Toon posts:

[Exchange 2003] Emails zonder inhoud

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Er draait hier een Small Business Server 2003, waarop ik netjes alle updates en service packs heb geinstalleerd (voor zover ik weet).
Alles werkt prima, alleen de laatste tijd verdwijnt de inhoud van mailberichten steeds vaker.
Soms kan ik de eerste x dat ik ze open de inhoud wel lezen, de x erop niet meer, maar vaker nog komt de inhoud gewoon nooit boven water.

Weet iemand wat hiervoor verantwoordelijk is/kan zijn en wat een oplossing hiervoor is?

Bvd voor uw respons!

Verwijderd

gebeurt dit bij alle gebruikers? Alle mail of alleen bijvoorbeeld mails met attachments? Virusscanner op zowel exchange als de client al eens uitgezet? ISINTEG op de database gedraaid? Staat er nog iets in je event log? Kun je ze in OWA wel lezen? Welke versie van Outlook? Als het 2003 is, draai je in cached mod?

Kortom, geef eens wat meer informatie :)

Verwijderd

Topicstarter
- Het gebeurt bij alle gebruikers
- Zowel bij emails met als zonder attachment (attachment is wel altijd te openen, alleen de textuele inhoud is weg)
- Virusscanners allebei al eens uitgeschakeld ja, geen resultaat
- Het gaat om Outlook 2003, draaiende in Cached Mode
- In OWA zijn de emails wel te lezen
- Ik kan ik mijn log niet iets vinden wat ik er aan kan verbinden
- Ik heb ISINTEG nog niet gedraaid, dat ga ik nu eens proberen..

Verwijderd

als je outlook in online mode zet, heb je het probleem dan nog steeds?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nu ook in OWA last van dat ik emails niet kan lezen, ik heb ISINTEG gedraaid, maar dat lijkt t probleem niet op te lossen

Verwijderd

Topicstarter
Het is nu zover gekomen dat de inhoud van geen enkele email wordt weergegeven, niet via Outlook 2003 én niet via OWA.

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:00

BFS

Rude awakening

Heb je een spamfilter dat eventueel nog op de achtergrond staat te draaien? Heb je de virusscanner op de client en de server uitgezet en heb je ook de scanner voor Exchange uitgezet? (Ik ga er even vanuit dat jij een aparte scanner voor filescanning en SMTP scanning hebt?)

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

Topicstarter
Om achter de aard van het probleem te komen draait er nu geen enkele virusscanner of spamfilter op de server of de client..

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, ik heb al jullie tips uitgevoerd, maar het lost niets op, ik word een beetje wanhopig, ik kan ook mijn belangrijke mails niet meer lezen.
Als jullie computergenieën al niet weten hoe dit op te lossen, zie ik het somber in :(

Verwijderd

als je een mailbox exporteert naar pst met exmerge, kan je de mails dan wel zien? heb je het probleem ook als je een nieuw outlook profiel aanmaakt? En als je een nieuwe gebruiker aanmaakt, heeft die het probleem ook?

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik zo even kijken :),
waar ik net ook nog achter kwam, dat is niet meer gebeurd door de problemen, is dat de emails die ik verstuur óók leeg aankomen..

Edit: ok, zowel nieuwe users als een nieuw outlook profiel hebben hetzelfde probleem, met zowel ontvangen als verzenden van email, ik ben met Exmerge nog even aan het kijken..

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2006 18:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Exmerge proberen te draaien, alleen wanneer ik een mailbox probeer te exporteren verwijst ie me naar de log, omdat het exporteren mislukt is,
in de log vind ik het volgende:

"[18:08:58] Error opening message store (MSEMS). Verify that the Microsoft Exchange Information Store service is running and that you have the correct permissions to log on. (0x8004011d)"

Verwijderd

Topicstarter
Ok, exmerge is gelukt, ik kan dan ongeveer de helft van de emails lezen, degene met alleen tekst kan ik allemaal lezen, en van degene waarin plaatjes staan kan ik ongeveer 1/5 lezen..
Ik heb het geprobeerd met Outlook 2003 en 2007 beta 2 op 4 verschillende pc's..

Ik heb ook nog geprobeerd een nieuw profiel te maken en daarin alleen een POP3-account in aan te maken.. Tot mijn stomme verbazing kreeg ik daarin ook lege emails..

Dus ik krijg nu lege emails in:
- Outlook 2003/2007 in contact met Exchange server
- Outlook Web Access
- Outlook 2003/2007 met alleen een POP3-account

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Wat is er constant gebleven bij jou test situaties?. (bijvoorbeeld je OS, exchange, etc) Je zult dan toch daar naar het probleem moeten zoeken lijkt me.

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://support.microsoft....s;832355&spid=2520&sid=69
Eventueel een encryptie probleem.

Kijk ook even de berichten écht leeg zijn (message body - alles selecteren) of alleen "onzichtbaar zijn"

Je hebt het niet genoemd maar servicepack1 (of 2) van office2003 ook geïnstalleerd?
Pagina: 1