Toon posts:

Probleem met de Quake Engine ? (AMD Dual Core?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Al vanaf het begin heb ik een probleempje met Quake 4. Als ik loop merk ik kleine schokjes op. Dit is heel irritant. Ook met Prey heb ik dit probleem en deze game maakt gebruik van dezelfde engine.

Verschillende dingen heb ik al geprobeerd. Denk aan de Dual-Core optimizers, TaskAssign en dergelijke.

Systeemspecificaties :

AMD Athlon 64 X2 4800+.
Asus A8R-MVP Radeon Express 200.
Asus ATi X1900XTX 512MB.
2x Corsair 2x512MB DDR SDRAM PC3200 CL2PRO LED.

Alvast bedankt.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 19:29 ]

Verwijderd

Het is de Doom3 engine :Y)

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-05 13:29
Ik wou net zeggen Prey is de Doom3 engine maar geeft niet. Misschien betere videokaart kope?

Sorry je heb x1900 ik hou me bek al, ik dacht dat die radeon 200 je graka was:P

[ Voor 20% gewijzigd door Janusch op 19-07-2006 00:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hebben gelijk, maar zijn hier geen oplossingen voor?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 19:30 ]

Verwijderd

als je die schokjes hebt... licht je hdd activity lampje dan ook ?

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:44
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 00:28:
Hallo,

ik heb al vanaf het begin van Quake 4 het probleem dat ik kleine schokjes merk, terwijl ik loop.
Dit is heel irritant.
Ook heb ik dat met Prey (precies hetzelfde) en die gebruikt ook de Doom 3 Engine.

Ik heb al verschillende dingen geprobeert, zoals TaskAssign, de Dual Core Optimizer etc.

Ik vind dit mooie games en hoop dan ook dat jullie een oplossing weten, zodat die rot schokjes wegzijn.

Systeemspecificaties :

AMD Athlon 64 X2 4800+
Asus A8R-MVP Radeon Express 200
Asus ATi X1900XTX 512MB
2x Corsair 2x512MB DDR SDRAM PC3200 CL2PRO LED

Alvast bedankt :*)
Ik denk dat dit toch een gevalletje te weinig geheugen is. deze moderne games zullen wel draaien met 1GB intern, maar veel games lopen ineens toch een stuk beter als dit uitgebreidt wordt naar 2GB, zo wss ook met Prey en Quake 4.

Verder kan je nog proberen met V-sync aan te spelen, of uit, ligt eraan waar het nu op staat. Probeer ook eens je geluidskaart in een ander pci-slot te doen, het liefst zo ver mogelijk van de videokaart.

Meer kan ik zo 1-2-3 niet bedenken :)

Verwijderd

Misschien dat 1 van deze onderdelen het probleem kan zijn:
- virussen of spyware
- te lage geheugentimings
- andere drivers gebruiken voor de videokaart
- is de videokaart overgeclockt?.. misschien dat ie throttled wegens overclock beveiligingen.

veel succes

Verwijderd

Visgek24 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 00:46:
[...]

Ik denk dat dit toch een gevalletje te weinig geheugen is. deze moderne games zullen wel draaien met 1GB intern, maar veel games lopen ineens toch een stuk beter als dit uitgebreidt wordt naar 2GB, zo wss ook met Prey en Quake 4.

Verder kan je nog proberen met V-sync aan te spelen, of uit, ligt eraan waar het nu op staat. Probeer ook eens je geluidskaart in een ander pci-slot te doen, het liefst zo ver mogelijk van de videokaart.

check mijn link voor specs, ik draai prey voluit met alles op high en max zonder eenige schokjes nzo... perfect vloeiend, V-sync aan is stuk zwaarder dan uit, maar als je graka et aan kan, zeker aan doen ! (Gaat het horizontale scheuren in beeld weg..

Verwijderd

Topicstarter
Visgek24 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 00:46:
[...]

Zoals je ziet staat er bij mijn systeemspecificaties 2x 2x512MB, dus ik heb 2GB intern geheugen.

Maar toch bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 00:48:
Misschien dat 1 van deze onderdelen het probleem kan zijn:
- virussen of spyware
- te lage geheugentimings
- andere drivers gebruiken voor de videokaart
- is de videokaart overgeclockt?.. misschien dat ie throttled wegens overclock beveiligingen.

veel succes
Ik draai regelmatig Hitman en mijn virusscanner NOD32, dus daar ligt het niet aan. Voor mijn videokaart gebruik ik nu de nieuwste Catalyst Control Center 6.6, maar ook de vorige versies gaven hetzelfde probleem en mijn videokaart is niet overclocked.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 19:31 ]

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Wat voor een hdd heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Maxtor 300GB ATA133 16MB FDB, 6L300R0 en deze knippert heel vaak.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

uhm heeft dat niet wat te maken met Cool'n'Quiet?
In de Bios moet je dat uit kunnen zetten afaik, en anders heeft AMD daar wel een tooltje voor.

Ik weet dat meer spellen last van CnQ hebben iig, vooral de oudere zijn er niet blij mee.
Net als Intel's Speedstep btw, heb ik al meer dan eens gemerkt op mijn laptop.
Was makkelijk verholpen door de CPU gewoon op constant full speed te gooien.

Wat ook een optie is om constant 100% usage te hebben is een koe draaien. (aka, een distributed computing project client, bijvoorbeeld RC5-72 van distributed.net )

[ Voor 61% gewijzigd door McKaamos op 19-07-2006 01:20 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Oké, bedankt voor de informatie. Kan Windows XP opnieuw installeren misschien ook een optie zijn?

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 19:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 19:32 ]

Verwijderd

deinstalleer je virus scanner eens.
(uitzetten is dikwijls niet genoeg)

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 21:58

Praetextatus

the dutch_paki

ben niet echt een expert op dit gebied maar goed :)

Knipperd je HD lampje met een constante snelheid? Als dit zo is dan is er waarschijnlijk een proces op de achtergrond ergens mee bezig.

Je zou de games op de kweek 4 engine aan kunnen doen daarna verkleinen en daarna met control+alt+delete ff kijken wat er allemaal draaid en wat voor veel geheugen gebruik of cpu belasting zorgt. :)
Heb je by any chance nog patches of zo gezocht voor de games? Het zou best wel eens daaraan kunnen liggen. Ik weet nog dat ik zoiets had me MP2 en ik dus een dozijn patches moest installeren om alles goed werkend te krijgen :)

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Als de LED van je HDD veel knippert tijdens het spelen, zou je nog kunnen kijken of je hardeschijf in PIO draait. Als dit het geval is, moet je dit op de hoogste UDMA mode zetten. Heb je de chipsetdrivers van ATi trouwens wel goed geïnstalleerd?

Ow ja, op mijn systeem heb ik nergens last van bij games die op de Doom 3 engine draaien (1024*768 / high detail / 8*AF en 2*AA), dus bij jou zou het zeker weten goed moeten werken, zelfs op ultra high.

Virusscanner zou het ook nog wel eens kunnen zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens kijken of het met mijn HDD te maken heeft. Hij knippert in ieder geval wel vaak.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 19:32 ]

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
anton121 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 16:31:
Als de LED van je HDD veel knippert tijdens het spelen, zou je nog kunnen kijken of je hardeschijf in PIO draait. Als dit het geval is, moet je dit op de hoogste UDMA mode zetten. Heb je de chipsetdrivers van ATi trouwens wel goed geïnstalleerd?

Ow ja, op mijn systeem heb ik nergens last van bij games die op de Doom 3 engine draaien (1024*768 / high detail / 8*AF en 2*AA), dus bij jou zou het zeker weten goed moeten werken, zelfs op ultra high.

Virusscanner zou het ook nog wel eens kunnen zijn...
Als het goed is moet hij voor de IDE drivers van ALI hebben, daar is de soutbridge namelijk van, maar misschien verpakt ati ze wel in hun drivers, ff kijken dus wat er te vinden is op de asus update site, dat zijn gewoon de universele drivers, en daar dan een nieuwere versie bij zoeken op de site van de echte fabrikant (waarschijnlijk de ati website of/en de ali website).

Probeer ook is te kijken of de hdd niet erg oververhit is deze dagen.
zelfde geld voor de rest.

Verwijderd

Topicstarter
Overhit niet, want ik had het probleem ook al met koudere dagen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 19:33 ]

Pagina: 1