Toon posts:

CPU cooler en koelpasta?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
...wachtend tot die *****winkels eindelijk eens normaal een bestelling GOED kunnen afleveren, nog even een vraagje: is het noodzakelijk om op de processor (we hebben het over een Athlon 1 GHz) eerst een dot koelpasta te doen voor de cpu cooler wordt aangebracht?

Verwijderd

Welke koeler heb je?

Meestal zit er een plakje koelspul onder de cooler die je eraf moet halen (zachtjes met iets ervanaf krabben) Vervolgens gekochte koelprut, kan al voor 2,95 , erop smeren, het hoeft niet veel te zijn, omdat het alleen maar oneffenheden moet opvullen. Een klein laagje is voldoende.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik 'm eindelijk geleverd krijg, zou de koeler de Spire 5d21b3 orb moeten zijn.

Moet de koelpasta af en toe weer 'ververst worden' of is de ene keer voldoende?

Verwijderd

EƩn keer is voldoende (blijft ertussen).

Maar als je je koeler eraf haalt dan moet je er weer opnieuw opdoen, maar in zo'n minipotje zit wel voor een stuk of 20 keer, dus dat moet geen probleem zijn.

Verwijderd

Waar kun je de goedkoopste koelpasta halen?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:16

Wildfire

Joy to the world!

Nou, voor dat beetje geld hoef je echt niet gierig te gaan doen... >:)

Geef gewoon een paar gulden meer uit aan echt goede koelpasta. En wat echt goede koelpasta is, dat mogen de rest van de Tweakers uitmaken - ik weet het niet... (alhoewel Arctiv Silver erg populair schijnt te zijn)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Artic silver is inderdaad erg populair, maar kijk eens op oc-shop.nl daar kun je grote en kleine hoeveelheden halen!

Verwijderd

Ik heb gewoon pasta bij een electronicazaak gehaald (Display Electronics). Kostte me 2,95 voor een paar gram (20keer smeren ofsow). Doet het perfect: T-bird 1000@1100@1,80v@45 graden stressed.

O ja en cooler is Chrome Orb

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:51

botoo

šŸ’€ too old to die young

Arctic Siver is idd bere-duur, maar het geld waard.
't scheelt van een graad of 3 idle tot wel 5 stressed :)

FXDLS 'S&S edition'

šŸ’€ memento mori šŸ’€

Pagina: 1