Vakantie: welk digitaal equavalent van "weg-werp cam"

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Beste Mensen,

Op GOT zijn we meestal opzoek naar de hoogste kwaliteit producten. Ik zou dat met dit topic een beetje willen om gooien. Binnenkort ga ik op vakantie en nu begin ik steeds meer te twijvelen of ik wel m'n camera (s5600) wil mee brengen. De laatste jaren heb ik fotos gemaakt met een 2 Mpix cameratje (deze is defect) en dat was meer dan genoeg om de sfeer vast te leggen. Je kan hem eens mee nemen in de kroeg, boot, musea, eten etc. Nu is het natuurljik zonde om gewoon de goedkoopste cam te kopen en er dan achter komen dat je alle fotos weg kan gooien omdat de camera echt bagger is. In dit topic zou ik dan ook graag een discussie starten over welke camera nu de ultieme vakantie "wegwerp" camera is. Als ik wat leuke camera's tegenkom zal ik deze ook plaatsen. Ik ga dus opzoek naar een camera met de volgende eigenschappen:

-Min 2 megapixels
-Klein, moet in de broekzak passen
-Ook geschikt om in het donker fotos te nemen (flits)
-Goedkoop max. 100 euro. (liefst goedkoper)

wel toestel komt in aanmerking, nieuw of 2e hands.

Pentax k10d - Blog - Flickr

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 20:15

Barrycade

Through the...

Nu je 2e hands hebt opgenomen in de lijst van mogelijkheden maak je het wel erg moeilijk.

Ik heb bv hier nog een Kodak 3800 liggen en die kan je voor 25 euro overnemen (met bijbehorende 8MB CF :) en cardreader) en voldoet aan je eisenpakket. Zo zullen er nog genoeg andere aanbiedingen op marktplaats en ebay staan die in aanmerking komen. bv van nikon de 2100 t/m 5700 reeks, Casio heeft voldoende kleintjes uitgebracht en van andere merken zullen er ook soortgelijke exemplaren bestaan.

Nieuw is de keuze erg klein onder de 100 zal je weinig vinden, misschien in de ramsjbak van de MediaMarkt. Iets boven je budget is er genoeg te vinden.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Kodak toestellen FTW! Goedkoop te krijgen bij bijvoorbeeld Kruidvat met zijn aanbiedingen. Hoge compressie van de foto's, veelal wat ruis, en vaak alleen maar digitale zoom, maar ideaal to do the job.

* Nik moet ook nog zo'n cam aanschaffen voor in de auto, voor bij een ongeluk enzo...

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Een 2e hands ixus is nog wel op marktplaats te scoren voor 100 euro. Je zou anders ook kunnen kijken naat een Poweshot A60/A70/A75. Dat zijn ook erg fijne camera's en niet erg groot. Die zijn denk ik voor nogw el minder geld op marktplaats te vinden.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

2de hands Camera's zijn er in overvloed. Als ik kijk op Marktplaats zie je er veel per dag bijkomen. Even kijken naar de specs die je jezelf hebt opgelegd en dan zoeken op Marktplaats.

Maar er zijn nog steeds 2Mpx nieuw te koop. Misschien afwegen om toch voor nieuw te gaan. Voor onder de 100 heb je al een nieuwe 3Mpx cam (ok het is een BenQ). Kijk maar eens in Pricewatch.

http://www.hroling.nl

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dan zou ik toch echt kiezen voor een 2e hands camera op marktplaats. Dat soort merken camera's schieten meestal nog slechtere foto's als een wegwerpcamera...

Verwijderd

Powershot A60/A70/A75 ofzo? Kijk dan wel even op Ebay.de of .com, want op marktplaats durven ze daar echt nog schandalig veel voor te vragen. Aan een B-merk zou ik niet beginnen tenzij je echt vrij weinig geeft om fotografische kwaliteit. Je verliest dan gewoon erg veel detail, en dat is ook op prints van 10x15 goed te zien.

edit:
Overzicht van alle A70's die momenteel op ebay.de staan
Overzicht van alle A60's die momenteel op ebay.de staan

Als je nog ong. twee weken hebt voor je gaat moet je daar zeker wat kunnen vinden. Anders moet je in eigen land gaan kijken op marktplaats ofzo, maar dan ben je waarschijnlijk wel duurder uit.
Let wel op dat een flink aantal camera's die op Ebay staan defecten hebben, lees de beschrijving dus goed door!

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 14:14 ]

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-01 20:48
Mijn oude camera is nu mijn "weg-werp cam", een HP Photosmart 320 (2 MP, verder niks behalve een extra ruis optie :+ )
Mijn S5600 komt deze week aan ;)

I see red pixels.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Nieuw zul je niet veel vinden onder de 100 euro.
Op een Duitse site zie ik alleen twee van Yakumo staan, maar die vind ik in de pricewatch niet terug.
Als je bereid zou zijn om je budget iets te verhogen lijkt de Nikon Coolpix L4 een leuke kandidaat, zie pw
Ik zie dat er van de Pricewatch niet veel klopt, de werkelijke prijzen liggen een stuk hoger

edit:
Ik zie net dat Paradigit een aanbieding heeft van de Canon A410 voor € 99.95

[ Voor 25% gewijzigd door Henk007 op 19-07-2006 15:00 ]

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

justawitte schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 11:24:
[...]

Dan zou ik toch echt kiezen voor een 2e hands camera op marktplaats. Dat soort merken camera's schieten meestal nog slechtere foto's als een wegwerpcamera...
Geheel met je eens. Maar ik zag ook een nieuwe kodak voor onder de 100 euro.
Henk007 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 14:43:
Nieuw zul je niet veel vinden onder de 100 euro.
Op een Duitse site zie ik alleen twee van Yakumo staan, maar die vind ik in de pricewatch niet terug.
Als je bereid zou zijn om je budget iets te verhogen lijkt de Nikon Coolpix L4 een leuke kandidaat, zie pw
Ik zie dat er van de Pricewatch niet veel klopt, de werkelijke prijzen liggen een stuk hoger

edit:
Ik zie net dat Paradigit een aanbieding heeft van de Canon A410 voor € 99.95
de A410 is zeker een leuke om "weg te gooien" :).

[ Voor 59% gewijzigd door bolke op 19-07-2006 15:45 ]

http://www.hroling.nl

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Dank voor de info
Zal idd eens 2e hands opzoek gaan. Hoewel bij de kijkshop hadden ze een kodak voor 100,- en die a410 is ook niet gek. Was eigenlijk opzoek naar iets platters dus idd die benq. Jullie horen nog van mij :D

Pentax k10d - Blog - Flickr

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

HP M22 ofzo gespot voor 89 euro :)

http://www.letsgodigital..../articles/story_3116.html

[ Voor 49% gewijzigd door Nik op 20-07-2006 11:38 ]

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-12-2025
Ik heb twee jaar geleden een Fujifilm Q1 gekocht voor 69 euro (2megapixels, flits). Ideaal om snel foto's te maken en gaat lang mee op twee batterijen. Moet echter wel genoeg licht hebben want anders slaan de foto's snel wat rood uit met ruis.
Pagina: 1