Ander DIVX vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Sinds kort heb ik wat divx films gedraaid. Dit gaat allemaal prima, maar ik heb toch een vraagje:

De beeldkwaliteit was aardig (en alles liep mooi synchroon), maar is toch wat minder dan bij een film op tv. Ligt dit aan de resolutie (1024x768) die ik gebruik, of zijn er andere oorzaken aan te wijzen?

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Op een monitor ziet een film er meestal slechter uit:
1. De monitor is veel scherper, dus oneffenheden zie je veel beter;
2. De monitor heeft een hogere resolutie, dus enkele pixels worden opgeblazen naar meerdere pixels, met als resultaat een soort blok-effect.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:01

4POX

Everybody is wired

Je kunt de kwaliteit van een divx verbeteren (of verslechteren, this maar hoe je het zit)

Je zet een film stop en ga naar eigenschappen.. Dan dubbelklik je op de divx codex en voila... Je kunt de kwaliteit instellen...

AKA Rinkel weblog

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
divx is van mindere kwaliteit... omdat normaal tv signaal pal 720x576 is uncompressed d1 kwaliteit..
(tenzij je allerlei stomme up en downlinks ertussen hebt zitten zoals bij alle commerciele omroepen. )
en divx is een heel zwaar gecomprimeerd voormaat, dus bij complexe stukken zul je "compressie blokjes" zien..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Ja en bij zware stukken kan mijn lieve AMD-K6-III 450MHzje het niet goed trekken... :'(

Verwijderd

Ik zie wel allerlei DivX-films op internet, maar wat is het eigenlijk???
Kan iemand daar mij antwoord op geven. En kan iemand ook even zeggen hoe ik die maak? By the way: kan ik DivX filmpjes dan overzetten op videoband (heb een zwaar systeem en een kaartje die mijn videorecorder en mijn computer met elkaar verbindt (kaartje kostte echter wel 1200 ballen :) )

Groetkes
Pagina: 1