Toon posts:

[SUSE 10.1 Gnome] Nvidia 2 monitoren.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ten eerste, is het uberhaubt mogelijk om een 2e beeldscherm aan te sluiten en het beeld te "klonen" ?

Mijn beeld is gewoon perfect en hij vindt mijn videokaart gewoon: Geforce 6600 GT

Nu wil ik een 2e beeldscherm aansluiten. Nadit gedaan te hebben heb ik in de shell(?) gewoon beeld. Maar in Gnome heb ik ook beeld maar met allerlei vage kleuren op het 2e beeldscherm, het eerste scherm doet het gewoon. Hierna ben ik naar "graphics card and monitor" gegaan. Hier vind hij maar 1 display. Moeten dit er niet 2 zijn?

Hierna heb ik geprobeerd de meest recente nvidia drivers proberen te installeren. Maar die kreeg ik niet geinstalleerd. Ook niet met de extra handleiding voor suse.

Kan iemand me hiermee helpen?

Alvast bedankt,

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 12:20
Het is mogelijk, als je puur een kloon wil is het zelfs makkelijker dan 2 aparte beelden te renderen geloof ik.

Wat belangrijk is voor ons om te weten om je te helpen is welke versie van X.org je hebt en of je wel of niet Xgl gebruikt op dit moment...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Xgl is geinstalleerd op dit moment. En sorry, maar ik heb echt geen flauw idee hoe je ziet welke versie je hebt, van Xorg.conf neem ik aan? Ik werk nog niet lang met Linux. De bedoeling is inderdaad om puur een kloon te maken. De Nvidia drivers werken absoluut niet mee, en krijg ik niet geinstalleerd. Ik heb alle forums doorzocht maar ik krijg hem maar niet geinstalleerd via de opgenoemde "procedures".

Het is niet mogelijk om de drivers via de grafische omgeving te installeren. En als ik het in de shell(?) probeeer. Krijg ik de foutmelding dat hij de directory en het pad niet kan vinden wat best wel onlogisch is in mijn mening.

Ik denk dat ik de drivers eerst moet zien te installeren, en daarna verder moet kijken naar de monitoren. Weet iemand hoe ik dit moet doen?

Alvast bedankt,

• kell.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09-2023

kell.nl

Fizzgig's evil twin

Wat ik heb moeten doen om 2 monitoren aangestuurd (7900GT) te krijgen op SLED 10.1 is het volgende:
- Activeer SLED (Er is een trial key aan te vragen op de Novell site. 15 dagen geloof ik). Hiermee worden de binary nvidea drivers beschikbaar.
- Open control center, en dan open "Desktop Effects", er is een button: "Enable Desktop Effects". Als je op deze klikt, dan zegt hij (weet de exacte meldingen niet meer) dat het niet mogelijk om het aan te zetten omdat je drivers het niet ondersteunen, en vraagt of je wilt kijken voor updates. Aangezien je hebt geactiveerd, zijn de juiste drivers wel beschikbaar, en worden ze ook geupdate.
- Daarna kun je de gewone "Graphics Card and Monitor" in de control center gebruiken om de tweede monitor aan te zetten in clone of xinerama mode.

Ik weet niet of dit hetzelfde is voor openSUSE 10.1, maar je vermeld niet welke je gebruikt. Bovenstaande heeft voor mij gewerkt.