[ASP.NET] Postback afhandelen werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-01 15:14
Ik probeer netjes een postbacktrigger aan mijn GridView te hangen in VB.NET, zodat elke row klikbaar is. Dat heb ik als volgt gedaan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
    Protected Sub GridView1_RowDataBound(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Web.UI.WebControls.GridViewRowEventArgs) _
        Handles GridView1.RowDataBound
        If e.Row.RowType = DataControlRowType.DataRow Then
            If Me.GridView1.EditIndex = -1 Then
                e.Row.Attributes.Add("onmouseover", "this.className='hovered'; this.style.cursor='pointer';")
                e.Row.Attributes.Add("onClick", Page.ClientScript.GetPostBackEventReference(e.Row, "applyStyling"))
            End If
        End If
    End Sub

Protected Overrides Sub RaisePostBackEvent(ByVal sourceControl As System.Web.UI.IPostBackEventHandler, ByVal eventArgument As String)
        If eventArgument = "applyStyling" Then
            Response.Write("You selected a row!")
        Else
            MyBase.RaisePostBackEvent(sourceControl, eventArgument)
        End If
    End Sub
Mijn regel "You selected a row" wordt echter nooit afgedrukt, sterker nog, de hele routine RaisePostBackEvent wordt niet getriggerd. In was in de veronderstelling dat dit wel zou gebeuren. Nu is het wel de eerste keer dat ik dit toepas dus ik zal wel iets verkeerd doen, maar wat dan?

sensei_d.fpv channel

• PhysicsRules
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

PhysicsRules

Dux: Linux voor Eenden

Je mist de handles keyword:

protected ... rasieevent(....) handles base.raisepostbackevent

of zo iets.

• PhysicsRules

PhysicsRules

Kick:
Hoe heb je het opgelost?

(Feedback en oplossingen maken het forum nog waardevoller!)

• Sensei_D
PhysicsRules schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 11:33:
Kick:
Hoe heb je het opgelost?

(Feedback en oplossingen maken het forum nog waardevoller!)
Ow mja je hebt gelijk.
Maar ik kwam hier niet meer uit dus heb ik feitelijk geen oplossing. Ik heb een voorbeeld van een custom Gridview bekeken waar een andere aanpak in werd gehanteerd; namelijk custom eventhandlers. Daar wilde ik mij verder in gaan verdiepen, maar eerlijk gezegd heb ik er nog geen tijd voor gehad ;)

Om dit topic toch meer inhoud te geven is hier de Gridview te halen: Custom GridView
Deze werkt helemaal perfect, alleen snap ik die custom eventhandlers nog niet helemaal, maar dat komt dus nog wel ;)

Het meest rare in mijn ogen is dat zijn RaisePostBackEvent WEL werkt :?

[ Voor 5% gewijzigd door Sensei_D op 27-07-2006 11:43 ]

sensei_d.fpv channel

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-02 12:34

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Sensei_D schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 11:41:
[...]

Ow mja je hebt gelijk.
Maar ik kwam hier niet meer uit dus heb ik feitelijk geen oplossing. Ik heb een voorbeeld van een custom Gridview bekeken waar een andere aanpak in werd gehanteerd; namelijk custom eventhandlers. Daar wilde ik mij verder in gaan verdiepen, maar eerlijk gezegd heb ik er nog geen tijd voor gehad ;)

Om dit topic toch meer inhoud te geven is hier de Gridview te halen: Custom GridView
Deze werkt helemaal perfect, alleen snap ik die custom eventhandlers nog niet helemaal, maar dat komt dus nog wel ;)

Het meest rare in mijn ogen is dat zijn RaisePostBackEvent WEL werkt :?
Wat in dit soort gevallen ook wel werkt is met Reflector kijken wat er echt gebeurd in .Net 2.0; hier is ook wel eea uit te halen. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Sensei_D
gorgi_19 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 12:04:
[...]

Wat in dit soort gevallen ook wel werkt is met Reflector kijken wat er echt gebeurd in .Net 2.0; hier is ook wel eea uit te halen. :)
Kijk, zo'n tool had ik nou net nodig _/-\o_ (niet alleen voor dit probleem)

sensei_d.fpv channel

• PhysicsRules

PhysicsRules

Wat me zo ineens opvalt is dat in de code in je topicstart het aantal argumenten van RaisePostBackEvent niet overeenkomt.
Pagina: 1