Toon posts:

[NAT-probleem] Livebox + Linksys WRT54G + Azureus

Pagina: 1
Acties:
  • 2.545 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds ik van de week een nieuwe router heb gehaald (WRT54G Linksys) heb ik weer het welbekende NAT-probleem.
Azureus geeft constant aan dat er een NAT-fout is en het downloaden gaat dan ook erg sloom.
Hiervoor had ik een Sitecom router (geen idee welk type, een hele oude in ieder geval) en het was me daarmee na heel wat uurtjes eindelijk gelukt.

Internet komt binnen via de Wanadoo Livebox.
Livebox --> WRT54G --> Azureus

Dit is wat ik al gedaan heb:
In Livebox (te bereiken op: 192.168.1.1) bij het kopje Firewall de poorten 1 t/m 65535 doorgestuurd naar het IP adres 192.168.1.10 voor zowel TCP als UDP protocol.
In Linksys router (te bereiken op 192.168.0.1) bij het kopje Applications & gaming poort 52333 (hier zit Azureus op) voor beiden protocollen doorgestuurd naar 192.168.0.32 .
192.168.0.32 omdat de DHCP server de ip's verdeelt vanaf 192.168.0.30 . Het ip-adres van deze laptop (draadloos) waar Azureus op draait is 192.168.0.32 .

Waarom in de livebox doorsturen naar 192.168.1.10 ? --> Bij het kopje status in de Linksys router staan de volgende gegevens:

Automatic Configuration - DHCP
IP Address: 192.168.1.10
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.1.1
DNS 1: 192.168.1.1
DNS 2:
DNS 3:
MTU: 1500

Wat gaat er fout of doe ik fout..?
Kunnen jullie mij helpen O-) ?

Groetjes,

Gino

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Je kan het beste een static ip adres opgeven in je linksys router in de goede range, dus 192.168.1.10 er vast inzetten is ook een idee. Zit er geen optie Default Server/DMZ in de livebox? Als dat het geval is kan je daar het wan ip adres van de router invullen.

Maar verder lijkt het me dat je het goed hebt ingesteld allemaal. Het is wel aan te raden om vaste IP adressen te gebruiken op de computers/router enz. waar je de poorten naar forward.

If I can't fix it, it ain't broken.

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Als je een nieuwe router hebt van Linksys V5 of hoger, icm Azareus, kan het aantal verbindingen het probleem zijn door beperkte hoeveelheid geheugen voor routertabellen. Verlaag het aantal verbindingen eerst eens..... En zoek eens op GoT...

Mooooooeeeee......

Verwijderd

Topicstarter
Borizz schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 21:41:
Je kan het beste een static ip adres opgeven in je linksys router in de goede range, dus 192.168.1.10 er vast inzetten is ook een idee. Zit er geen optie Default Server/DMZ in de livebox? Als dat het geval is kan je daar het wan ip adres van de router invullen.

Maar verder lijkt het me dat je het goed hebt ingesteld allemaal. Het is wel aan te raden om vaste IP adressen te gebruiken op de computers/router enz. waar je de poorten naar forward.
DMZ zit niet in de livebox voor zover ik weet. Heb net nog gekeken maar het zit dan niet onder de naam DMZ erin.

Static IP heb ik nu gedaan in de linksys router, 192.168.1.10.. nog steeds NAT-probleem ook na Azureus te herstarten...
Black Piet schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 21:42:
Als je een nieuwe router hebt van Linksys V5 of hoger, icm Azareus, kan het aantal verbindingen het probleem zijn door beperkte hoeveelheid geheugen voor routertabellen. Verlaag het aantal verbindingen eerst eens..... En zoek eens op GoT...
Max. aantal verbindingen verlaagd downloadsnelheid is nog steeds erg langzaam, al verschillende torrents geprobeerd. Op GoT ook al gezocht maar hier vind ik geen gevallen zoals deze: livebox + linksys..--> azureus

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Hier op GoT wordt wel wat eigen inzet verwacht...maar ik ben de slechtste niet vandaag.

Zoekfunctie GoT: http://gathering.tweakers...sys+AND+Azareus&where=GoT

En voila.... :+

Modem + wireless router: instellen NAT
portfowarding Zyxel icm wrt54g lukt niet
[rml][ DHT Firewalled] Slechte verbinding. (Azureus).[/rml]

Hopelijk gaan deze je verder helpen....

Mooooooeeeee......

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Kheb nog een andere tip: Gebruik geen azureus maar utorrent. Zelfs zonder open poorten trekt deze makkelijk 300kb/s. Is gewoon een beter programma. Scheelt ook weer enorm wat MB's op je schijf aan Azureus, en die onzinnige JAVA runtime van 100MB Blah :)

[ Voor 15% gewijzigd door REDFISH op 19-07-2006 13:58 ]

Verwijderd

Ik heb het nog steeds niet voor elkaar (heb ook de Linksys WRT54G en Azureus lopen)

Daarbij heb ik een ander probleem. Als ik via Azureus een testje doe krijg ik: NAT Fout - Connect attempt to 213.84.34.219:50193 (your computer) timed out after 20 seconds. This means you port is probably closed.

Nu ik wilde reageren op dit topic om te vragen of iemand me kon helpen, moest ik me registreren. Ik zag dat ik mijn wachtwoord kon koppelen aan m'n IP adres. Daar zie ik ook ineens 213.84.34.219 staan! Ik kan dit nergens terugvinden! Noch bij status netwerkverbinding, noch bij ipconfig in cmd...

Wat moet ik nu veranderen? Lokaal IP-adres veranderen in m'n Linksys lijkt me niet handig. Hoe krijg ik die 192.168.1.100 in Azureus te zien?
Pagina: 1