Toon posts:

SMS-en in Kmail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je in de contactenlijst in Kmail kijkt, dan staat er achter een mobiel nummer "(SMS)"
Als ik een SMS-je samenstel, dan geeft hij een foutmelding en zegt:

"There is no application set which could be executed. Please go to the settings dialogue and configure one."
Ik zie echter niets staan bij de Kmail-instellingen over SMS of kijk ik dan heel erg scheef?

Verwijderd

Voor SMS en moet je een apart programma/script installeren. Er staan er een aantal op kde-look.org maar ik weet niet of Nederlandse providers ondersteund worden.

Wat wel werkt is VOIP bellen vanuit kmail/kaddress/kontact. Installeer het programma Twinkle, neem een account bij sipdiscount.com (alleen gebruikersnaam en wachtwoord kiezen), neem de settings over in Twinkle en zet bij de optie telefoon: twinkle --call %N . Als je nu een nummer aanklikt vanuit je adressenlijst wordt het nummer gedraaid. Werkt perfect. (gesprekken zijn gratis voor zolang het duurt)

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Er zijn ook genoeg scripts die smsjes kunnen verzenden met een gsm modem. (of bluetooth hebt op pc en gsm) kan je rap een smsje zenden vanuit je pc.
Gratis smsjes zijn uit.

>.< >.< >.< >.<

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar die sipdiscount.com biedt alleen gratis telefoongesprekken aan van korter dan een minuut. Ik geef toe, dat is genoeg om een sms-berichtje voor te lezen maar echt comfortabel is het ook niet ;)

hmm, is gratis SMS-en echt zo uit? Nergens een script dat die gratis sms-accounts afstruint en je een x aantal sms-jes per dag laat sturen, desnoods met reclame?