Toon posts:

kopieren files van sony videocamera naar computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik ben een behoorlijke newbie op dit gebied en daarom ik stel ik de volgende vraag.

Ik moet voor mijn oom de fotos en videos, die hij heeft gemaakt met zijn videocamera, kopieren en branden op een cd. Nu is het zo dat zijn videocamera geen USB aansluiting heeft. HEt boekje geeft aan dat zijn camera alleen een a/v jack heeft. Vraag: Hoe kan ik de files kopieren naar mijn computer? (ik heb geen firewire en voorzover ik zie zijn camera ook niet).
Type camera: sony dcr-hc46e

alvast bedankt!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Volgens de specs zou die camcorder wel degelijk een firewire/IEEE1394/I.link aansluiting hebben. Dat is voor video de meest voor de hand liggende methode. Foto's zouden via USB moeten kunnen.

Branden van video materiaal op CD-rom gaat niet 1-2-3 lukken. De DV-AVI's die ervanaf komen doen ongeveer 13 GB per uur video. Daar moet je aan gaan comprimeren. Het gaat een beetje ver hier in drie regels een handleiding te schrijven....

Hier is een goede pagina om mee te beginnen.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Als er ook geen firewire uitgang opzit dan zul je ze moeten capturen met een video-capture kaart in je computer. anders met een firewirekaart of ingang op je PC