LCD TV (HDMI + 720p) voor 1400, maar welke?

Pagina: 1
Acties:

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Hallo,

Het is nogal op short notice, maar morgen moet ik dus een LCD tv kopen.
(oude tv is net kaduuk gegaan)

Nu weet ik "gelukkig" al aardig wat over tv's, en HDTV (kijk het dagelijks op mijn 24" 2405FPW)
Maar... dat is op PC gebied.

Mijn situatie:

HDMI
(is zon beetje vereist als ik hem later ooit nog op een dvd speler wil aansluiten lijkt me zo, en! het is dacht ik nodig voor HDTV?)

720p Support
(Ik merk op mijn 24" bijna geen verschil tussen 1080i en 720p)

Wallmount
(kleine kamer dus het liefst wallmountable... sommige tv's vallen hierdoor helaas af omdat de aansluitingen aan de achterkant zitten)

Aansluiting voor 5.1 speakerset
(Graag wil ik later mijn 5.1 set welke nu op de pc staat via een optical kabel aansluiten op de tv, mag dan evt. ook gewoon via kabeltjes zijn)

Goede analoge tuner
(Ik heb hier geen digitale TV, en dat wil ik ook niet... hooguit ooit HDTV, maar dat staat in NL nog in kinderschoenen...)

Koptelefoon aansluiting!
(Ik ben niet de enige thuis ;) dus helaas :P aansluiting mag van mij aan de voorkant of zijkant zitten)

Dat was het zon beetje.

Vanaf 28" Kan ik er mee leven.
Maar ik zag dat je tegenwoordig wel 32" kunt krijgen. (binnen mijn budget ;) )

Wat ik hoop is dat jullie me advies kunnen geven welke tv het beste bij me past.
(zoals ik op laptop gebied doe op mijn site zegmaar ;))

HDMI is geloof vereist voor HDTV, dus dat is de belangrijkste eis.
Maar eigenlijk het liefste alles wat in bold hierboven staat.

Budget loopt tot ong. 1400 euro. (Liever minder... 1000 komt me beter uit)
Dit mag zowel nieuw als showroom model zijn (liever natuurlijk niet... maargoed)
Toevallig was ik gister in de Mediamarkt in Rotterdam (lijnbaan) en daar stonden best leuke samsungs voor 1200 euro.
(koop het ook het liefst in de winkel, zodat ik makelijk terug kan als er problemen zijn of dode pixels / bleeding )
De Philips tv’s met ambiligt vallen helaas dus (nieuw) buiten mijn budget

Ik heb natuurlijk Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime gelezen ;)
En zover ik weet voldoe ik hieraan.

Alvast bedankt voor jullie reacties :) _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 18-07-2006 20:56 ]

Verwijderd

LG 32lc2r

Ik heb het kleinere broertje. perfect beeld gewoon. zie hem in de winkel naast philips, samsung sony e.d in dezelfde prijsklasse en je bent verkocht...

ik hoop alleen dat je geen kpn digitale tv hebt, want dat ziet er niet uit op dit scherm en gaat er bij mij dan ook uit.
verder subliem beeld

daarnaast staat hij voor 1299 bij de mediamarkt, maar als je je best doet duiken die zo 200 naar beneden.
Of ga naar de ITS als die in de buurt zit die gaan nog lager.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 21:15 ]

• Roberto
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 21:13:
LG 32lc2r

Ik heb het kleinere broertje. perfect beeld gewoon. zie hem in de winkel naast philips, samsung sony e.d in dezelfde prijsklasse en je bent verkocht...

ik hoop alleen dat je geen kpn digitale tv hebt, want dat ziet er niet uit op dit scherm en gaat er bij mij dan ook uit.
verder subliem beeld

daarnaast staat hij voor 1299 bij de mediamarkt, maar als je je best doet duiken die zo 200 naar beneden.
Of ga naar de ITS als die in de buurt zit die gaan nog lager.
Hey reuze bedankt :)
Die ga ik morgen zeker bekijken.

En nee, we hebben gewoon analoog van Eneco / UPC.
(Regio Rotterdam)

[rml][ LCD-TV] Dell 32INCH - nu met 25 korting[/rml] Die lijkt me ook erg mooi.
Mja... die kun je weer niet in de winkel zien.

Wat betreft duiken zo 200 euro naar beneden?
Vertel ;) Afdingen kan ik (imho) best goed.
Maar zijn de marges op bijna ieder scherm in de 1000 groep 200+ euro?

(sowieso, wat zijn de marges gem.? dat helpt altijd :P )

Verwijderd

Merk je op je 24" wel verschil tussen 540 en 720 dan!?
Kijk eens naar een Sharp P50 model. Onmerkbaarverschil bij HD uitzendingen, tenzij je er 30 cm af gaat zetten maar daarentegen een SUPER veel beter beeld met alle normale PAL/TV uitzendingen.

Deze P50 Sharp Panels (Sharp is zo'n beetje DE uitvinder van LCD) hebben trouwens wel een hoge hoeveelheid horizontale lijnen dus dat verschil kan je ook al bijna wegstrepen tegen een HD ready panel

• Roberto
Trouwens. geluid mag ook wel een beetje redelijk zijn :)

60% van de tijd met de koptelefoon op.
Maar een beetje mag het wel klinken (ik verwacht echt geen bass ofzo hoor, maar wel iets meer dan 2Watt per speaker zoals ik nu heb / had :P )
Deze P50 Sharp Panels (Sharp is zo'n beetje DE uitvinder van LCD) hebben trouwens wel een hoge hoeveelheid horizontale lijnen dus dat verschil kan je ook al bijna wegstrepen tegen een HD ready panel
Wat bedoel je precies?
Dit scherm is toch ook een HD scherm?

Anyway, ik zal hem morgen in Rotterdam zeker bekijken.

(iemand nog tips waar o.a. te kijken, de mediamarkt zal ik sowieso bezoeken ;))

[ Voor 48% gewijzigd door Roberto op 18-07-2006 21:24 ]

Verwijderd

Er zit op een Sharp P50 of P55 serie wel een HDMI ingang waardoor hij prima HD uitzendingen kan weergeven (en je niet eens het verschil ziet met zijn 3 keer zo dure broers) maar het scherm heeft maar 540 beeld lijnen dus mogen ze het geen HD ready noemen. Wel hebben ze iets van 960 horizontale lijnen dus dat is dik in orde.

Ik geilde eerst ook verschrikkelijk veel op dat HD TV maar toen ik echt de verbetering niet kon zien, en bij schermen met een hoge resolutie zelfs een verslechtering voor normale uitzendingen heb ik toch maar besloten om een LC37-P50 te kopen. En dat voor 1490 euro.

• Roberto
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 21:29:
Er zit op een Sharp P50 of P55 serie wel een HDMI ingang waardoor hij prima HD uitzendingen kan weergeven (en je niet eens het verschil ziet met zijn 3 keer zo dure broers) maar het scherm heeft maar 540 beeld lijnen dus mogen ze het geen HD ready noemen. Wel hebben ze iets van 960 horizontale lijnen dus dat is dik in orde.

Ik geilde eerst ook verschrikkelijk veel op dat HD TV maar toen ik echt de verbetering niet kon zien, en bij schermen met een hoge resolutie zelfs een verslechtering voor normale uitzendingen heb ik toch maar besloten om een LC37-P50 te kopen. En dat voor 1490 euro.
Oke, heel duidelijk :)

Wat ik me trouwens een beetje afvraag (want dat die je nergens op kieskeurig.nl of in de meeste reviews)

Hoe zit het met een extern speakerset aansluiten op zon tv?

Zijn er tv's met optical out (zoals ik nu heb bij mijn Dolby Digital Live 5.1 PC pci kaart)
of is het allemaal analoog zodat ik nooit echte Dolby digital uit mijn tv krijg. (maar wel 6 kanalen)
of (nog erger) zit er alleen een koptelefoon aansluiting op de meeste tv's (jeuj... stereo)

Verwijderd

Roberto schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 21:18:
[...]

Hey reuze bedankt :)
Die ga ik morgen zeker bekijken.

En nee, we hebben gewoon analoog van Eneco / UPC.
(Regio Rotterdam)

[rml][ LCD-TV] Dell 32INCH - nu met 25 korting[/rml] Die lijkt me ook erg mooi.
Mja... die kun je weer niet in de winkel zien.

Wat betreft duiken zo 200 euro naar beneden?
Vertel ;) Afdingen kan ik (imho) best goed.
Maar zijn de marges op bijna ieder scherm in de 1000 groep 200+ euro?

(sowieso, wat zijn de marges gem.? dat helpt altijd :P )
Lastig te zeggen wat de marges zijn omdat ik in iets andere business zit. maar reken erop dat een winkel minimaal 10/15% marge moet hebben (waarschijnlijk zelfs meer)

Bij een 1200 scherm zakte de mediamarkt naar 1000 maar 50 extra wilden ze niet ook niet toen ik aangaf dat het dan ophield.

Its daarintegen zakte van 1000 naar 812, in verhouding dus iets meer. ga er maar vanuit dat je zo 20% kan halen. neem gewoon prijzen mee van internetshops. die kopen over het algemeen duurder in dan een mediamarkt die groot inkoopt, maar houd er dan wel rekening mee dat een internetshop veel minder kosten heeft en met relatief lage (5%) marges kan leven.

hou dit in je achterhoofd en afdingen maar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 21:29:

ik heb ook naar sharp gekeken, maar vond (persoonlijk) een lelijke waas over alle sharp tv's liggen, met uitzondering van de high end modellen

Verwijderd

Op de TV van mij zit een Line out.
er zijn ook modellen met digital out en een input zodat je de speakers van de TV als Center speaker kan gebruiken.

Ik zelf woon nu in Frankrijk maar in Nederland hoor je inderdaad minder over Sharp. Tenminste dat idee heb ik. Toen ik mijn TV ging kopen was ik 100% van plan een HD ding tekopen van Philips of Pioneer voor rond de 3500,- euro. maar na het zien van die Sharp (voor de helft van het geld)was ik langzaam overteugd. De sharp had gewoon een beter beeld. (en dan koop ik over 3 jaar wel een nieuwe voor de overige 1500 euro die alles wat er nu is outperformed)

nu ik heb een paar maanden heb, heb ik nog niets negatiefs kunnen vinden. Zelfs niet bij het na de aanschaf verder vergelijken van je aangekochte waar.

http://www.sharp.nl/produ...timal.php?site=paloptimal

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 21:48 ]

• Roberto
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 21:36:
[...]

Lastig te zeggen wat de marges zijn omdat ik in iets andere business zit. maar reken erop dat een winkel minimaal 10/15% marge moet hebben (waarschijnlijk zelfs meer)

Bij een 1200 scherm zakte de mediamarkt naar 1000 maar 50 extra wilden ze niet ook niet toen ik aangaf dat het dan ophield.

Its daarintegen zakte van 1000 naar 812, in verhouding dus iets meer. ga er maar vanuit dat je zo 20% kan halen. neem gewoon prijzen mee van internetshops. die kopen over het algemeen duurder in dan een mediamarkt die groot inkoopt, maar houd er dan wel rekening mee dat een internetshop veel minder kosten heeft en met relatief lage (5%) marges kan leven.

hou dit in je achterhoofd en afdingen maar.
He he :P ons kent ons ;)
Was net bezig met een complete lijst van alle internetshop prijzen ;)
Natuurlijk alleen van de tv's die me positief opvielen... maar hey :P
Pagina: 1