Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

vragen over lcd enof tft scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude laptop met een 15 inch beeldscherm.Nu wil ik de beeldscherm eraf halen en aansluiten op en ander beeldschermpje (7 inch).Nu stuiter ik op het volgende probleem.er zit een klein, 8 polige stekkertje op een klein printplaatje onder je scherm.Het lijkt mij dat het de aansturing is van je grafische kaart naar je lcd.Nu wil ik de weten welke positie plus en min en signaal is.Er zitten oa rood en zwart en wit bedrading op.Het is een sky laptop.Ik heb horen zeggen dat het kan omdat ze wel eens zulke scherm in auto's bouwen.

Ik heb overal gezocht maar kan niks vinden.Wie wil mij helpen???

mvg

Niles

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat wil je doen? Je wil 2 beeldschermen op elkaar aansluiten? Of wil je het grote tft ipv het kleine plaatsen?

In elk geval zul je toch wat meer info moeten geven. Wat voor laptop, waar wil je wat op aansluiten?

Nu, als je wilt doen wat ik denk dat je wilt doen. Zal dat niet lukken. Waar dat 7" schermpje op zat aangesloten zit elektronica die dat bepaald 7" beeldscherm aanstuurt.
Als je weet hoe een scherm aangestuurd word dan weet je ook dat er niet plots extra pixels kunnen bijgetoverd worden, en je dus raar beeld zal krijgen ga je er een 15" scherm op aansluiten.

edit:
1
Welkom op GOT btw.

edit:
2

Zou ik mis zijn met wat je aan het doen bent en iets willen dat wel zou kunnen, moet je het volgende doen.
Kijk eens wat voor ic er als eersten aan je kabel hangt naar het scherm toe. Kijk of er nummers op staan. Zo ja, typ die eens in op google (samen met zoekwoorden zoals datasheet) of alldatasheet.com
Vind je ze niet onmiddelijk kan je ze hier nog posten en kijken wat ze er hier van denken.
Als je eenmaal de datasheet hebt, kan je kijken welke pin wat doet van het ic, en weet je zo de spanningen ed wat waar moet komen.

[ Voor 46% gewijzigd door kluyze op 19-07-2006 00:22 ]