desktop?

Waarom gebruik je daar niet de tools voor die ervoor bedoeld zijn :?
http://www.sysinternals.com/Utilities/BgInfo.html
Alles wat je van je computer wilt weten (zonder rare popup vraagjes) direct op je desktop. Frot de config in je logon script en elke PC heeft deze informatie :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
bginfo is (zoals ik in m'n opening had staan) geen moglijkheid omdat ik een volledige custom background heb waar ik de computernaam (voor remote beheer) in wil hebben.

Ik weet dat je met bginfo ook wat kan customizen, maar niet zo uitgebreid zoals we dat nu hebben (mededelingenwindow, links naar servicedesk, zoeken vanaf de desktop etc. etc.)

bginfo is dus helaas geen optie..

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-02 17:05
Misschien kun je iets beginnen met de variabele %computername%, deze is gewoon met het dos-commando 'set' op te vragen. Je zou deze variabele in een batch-scriptje kunnen gebruiken..

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
poktor schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:08:
Misschien kun je iets beginnen met de variabele %computername%, deze is gewoon met het dos-commando 'set' op te vragen. Je zou deze variabele in een batch-scriptje kunnen gebruiken..
Ik zat ook aan zoiets te denken. De desktoppagina wordt toch "ergens" opgeslagen. Met een batch-bestand bij de logonprocedure kan je de pagina zelf creeëren en het gedeelte computernaam integreren uit een db of via dosvars

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

In je loginscript van de server een extra regeltje mikken:
code:
1
echo %COMPUTERNAME% > c:\compname.txt

Je kan vast wel met HTML een txtbestandje uitlezen lijkt me.

Ey!! Macarena \o/

• benoni
  • Niet online
RaZ schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 16:52:
In je loginscript van de server een extra regeltje mikken:
Je kan vast wel met HTML een txtbestandje uitlezen lijkt me.
Vanaf een HTML pagina die je van een (web)server opent niet hoop ik, ik zou me er niet bepaald veilig bij voelen als vanaf websites in mijn bestandjes gesnuffeld mag worden. Het enige waar je zonder veiligheidsprobleem iets in kunt bewaren en uitlezen is het cookie-bestand.

Als je de systemen met een opstartscriptje uitrust die de servernaam ophaalt, kun je waarschijnlijk ook proberen dat in een lokale webpagina op te slaan, en vervolgens met de browser die pagina te openen (of een andere manier om een cookie in de cookiefile te krijgen). Je zou ook meteen vanuit het opstartscript een verbinding naar je server kunnen maken zodat je server de naam + IP nummer langs ziet komen, maar zo'n 'phone home' constructie blijft misschien steken achter een firewall.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

benoni schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 17:09:
[...]

Vanaf een HTML pagina die je van een (web)server opent niet hoop ik.
[..]
Gaat om een ActiveDesktop pagina. Alles draait dan lokaal (lijkt me).
c:\compname.txt kan dus opgevraagd worden.

Ey!! Macarena \o/

• benoni
  • Niet online
RaZ schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 17:13:
Gaat om een ActiveDesktop pagina. Alles draait dan lokaal (lijkt me).
c:\compname.txt kan dus opgevraagd worden.
In die volgorde wel inderdaad, dus als je de lokale pagina als startpagina wilt gebruiken.
Pagina: 1