Vol glas water over een actieve macbook

Pagina: 1
Acties:
  • 4.541 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanLeeuwen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-12-2006
Gelijk het ding ondersteboven gehouden. Hij viel na een aantal seconden gelijk uit. Ik had het eigenlijk al opgegeven. Alles deppen, nadat hij redelijk droog voelde bij het toetsenbord heb ik de voeding eruit gehaald, deze was redelijk vochtig. Daarna de harde schijf, paar druppels. Geheugen eruit. Dit was nat.

Verder open geschroefd, haarfohne erbij gepakt en half uurtje lopen fohnen. Een uurtje of twee laten staan, daarna weer alles erin gedaan. En waarachtig hij doet het weer!

Ik ben benieuwd of iemand anders ook zoiets heeft meegemaakt. Ik heb nog nooit een laptop die nog aan stond weer werkend gezien met waterschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 11:13

dawuss

gadgeteer

En nu maar hopen dat 'ie niet begint te roesten :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:37

Technicality

Vliegt rechtsom...

MvanLeeuwen schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 01:14:
Gelijk het ding ondersteboven gehouden. Hij viel na een aantal seconden gelijk uit. Ik had het eigenlijk al opgegeven. Alles deppen, nadat hij redelijk droog voelde bij het toetsenbord heb ik de voeding eruit gehaald, deze was redelijk vochtig. Daarna de harde schijf, paar druppels. Geheugen eruit. Dit was nat.

Verder open geschroefd, haarfohne erbij gepakt en even lopen fohnen. Een uurtje laten staan, daarna weer alles erin gedaan. En waarachtig hij doet het weer!

Ik ben benieuwd of iemand anders ook zoiets heeft meegemaakt. Ik heb nog nooit een laptop die nog aan stond weer werkend gezien met waterschade.
Je weet niet wat er nog een beetje vochtig is en het kan gaan oxideren e.d. . Leg em een paar dagen weg op een zeer droge plaats en start dán pas het ding opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:58
Ik heb nog nooit een laptop die nog aan stond weer werkend gezien met waterschade.
Zie je zo vaak laptops met waterschade dan? ;)
Maar best goed mogelijk als je een beetje geluk hebt. Dit zie je vaak ook bij mobiele telefoons.
Goed laten drogen is heel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanLeeuwen
Jimster schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 01:17:
[...]

Zie je zo vaak laptops met waterschade dan? ;)
Maar best goed mogelijk als je een beetje geluk hebt. Dit zie je vaak ook bij mobiele telefoons.
Goed laten drogen is heel belangrijk.
Uit de overlevering zeg maar. Zelf nog niet vaker met glazen water geexperimenteerd. In totaal is het ding 4 uur buiten werking geweest. Nu doet hij het alweer een uurtje of 8 zonder bijwerkingen.
Je weet niet wat er nog een beetje vochtig is en het kan gaan oxideren e.d. . Leg em een paar dagen weg op een zeer droge plaats en start dán pas het ding opnieuw.
Of ik hem nu weg leg of mee werk, oxideren zal het dan toch zowiezo? Of is dat te kortzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCR
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-06-2024

TCR

pfffffffff

als je hem weglegt kan je hem helemaal uit elkaar halen zodat hij sneller droogt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:49
MvanLeeuwen schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 01:22:
[...]

Uit de overlevering zeg maar. Zelf nog niet vaker met glazen water geexperimenteerd. In totaal is het ding 4 uur buiten werking geweest. Nu doet hij het alweer een uurtje of 8 zonder bijwerkingen.

[...]

Of ik hem nu weg leg of mee werk, oxideren zal het dan toch zowiezo? Of is dat te kortzichtig.
als je hem een dag hebt laten drogen weet je zeker dat er niet ergens nog een druppeltje water is achter gebleven. want een druppel op de verkeerde plaats kan er voor zorgen dat hij het nooit meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ene kant, als hij hem gewoon aanhoudt... macbook wordt warm van binnen, dan verdampt het water sneller toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 21:08
Waar moet dat verdampte water naartoe dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26230

waterkoeling :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167013

Zucht, je verdient die laptop niet man.... die laptop is na een uurtje echt niet droog.

Wat zou ik dat toch heel anders aanpakken.....zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:49
pokeran schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 02:29:
ene kant, als hij hem gewoon aanhoudt... macbook wordt warm van binnen, dan verdampt het water sneller toch?
en als er toevalig een druppel water op het moederbord ligt kan daardoor koortsluiting ontstaan en kan de laptop kapot gaan.
hij heeft gewoon heel veel geluk gehad dat er geen water is achter gebleven, want een druppel water is al genoeg om de laptop onbruikbaar te maken.

[ Voor 18% gewijzigd door martijn- op 19-07-2006 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Anoniem: 167013 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 02:41:
Zucht, je verdient die laptop niet man.... die laptop is na een uurtje echt niet droog.

"Je verdient die laptop niet"
wat is dat nou weer voor onzin.. Hij heeft vast en zeker moeten werken voor het geld waarmee hij hem heeft gekocht dus ja.
Of vindt jij soms dat een Apple alleen verkocht mag worden aan elite tweakers die hun Apple met zorg als hun eigen kind behandelen? Arrogante en pedante houding van een hoop apple gebruikers; have fun.

[ Voor 28% gewijzigd door HyperioN op 19-07-2006 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-06 16:40
Dankje voor je duidelijke uitleg! Hier heb ik iets aan!

M'n dag kan niet meer stuk na zulke wijze raad..

...

Oftewel: niet loos blaten, maar dan ook even zeggen wat jij zou doen :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:20

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Water + laptop
Koffie + laptop

;)

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanLeeuwen

Dit vind ik ook net even te ver gaan.
en als er toevalig een druppel water op het moederbord ligt kan daardoor koortsluiting ontstaan en kan de laptop kapot gaan.
hij heeft gewoon heel veel geluk gehad dat er geen water is achter gebleven, want een druppel water is al genoeg om de laptop onbruikbaar te maken.
Na een uur fohnen, met een open laptop. Ook nog 2 uur liggen drogen open, met een temperatuur van 34 graden. Op het oog is de printplaat kurkdroog. Ook randjes en hoekjes gecontroleerd. Misschien iets te gehaast, maar ook niet overdreven stom. Maar als ik nog eens mijn macbook laat douchen, zal ik hem toch even langer laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03 13:20

basz

Professioneel prutser

Ik heb nog nooit een laptop die nog aan stond weer werkend gezien met waterschade.
Ik wel. Compaq armada E500 10 minuten lang in een rugzak vol koppie onder in het brakke water van het gooimeer (als je geen geld wilt uitgeven maar wel wilt filmen op het water vanaf een surfplank moet je wat hè? :+).
Dat was 2 jaar geleden en de laptop is nu nog steeds succesvol dagelijks in gebruik. Niet dat ik zo trots ben dat het een dramada is, maar blijkbaar toch wel degelijke techniek. _/-\o_

We hadden de laptop overigens direct na die 10min ontdaan van z'n accu en daarna 3 dagen op de verwarming laten liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 11:13

dawuss

gadgeteer

Anders doe je even normaal ofzo :?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik zou beginnen met de accu's er uit te halen, als er kortsluiting ontstaat kan er dan in ieder geval geen brand ontstaan omdat er geen stroom door de sluiting kan.

Ik heb geen verstand van de MacBooks, maar zitten er aan de onderkant klepjes? zo ja, allemaal losmaken (schroeven en klepjes even in een envelop doen, kan je ze niet verliezen), toetsen(bord) er af halen (als dat kan), alles er uit wat er uit kan (HD, geheugen), NIET in de zon leggen (ik verbrandde mijn handen bijna aan gereedschap wat in de zon lag, dat is dus te heet ;) ) maar in de OVEN (dus niet magnetron of grill) op 40oC, regelmatig er uit halen om er even droge lucht door te blazen en zo de vochtige lucht af te voeren (dus niet met je mond blazen). En dat heel lang volhouden (met dit weer ga je geen verwarming aandoen ;) )

[ Voor 13% gewijzigd door Resistor op 19-07-2006 09:16 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Idd, altijd accu eruit doen. En zoveel mogelijk los maken wat los te maken is. Dus klepjes en onderdelen eruit halen. Hoe meer oppervlak naar de lucht toe, hoe beter alles kan drogen. En dan gewoon laten drogen. Aangezien het een glas water betreft is het scherm toch al droog gebleven, dat is al iets. :)

Met dit prachtige weer trouwens zou het ideaal zijn om uw laptop wat buiten te laten liggen. Met 30 graden buiten zou die zo drogen. Gewoon in de schaduw (! niet vol in de zon leggen, daar kunnen die dingen niet zo goed tegen :) )

En verder: hopen! :)

Dat is de algemene regel zowat, maar bij jou is het dus weldegelijk allemaal goed uitgedraaid. Prima zo.

veel mensen vergeten ook dat die dingen ook vochtig kunnen worden zonder dat je het merkt, door condensatie van koude naar warme ruimtes met veel relatieve vochtigheid bvb. Dus dat valt allemaal wel mee. Dat oxideren zal ook wel niet zo rap gebeuren (hij ligt tenslotte niet continu in een plas water)

Maar idd, vochtschade ... altijd belangrijk om daar bedachtzaam mee om te gaan. (en niet gaan surfen met een laptop in je backpack :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Het belangrijkste is geloof ik dat je corrosie moet voorkomen. Vaak zijn er toch nog kiertjes/gleufjes waar het water gewoon niet meer goed weg kan terwilj je machine nog wel gewoon goed werkt. Bij kleine electronica (telefoon, camera's, etc) dompelen ze vaak de pcb's onder in alcohol. Het neemt namelijk het water mee en verdampt vrij snel.

Maarja als je zoiets bij je MB moest doen, ben je al een uur bezig om hem uit elkaar te halen.

naja ik hoop dat je mb het gewoon blijft doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108644

De volgende keer een waterdicht toetsenbord gebruiken bij je macbook 8)7 :

Afbeeldingslocatie: http://www.roarimport.com/Portals/0/images/product150/AKB210.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 108644 op 19-07-2006 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 19:59

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Anoniem: 108644 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 14:14:
De volgende keer een waterdicht toetsenbord gebruiken bij je macbook 8)7 :

[afbeelding]
leuk.... er is alleen geen Mac versie van :(

alhoewel :P

[ Voor 13% gewijzigd door Whieee op 19-07-2006 15:27 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 06-06 22:11
Föhnen lijkt mij eerlijk gezegd niet zo'n goed plan, omdat de temperatuur uit zo'n ding meestal vrij hoog kan zijn. Je had 'm beter af kunnen deppen en dan een dagje of wat laten drogen, eventueel eerst uit elkaar halen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:53

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ach, natuurlijk kan het met water kapot. Maar ik denk dat veel appartuur wel tegen een stootje kan. Wij hadden laatst lekkage, monitor (CRT) zeiknat, van binnen ook en stond aan -> werkte maar totaal verwrongen beeld.

Kap er af, even drogen laten + fohn. Uurtje later werkt hij weer prima.

Ik denk dat je wel goed heb gehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.inno
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-06 09:32
Hahn schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 15:17:
Föhnen lijkt mij eerlijk gezegd niet zo'n goed plan, omdat de temperatuur uit zo'n ding meestal vrij hoog kan zijn. Je had 'm beter af kunnen deppen en dan een dagje of wat laten drogen, eventueel eerst uit elkaar halen.
nee een phone is een heel goed idde. alleen moet je hem er niet te dicht op zetten en of op een minder warme stand zetten.
Watter neemt vocht op. dus iets warmere lucht er over heen blazen is al volden dan gewoon laten liggen.
Verder de temp die coreduotemp meet bij mij is 76 graden.. das ook wel warm hoor :)..

ik heb zelf ook al een keer gehad dat er water over electronica gaat.
meteen uitzetten.
laten drogen of helpen met drogen.
kans is groot dat het 't weer doet. altans hier 4 van de 5 keer.

inno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-06 22:06
wat betrefft of ieamand anders ook zo iets mee gemaakt heeft. kan ik alleen zeggen

mobiltje in koffie beker, laptop buiten gelaten en na 2 uur regen pas gemerkt laptop staat nog buiten, Game boy in het toillet laten vallen, met kleding in het water gesprongen en na 5 minuten pas gemerkt de mobiltje zit nog in de zak......
ok ok ok, geen van de dingen is mij gebeurt maar heb die mensen bij mij op kanttor gehad, en het leukste is dan vragen ze kun je nog iets aan doen!!! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42145

pokeran schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 14:08:
Bij kleine electronica (telefoon, camera's, etc) dompelen ze vaak de pcb's onder in alcohol. Het neemt namelijk het water mee en verdampt vrij snel.
En is het dan geen idee om alleen de HD eruit te halen en de hele mac book ( min de case natuurlijk) in een alcohol badje te dompelen? Moet je natuurlijk wel een geschikte bak zien te vinden en een paar liter zuivere alcohol op de kop weten te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Ik denk dat een gewone reparatie dan wellicht goedkoper is :P

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 18:36
Ik denk dat je dit prima hebt aangepakt. Er zit redelijk wat lucht circulatie is je device, dus met de huidige Nederlandse 'hittegolf', zal het eventuele restantje aan water ook wel verdwijnen.

Offtopic,
Een oud collega van mij heeft voor zijn apple een 'koepel', binnen de 'koepel' (straal van 50cm rond de apple) is drinken en eten verboden. Dit vent was helemaal panisch voor dit soort zaken.
Aan de andere kant ben je wel bewuster van wat je aan het doen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Rest de vraag: hoe komt een vol glas water over je MB? Tuurlijk, het water had last van zwaartekracht en daardoor was het eerste waar het mee in aanraking kwam je MB, maar zit er nog een leuk verhaal achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Eh, de warmte maakt je suf? :P Gelukkig gebruik ik thuis mijn iBook met los KB en scherm, en is-ie op veilige afstand van gevaarlijke substanties :)

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153778

Ik heb hetzelfde met mijn huidige laptop en een glas rode wijn meegemaakt. Praktisch dezelfde handelingen gedaan. Alleen een nieuw toetsenbord heb ik er in gezet, omdat de folie onder de toetsen kraakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108824

.

[ Voor 114% gewijzigd door Anoniem: 108824 op 23-01-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 06-06 22:11
Wijn is ook niet zo verstandig om te morsen, want in tegenstelling tot water gaat dat ook nog eens fijn zitten plakken. Ik zou 'm in ieder geval niet te snel weer aanzetten, want dat wordt 'm al snel fataal.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-06 13:21

mace

Sapere Aude

Overigens kan je hem rustig openmaken want als hij kapot is en ze vinden rooie plakkerige plekken in de laptop kan je echt wel fluiten naar je garantie hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 108824 op 23-01-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 22:17

krisis1

Onder-watte?!

Probeer de macbook disassembly-guide op ifixit eens: http://www.ifixit.com/Guide/86.1.0.html

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Laatst online: 07-01 23:50
De laptop (acer, model weet ik niet van buiten, is een Athlon 2800+) van mijn vriendin heeft al overleefd:
(*) een glas cola over het toetsenbord gekieperd
(*) 10 minuten in de regen gestaan

Telkens was de laptop aan toen het gebeurde. Blauw scherm en heel de reutemeteut. De eerste keer (cola) steekt zij zelf hem (onwetend) weer aan en de laptop crasht geheel. Ze kon me niet bereiken en belde naar de Acer helpdesk. Zij zeiden: steek die laptop direct aan en kijk wat er kapot is (wat voor opleiding krijgen die mannen?).

Even later had ze mij aan de lijn. Ik vertelde haar: trek uw batterij eruit. Ga er een tijdje met je haardroger op en laat hem dan een paar uur liggen. Na die paar uur startte die laptop zonder problemen weer op.

Zelfde verhaal met de regen. Ze heeft een schuin dak boven de bureautafel in haar kamer. In dat dak zit een Velux-raam. Buiten was het zonnig en amper een wolk in de lucht. Ze laat haar raam open en gaat eventjes naar tv kijken. Na een half uur kijkt ze door het raam en ziet ze dat buiten alles nat ligt. Ja hoor, de laptop zat in de regen :p. Het bleek een lokale bui te zijn die niet echt verwacht was. Weer zelfde verhaal: batterij eruit. Haardroger, een zestal uur laten liggen op een warme plaats. Weer opstarten en alles was weer ok! (Zoek je een waterbestendige laptop? => koop Acer:p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185882

@thewongandonly: koppel je cd/dvd drive los - als hier wijn uit komt lopen is de kans 90% dat ie dood is
(wijn op je optische dingen enzo..), als je deze aangesloten laat, kan het zijn dat je mischien koortsluiting maakt.

en sowieso, wees slim (niet net als de TS) laat hem voorlopig uit - dag of 2 - zekere voor het onzekere enzo als je laptop je lief is

en ACCU ER ALTIJD GELIJK UIT

als ik jou was... hele casing uit elkaar halen en zorgen dat alles 200% schoon is -
ik heb pas alchol gebruikt (95%) om een klein printje schoon te maken, maar niet alle plastic soorten kunnen hier tegen, chips volgens mij wel, maar mocht het nou zo zijn dat er wijn op je mobo zit - kan je dit volgens mij het beste schoon maken met demi. water (licht verwarmd als het nodig is, niet laten koken).. en vervolgens droog fohnen..
(cdrom niet meer aansluiten/ alleen via converter op elcheepo_pc)

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 185882 op 13-12-2006 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Laatst online: 07-01 23:50
Hahn schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 15:17:
Nuja, (zoals ik aan mijn vriendin ook verteld had) je föhnt dan ook best op een lage(re) temperatuur. De meeste föhns kun je wel zo instellen op 2 warmtegraden en op kou. Zolang je niet de warmste stand gebruikt zou het moeten lukken.

edit:
Ik merk nu pas dat dit een oud bericht is. Nuja, het is en blijft een handig weetje ;)

[ Voor 8% gewijzigd door needless to say op 13-12-2006 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

needless to say schreef op woensdag 13 december 2006 @ 00:42:
[...]

Nuja, (zoals ik aan mijn vriendin ook verteld had) je föhnt dan ook best op een lage(re) temperatuur. De meeste föhns kun je wel zo instellen op 2 warmtegraden en op kou. Zolang je niet de warmste stand gebruikt zou het moeten lukken.
idd, op de hoogste stand verbrand meestal je haar ook (als je de fohn dicht bij houd)

op een meter afstand met gewoon warme lucht, hoeft helemaal niet heet te zijn (is nergens voor nodig, 2 minuten langer fohnen hoeft toch geen probleem te zijn)

maar, ook nadat je gefohned hebt - ff een dag minimaal wachten - omdat er ook tussen je chips vloeistof kan komen (die bga chips vooral, daar komt echt bijna geen lucht tussen door....)

schoonmaken, paar dagen laten liggen - en 'continuing your computing'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

[ Voor 108% gewijzigd door Anoniem: 108824 op 23-01-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dan kunnen ze dat ook niet zien nee..

maaruh, als er wijn uit je drive is komen lopen.. dan zou ik hem toch echt niet aanzetten

zometeen is je ide bus (of wat het ook mag zijn) naar de klote door koortsluiting, en dan zit je als nog met een mobo wat naar z'n grootje is = dag laptop..

je kan er beter voor zorgen dat alles weer helemaal in orde is voordat je hem weer gaat gebruiken, mgoed is mijn mening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 108824 op 23-01-2007 20:28 ]

.

[ Voor 116% gewijzigd door Anoniem: 108824 op 23-01-2007 20:29 ]

Anoniem: 189019

Ik heb dit ook gehad bij m'n oude Compaq laptop, ik zat te klooien met speelgoed (zo'n flubber ding met water en glitters erin) van m'n zusje. O-) Alles leuk en aardig, maar toen knapte het geval en jahoor.. heel m'n laptop vol water en glitters!!

Voeding verwijderd, accu eruit en schudden maar! Ding doet het nogsteeds plus nu zitten er hele toffe glitters tussen de toetsen! :P

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-06 12:32
Had je niet een glas demiwater ;)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Pagina: 1