Toon posts:

Aansterker -> Laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bestaat er een kabeltje dat je van de stroom van de aansteker in de auto zo om kunt schakelen voor naar de laptop? Zoja weet iemand hoe deze heet?

Alvast bedankt,

Robin

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:16

Nik

Omvormer :?

Of je zoekt gewoon even met Google in plaats van dat wij helpdeskje voor je gaan spelen:

http://www.google.nl/sear...laptop+op+aansteker&meta=

http://www.google.nl/sear...sigarettenaansteker&meta=

Bietje moeite doen kul! :/

[ Voor 93% gewijzigd door Nik op 19-07-2006 08:25 ]

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:23
Weet niet of dat bestaat, weet wel dat er omvormers zijn voor 12v naar 220v

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:56

Haan

dotnetter

Ja, dat heet een car adapter :)

je hebt trouwens een klein foutje gemaakt in je topic titel ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Daar ga je niets aan hebben, de meeste laptops hebben meer dan 12 volt nodig. Je moet opzoek gaan naar een converter, 12 volt naar 230 volt, en dan je adapter erin pluggen. Google maar eens op spanningsconverter/powerconverter.

In dit topic hebben ze het over een normale PC in een auto bouwen, maar gebruiken ook converters/omvormers, veel info die nuttig voor je kan zijn: [rml][ CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 4[/rml]

[ Voor 35% gewijzigd door RaZ op 19-07-2006 08:30 ]

Ey!! Macarena \o/

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:48
RaZ schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 08:25:
Daar ga je niets aan hebben, de meeste laptops hebben meer dan 12 volt nodig.
Ja en ? Met gechakelde voedingen kun je vrij simpel ook omhoog hoor. Lijkt me makkelijker dan eerst 12V DC omzetten naar 230V ~ en dan weer terug naar (rond de) 19V DC.

Zie bijvoorbeeld deze.

[ Voor 13% gewijzigd door Nielson op 19-07-2006 08:36 ]

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:23
Ben geen elektriciteitkenner ofzo, maar is de ampere die de omvormer teruggeeft ook niet belangrijk? If so, mij lijkt het moelijker een 12V->19V met speciefe ampere te vinden, but on the otherside, ben een elek leek :)

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2025
Mijn neef heeft met zo'n omvormer een Senseo in zijn auto gebouwd.. Als dat ding werkt (verwarmen kost nu eenmaal veel energie) dan kan er vast ook wel een laptopje mee werken.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 16:45

markvt

Peppi Cola

Ik kan voor mijn laptop gewoon een auto adaptor kopen die zijn voor de meeste wel verkrijgbaar..

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb eens gezocht op google. Je vind er veel car adapters, en ik ga dadelijk eens naar de winkel, die kunnen er zeker meer over vertellen!

Maar in ieder geval, bedank alvast :)

Verwijderd

Koop maar een car adaptor, en geen omvormers naar 230 want dan gaat je rendement en dus stroomverbruik erg omhoog. Let vooral op het amperage wat de notebook nodig heeft, te licht betekent defecte voeding. De trust caradapter die iemand hierboven voorstelt is 3,5A maar die is voor sommige notebooks te licht. Ze hebben ook een zwaardere variant.

Link naar zwaardere adaptor: http://www.trust.nl/products/product.aspx?artnr=14129

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 08:52 . Reden: link toegevoegd ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

In verband met de slechte topicstart, en slechte topictitel en het feit dat je hieronder aangeeft dat je zelf niet goed gezocht hebt.
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 08:47:
Ok, ik heb eens gezocht op google. Je vind er veel car adapters, en ik ga dadelijk eens naar de winkel, die kunnen er zeker meer over vertellen!

Maar in ieder geval, bedank alvast :)
Je topic gaat derhalve dus dicht

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.