Toon posts:

Blauwig beeld op ATI Radeon VGA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben de wanhoop zowat nabij dus ik wil mijn vraag toch hier even stellen. Ik heb twee schermen aangesloten op een ATI Radeon 9250. Beide HP 1702 schermen met een VGA aansluiting.

De ATI kaart heeft een DVI en een VGA uitgang. Het scherm dat ik via een verloopstekkertje aansluit op de DVI uitgang van de ATI doet het nu goed.

Het andere scherm dat ik gewoon aansluit via VGA heeft een blauwe waas over het beeld. Het lijkt alsof rood niet wordt weergegeven.

Het ligt niet aan het beeldscherm; als ik ze omwissel wordt het andere beeld blauwig.

Daarnaast maak ik gebruik van de bijgeleverde drivers van ATI.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:50

KneoK

Not in a million lightyears

Heb je misschien ergens een kleurenprofiel aan staan ? In je Ati drivers of een ander progje ?
Of misschien is je D-SUB aansluiting op je videokaart een beetje vies ?
Heb je al andere drivers geprobeerd ? Bijgeleverde drivers zijn meestal heel erg oud. Download van Ati.com de nieuwste inclusief Catalyst Control Center. Kun je eventueel met het kleurenprofiel klooien.
Gebeurt het als je de D-SUB als enige gebruikt ook ?

Meer kan ik zo even niet verzinnen.

[ Voor 51% gewijzigd door KneoK op 19-07-2006 14:33 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:44

DarkSide

theres no place like ::1

VGA kabel al omgewisseld? Of opnieuw aangesloten en gecontrolleerd op evt. verbogen pinnetjes?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:50

KneoK

Not in a million lightyears

DarkSide schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 14:32:
VGA kabel al omgewisseld? Of opnieuw aangesloten en gecontrolleerd op evt. verbogen pinnetjes?
Het gebeurt voor zover ik heb begrepen op beide monitoren. En beide monitoren doen het goed op de DVI aansluiting. Lijkt me geen kabelprobleem dan.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:44

DarkSide

theres no place like ::1

Uit jouw verhaal haal ik er uit dat jij 2 schermen tegelijkertijd aansluit. Beidde met een vga kabel (waarvan 1 met verloop). Scherm 1 geeft blauw beeld. Scherm 2 niet. Jij plaatst scherm 1 op kabel van scherm 2. En dan geeft hij goed beeld. En waarschijnlijk geeft scherm 2 op kabel 1 nu een blauwe waas. Omdat dit nog steeds de, waarschijnlijk, defecte kabel is. Daarom gebruik de kabel waarvan je weet dat deze goed is (van scherm 2) op scherm 1 (dus zonder verloop) en kijk dan wat hij doet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.