Toon posts:

[XP] Probleem inloggen op useraccounts*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet niet meer inloggen op de user accounts in winXP Home edition. Er kan wel in worden gelogt op de beheerder accounts. Als ik een nieuwe account aanmaak voor een user kan ik er ook niet inkomen. Hij load dan de pictogrammen op het bureaublad niet eens. Ik heb het gevoel dat de rechten niet meer kloppen voor de user accounts.

Heeft iemand een idee of een oplossing?

Enneeh als jullie nog vragen hebben vraag maar raak

• hstuivenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-02 10:07
Geeft de machine een foutmelding als je inlogt? Zo nee, dan is in ieder geval het wachtwoord ok, maar is er iets anders aan de hand.

Als hij dus geen foutmelding geeft, maar een stukje doorgaat met inloggen(met een nieuw account), dan zit er een fout in je All Users profiel.
Hier wordt namelijk een kopie van gemaakt op het moment dat je inlogt met een nieuw account.

Probeer eens een kopie van een admin account te maken. Hiermee in te loggen, daarna af te melden, en in te loggen met je normale admin account.

Kopieer nu de inhoud van de profiel map van het tweede admin account IN de all users map.

Maak dan een nieuwe user aan en log daarmee in.

Verwijderd

Topicstarter
Oke... hij geeft geen foutmelding......maar waar kan ik de user/admin profielen vinden?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 15:16:
Oke... hij geeft geen foutmelding......maar waar kan ik de user/admin profielen vinden?
C:\Documents and Settings\%username%

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Big-R
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Default User wordt geladen als je met een nieuw account inlogt.

Die zal wel neuk zijn.

Je kan je goedwerkende account kopieëren en ergens anders plakken (niet in Docu... settings)

Dan hernoem je het net geplakte account naar Default User.

Plakken in Docu... settings, nieuwe user maken, inloggen , klaar.

Als je een melding krijgt dat je niet kan kopieëren, moet je je hdd even in een andere pc hangen, of een ntfs reader gebruiken. Oid.

Greetz Big-R

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb de default user 2x vervangen met een verschillende account(1 van een andere gelijke pc)......dit werkt niet...Het werkt wel de account op beheerder stand word gezet..maar als deze naar beperkte mogelijkheden word gezet kan er niet meer worden ingelogt( alleen een blauwe achtergrond en muis waar niks mee kan worden gedaan).

Ik zit dus nog steeds met hetzelfde probleem....

Heeft iemand nog oplossingen voor mijn probleem?

Welke instellingen kunnen nog meer worden gedaan voor gebruikeraccounts met beperkte mogelijkheden in WinXP Home editie?

• Big-R
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Dan zijn je profielen (warschijnlijk) niet kapot.

Scan eens met een online virusscanner en spyware scanner, misschien leverd het wat op?

Greetz Big-R

Verwijderd

Topicstarter
Al gedaan....nouja toch bedankt...... ;)

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:46
Verschijnt er iets in de eventlog(s) tijdens zo'n mislukte logon?

Whatever

Pagina: 1