Better to burn out, than fade away
Hoe bedoel je schokken precies??
Als in, als je hem aanraakt krijg je een elektrische schok (tik) van de laptop?
Kan me met dit weer voorstellen dat je niet geheel droog bent (ik zweet me in ieder geval te pletter, en ik werk in een computerwinkel...) en dat er dus ergens wat zweet/vocht bij de laptop in is gedruppeld...
Als in, als je hem aanraakt krijg je een elektrische schok (tik) van de laptop?
Kan me met dit weer voorstellen dat je niet geheel droog bent (ik zweet me in ieder geval te pletter, en ik werk in een computerwinkel...) en dat er dus ergens wat zweet/vocht bij de laptop in is gedruppeld...
Ja als ik een metaal deel aanraak dan krijg ik elektrische schokken bv de monitor aansluiting of iets dergelijks. Ben inderdaad wel wat vochtiger van zweet maar echt druppels zijn er niet ingevallen..
hey,
Heb het al gevonden het was statische lading door de warmte denk ik zo want ben nu binnen en het is weg.
Dus bij deze probleem opgelost
bedankt voor de reactie in iedergeval.
Groeten Base
Heb het al gevonden het was statische lading door de warmte denk ik zo want ben nu binnen en het is weg.
Dus bij deze probleem opgelost
Groeten Base
Kan indd wel. Thinkpads zijn donker, vangen dus veel zonnewarmte/energie, dus bouwen ook vast wat statische electriciteit op.
Verwijderd
Wat ik bij mijn laptop heb is dat als ik de firewire aansluiting aanraak, ik schokken krijg.
Dit is onder alle omstandigheden zo, dus best vreemd opzich.
Firewire geeft ook net als USB toch altijd stroom af, immers je apparaten hebben vaak geen extra adapter nodig (denk aan smartphones/mp3 spelers) dus dat zou nog wel eens kloppen.Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 23:19:
Wat ik bij mijn laptop heb is dat als ik de firewire aansluiting aanraak, ik schokken krijg.
Dan nog... 5V zou je niet moeten kunnen voelen. Toch ervaar ik hetzelfde als ik een D-Link 7-port USB hub vergeet op het lichtnet aan te sluiten (en dus wordt gevoed door pc). Mijn usb geheugenstick is van metaal en ik voel dan ook flinke spanningen. Ik vraag me echt af waar die vandaan komen!The_Dart schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 07:17:
[...]
Firewire geeft ook net als USB toch altijd stroom af, immers je apparaten hebben vaak geen extra adapter nodig (denk aan smartphones/mp3 spelers) dus dat zou nog wel eens kloppen.
Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog
Pagina: 1