E-mails ophalen van School

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Hallo,

Bij mij op school gebruiken ze Microsoft Outlook Web Access.
Afbeeldingslocatie: http://img129.imageshack.us/img129/5020/1234qd1.png
Is het mogelijk om in Microsoft Outlook deze emails op te halen, zodat ik niet elke keer op de website van school hoef in te loggen?

BVD

[ Voor 19% gewijzigd door jordi.c op 18-07-2006 16:47 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:11

BCC

Als ze secure POP, IMAP of Exchange aanbieden wel. Exchange ondersteunt alle drie, dus vraag het eens op school zou ik zeggen.

[ Voor 11% gewijzigd door BCC op 18-07-2006 16:49 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dit is gewoon webmail. Als je bij de pop3 server kan komen buiten je schoolnetwerk, dan kan dat. Moet je wel de juiste ip's weten.

Ey!! Macarena \o/

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik kan mijn webmail van de uni gewoon in Thunderbird ophalen dmv. imap. Geen idee of outlook web access per definitie ook imap gebruikt, maar je kunt het proberen.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 14:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hogeschool Zuyd biedt geen POP- of IMAP-toegang (meer) aan voor studenten. Geen idee waarom niet, want mails worden nu veel later gelezen door zowel studenten als leraren. :/

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Palomar
  • Niet online
idd, die webmail is echt baggertraag en slechte interface. Tenminste, op de universiteit Groningen.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:07

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Palomar schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 16:57:
idd, die webmail is echt baggertraag en slechte interface. Tenminste, op de universiteit Groningen.
offtopic:
Op Hogeschool Utrecht, Locatie Nijenoord is het wel goed gesteld met de snelheid van Outlook Web Access maar ik heb ook liever gewoon toegang via de Outlook cliënt. Denk ik er gewoon sneller aan om m'n mail te checken :) Kon eerst wel trouwens maar hebben ze nog niet ingesteld voor OWA toen ze daarop overstapten.

Voor de TS: sommige afdelingen van scholen en instituten moeten gewoon doorwerken in de schoolvakantie (net als bij het bedrijfsleven), je zou gewoon kunnen proberen om een mailtje met die vraag richting de automatiseringsafdeling van school te sturen :)

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• jordi.c
  • Laatst online: 03-11-2023
-NMe- schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 16:55:
Hogeschool Zuyd biedt geen POP- of IMAP-toegang (meer) aan voor studenten. Geen idee waarom niet, want mails worden nu veel later gelezen door zowel studenten als leraren. :/
Dus nu kan je het niet ophalen met microsoft outlook?

@ Jeroen, ik zie dat jij ook uit Reuver komt, heheh ik ook :*)

[ Voor 10% gewijzigd door jordi.c op 18-07-2006 17:08 ]

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 15:47

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Oh, ik zit dat nieuwe systeem eens goed te bekijken, en nu kun je ook regels instellen. Dat kon met de vorige versie geloof ik niet. Eens kijken of ik alles kan laten doorsturen naar mijn gewone account, en dan maar ééns in de zoveel tijd de postvak in leeggooien.

[edit]: Is ook een no-go, daar zijn de regels te beperkt voor. Of kun je ook asterisken gebruiken als jokertekens om de afzender aan te geven?

Fijn, alle berichten over bijvoorbeeld de stage gaan via die mail, het zou niet de eerste keer zijn dat een mailtje zo te laat wordt gelezen, ofwel bij een student, ofwel bij een docent.

[ Voor 39% gewijzigd door DrivinUCrazy op 18-07-2006 17:35 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:11

BCC

jordi.c schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 17:04:
[...]
Dus nu kan je het niet ophalen met microsoft outlook?
Als ze geen systeem aanbieden om je mail op te halen, kun je uiteraard je mail niet ophalen :/

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Palomar
  • Niet online
Probeer anders dit eens. Dan haal je mail op via HTTP. Werkte bij mij wel toen ik nog op de Hanzehogeschool Groningen zat.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Waarom is er eigenlijk verschil tussen Firefox en Internet Explorer?

Internet Explorer geeft me de keuze tussen Premium en Basis, Firefox (1.5.0.4) geeft me die keuze helemaal niet, en gaat na het invullen van gebruikersnaam en wachtwoord naar de basisversie. Daarom zag ik daarnet ook pas dat het mogelijk is om (beperkte) regels aan te maken, dat zie ik in Firefox namelijk helemaal niet.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DUX

DUX

Ik gooi het op Economische Strategieën® van Microsoft :P (zowel Outlook als Internet Explorer zijn van hen ;))

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 14:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik denk toch dat het eerder te maken heeft met het feit dat ze volgens mij ActiveX gebruikt hebben voor die extra functionaliteit. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 17:22:
Oh, ik zit dat nieuwe systeem eens goed te bekijken, en nu kun je ook regels instellen. Dat kon met de vorige versie geloof ik niet. Eens kijken of ik alles kan laten doorsturen naar mijn gewone account, en dan maar ééns in de zoveel tijd de postvak in leeggooien.

[edit]: Is ook een no-go, daar zijn de regels te beperkt voor. Of kun je ook asterisken gebruiken als jokertekens om de afzender aan te geven?

Fijn, alle berichten over bijvoorbeeld de stage gaan via die mail, het zou niet de eerste keer zijn dat een mailtje zo te laat wordt gelezen, ofwel bij een student, ofwel bij een docent.
je kan ook op school een keer inloggen en die regels instellen. maar doorsturen naar buiten toe kan op server niveau ook dichtgezet zijn.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DUX schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 17:42:
Ik gooi het op Economische Strategieën® van Microsoft :P (zowel Outlook als Internet Explorer zijn van hen ;))
Goh, zou je denken. ;)

Ik bedoelde eigenlijk of dit een functie was die ICT ook kan uitzetten, ik ken behoorlijk veel mensen die met Firefox werken. In feite missen die dus een stukje functionaliteit. (en ja, ik ken en gebruik de IE Tab extensie, maar het gaat me om het principe)

En over die pop3 functionaliteit moeten we dus maar eens wat balletjes opgooien bij de onderwijscommissie.
-NMe- schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 17:53:
Ik denk toch dat het eerder te maken heeft met het feit dat ze volgens mij ActiveX gebruikt hebben voor die extra functionaliteit. ;)
Oh natuurlijk, dat zal het zijn. Stom van me.

[ Voor 41% gewijzigd door DrivinUCrazy op 18-07-2006 17:57 ]

• DUX

DUX

-NMe- schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 17:53:
Mja, stom, even niet aan gedacht.

Maar, neemt niet weg dat MS wel wat aan het snoepen is hoor: ben nu even ingelogd op mijn schoolmail en (naast dat ik die standaard/uitgebreid-vraag nooit gehad heb) kan ik m'n Regelsfunctie in Firefox ineens niet vinden waar hij bij Internet Explorer doodleuk gewoon in het menu staat. Kan me niet voorstellen dat een mailregel alleen maar met ActiveX kan werken :/

Pagina: 1