Bios error

Pagina: 1
Acties:

• AnderNeo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09-2025
Heey mensen,

Ik heb hier volgens mij al eens eerder een topic over geopend en het leek toen opgelost te zijn... Maar dat is dus niet zo.
Het gaat om het volgende:
Ik heb een Asus A8N-Sli deluxe moederbord met 2x512mb dual channal geheugen en een Ati radeon x800 videokaart. Volgens het opstartscherm heb ik een Award bios.
Het probleem is: Als ik mijn computer opstart, dan geeft hij (soms!) 2 beeps en gaat dan vervolgens weer uit. Als ik de pc dan weer opstart, dan doet hij het prima. Ik heb al even gekeken naar wat het eventueel kan zijn, maar kan eerlijk gezegd niet echt vinden wat de beeps betekeken. Als iemand hier een oplossing voor heeft, dan ben ik je voor eeuwig dankbaar.

thnx,

AnderNeo

It's not the dying but the living that scares me to death

Verwijderd

kijk is of je voeding wel sterk genoeg is?

rond de 400 watt moet voldoende zijn

lieftst iets meer anders loopt de voeding op zijn tenen

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 09:36 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02 16:50

BHQ

Voedingen zijn -zwaar- overrated :z

Stel, hij had een Athlon64 X2 5000+ (ja, 5000+!) systeem. 2 DDR-modules erin, 2 stuks 7200rpm hdd's, een DVD brander, en een DVD lezer. Uiteraard 2 USB-devices en een X850XT PE videokaartje voor de grap. Voor de gein ook nog 2x een 80x80 casefan en omdat onboard sound sucked een los PCI Soundblaster kaartje. Dan heeft ie aan een goede 350W PSU genoeg en dan heeft nog 12Watt over. Uitgaande dat-ie z'n systeem niet continu 100% gebruikt (daar is deze berekening op gebaseerd) zelfs een stukje meer.

Wat concludeer ik hieruit? Voedingen zijn zwaar overschat, alleen laat in godsnaam voedingen van Q-tec / Sweex / Codegen en voedingen onder de €50 (muv. Coolermaster, Asus e.d.) links liggen.

[ Voor 79% gewijzigd door BHQ op 19-07-2006 09:49 ]

• AnderNeo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09-2025
Yapser schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 09:35:

Wat concludeer ik hieruit? Voedingen zijn zwaar overschat, alleen laat in godsnaam voedingen van Q-tec / Sweex / Codegen en voedingen onder de €50 (muv. Coolermaster, Asus e.d.) links liggen.
Lolz.. Helemaal mee eens. Maar om het probleem maar even uit de wereld te helpen: Ik heb een 480 watt thermaltake voeding van 100 euro, dus dat kan geen probleem zijn ;).

It's not the dying but the living that scares me to death

Verwijderd

Zijn de 2 RAM modules van het zelfde merk/type?
Anders eerst even booten met 1 module en kijken of het wel werkt.