Probleem met samenvoegen MySQL en Word document

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Het zou zo simpel moeten zijn, maar het doet niet wat het zou moeten doen.

Alle gegevens van de medewerkers van het bedrijf waar ik voor werk worden opgeslagen in een MySQL database en beheert via een webinterface. Ik heb dat systeem o.a. geschreven om vanuit MS Word m.b.v. de MySQL ODBC client samenvoeg documenten te kunnen maken. Het werkt niet zoals ik verwacht.

De tabel bevat 'actieve' medewerkers en medewerkers die al uit dienst zijn. Actief of niet wordt bepaald door het veld 'actief' die de waarde 1 of 0 bevat.Er zijn op dit moment 126 medewerkers in dienst en er staan 30 voormalig medewerkers in de database.

Ik heb een smanevoegbestand gemaakt waarmee etiketten kunnen worden afgedrukt. Elk record wat wordt ingevoegd ziet er als volgd uit.

code:
1
2
3
4
5
6
«Record overslaan als...»
«voornaam» «tussenvoegsel» «achternaam»
«straat» «huis_nr»
«postcode» «woonplaats»
«kixcode»
«Volgende record»

«Record overslaan als...» = Record overslaan als 'actief' == '0'

Het probleem is dat er van de 126 medewerkers, wanneer ik 9 medewerkers per pagina laat samen voegen, er maar 63 worden afgedrukt. Wanneer ik 10 medewerkers per pagina laat samenvoegen worden er maar 50 afgedrukt. Ik denk echt vanalles geprobeert te hebben om het op te lossen en zie niet wat ik nog meer zou kunnen proberen. Uiteindelijk is het zo dat wanneer ik 1 medewerker per pagina laat afdrukken het correcte aantal medewerkers wordt afgedrukt. Dat schiet natuurlijk niet op met etiketvellen.

Kan iemand me hier wat verder mee helpen?

[ Voor 8% gewijzigd door Bram77 op 19-07-2006 11:48 ]

• riZZy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 21:03
Het is niet de gehele verklaring voor je probleem, maar in het laatste etiket op je pagina moet je geen volgend record meer aangeven. (die wordt automatisch geregeld door het pagina einde)

edit:
het record overslaan zou ik gewoon in de query-opties zetten en niet als samenvoegveld in je document.

[ Voor 24% gewijzigd door riZZy op 19-07-2006 12:27 ]

• Bram77
Ok, het laatste <<volgende record>> weghalen zorgt voor 10 extra records. 60 in totaal dus nu (met 10 per pagina).

Waar kan ik de query opties aangeven?

• riZZy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 21:03
Hier op m'n werk heb ik een nieuwe office versie, die ken ik nog niet zo goed. In oudere versies kun je dit aangeven in de wizard samenvoegen. (en zelfs ook nog in het venster vlak voor het daadwerkelijke samenvoegen)

• Bram77
We gebruiken hier Office 2003 overigens