Toon posts:

MySQL: vreemde bestandstijd .MYI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was een timestamp vergeten in een tabel. Om toch de laatste wijzigingstijd van de tabel te vinden, ging ik in het source-pad kijken ( /data/mysl/databasenaam/...), waar ik het ook vond.

Wat mij verbaasde was echter dat de .MYI (index) van andere tabellen een hele andere tijd had als de .MYD (data). Die tabellen waren op een 'normaal' tijdstip gevuld door een Delphi-programma. De indexen waren echter van zaterdagnacht 04:03u. Het zijn 'eenvoudige' indexen, meestal alleen op de unieke numerieke (autonum) id.

Helaas is mijn systeem (&MySQL) beheerder op vakantie. In de MySQL reference manual, met Google en hier op de site kan ik niets vinden over de bestandstijden. Dus mijn vraag:
- is het normaal dat de index-tijden afwijken, bijvoorbeeld door een soort instelling voor controle/reparatie elk weekend?
- (waar) kan ik als gebruiker (lees beheer-leek) zo'n instelling ergens terugvinden/controleren, eventueel met de benodigde wachtwoorden?

[MySQL server 4.1.11, draait op Fedora Core 4, programma's op W2000, met MySQL ODBC 3.51 Driver DSN.]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:57
De indexen worden om de zoveel tijd bijgewerkt.
Met een
SQL:
1
OPTIMIZE TABLE tabelnaam
kun je een dergelijke update ook forceren