Website werkt niet meer op mijn server

Pagina: 1
Acties:

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Topicstarter
Hoi,

Vannacht heb ik wat problemen gehad met mijn router (Linksys WRT54G v2). Door het installeren van de alternatieve DD-WRT firmware liep mijn router herhaaldelijk vast en was ie heel traag. Na veel geklooi is het me gelukt om de oude HyperWRT 2.0 - v3.01.3 firmware weer terug te flashen. Om weer een goede verbinding te krijgen heb ik zowel de modem als de router gereset.

Na een tijdje kreeg ik mijn ip weer en ik kon eindelijk weer internetten. Maar zoals vaak bij mij het geval is: na het oplossen van probleem A ontstaat het probleem B. 8)7 (er hoeft niet altijd een relatie tussen A en B te liggen, maar vaak is die er wel).

Het probleem
Mijn server (Windows XP Pro SP2) moest gereboot worden vanwege een 6-tal windows updates. Dat heb ik dus gedaan, maar toen ik de server daarna weer aanzette werkte mijn website niet meer. Intern deed ie het nog prima (via localhost of via 192.168.1.80 (intern statisch ip)) maar vanuit het internet was mijn website niet meer te bereiken. Ik krijg gewoon een timeout. Ook worden afbeeldingen op het GoT forum die van mijn server komen niet meer geladen.

Het lijkt dus een netwerkprobleem te zijn, want zowel via http als via ftp valt er geen verbinding te leggen van het internet naar de server. Toch heb ik in de router config uitdrukkelijk aangegeven dat de desbetreffende poorten naar de server moeten worden geforward.

Oplossing zoeken
1. De webserver (Wamp) gereboot, maar dit loste het probleem niet op.

2. De server nog een keertje opnieuw opgestart, loste ook het probleem niet op.

3. Router gereboot, loste het probleem ook niet op.

4. Ik heb op de server gekeken bij netwerkverbindingen. Daar klopten de instellingen nog wel, het ip was statisch op 192.168.1.80 en de DNS adressen stonden er ook nog goed in. Misschien is de connectie met de router toch op een of andere manier verloren gegaan, dus ik heb toen gekozen om het ip via DHCP te verkrijgen. Dat lukte, vervolgens in de router het forwarden van http aangepast naar het nieuwe interne ip. Het probleem was er echter nog niet mee opgelost. Ik heb het ip van de server nu weer statisch gemaakt op 192.168.1.80.

Wat is er mis?
Ik weet dus nog steeds niet waarom mijn website niet meer te bereiken is op het internet. Ligt het aan de router? Of ligt het aan de server? Gezien de router-perikelen van afgelopen nacht denk ik dat daar ergens nog een instelling roet in het eten gooit. Maar het probleem kan natuurlijk ook veroorzaakt zijn door de windows updates op de server.

Als jullie meer info willen hebben, ik geef het graag.

Goud is geen geld

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Door je flash-activiteiten ben je gewoon je portmaps kwijt. Even opnieuw invoeren, en klaar ben je.

Ey!! Macarena \o/

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Je moet port 80 forwarden naar je interne server-adres..
Het Grote Poortmappingsverhaal

[ Voor 35% gewijzigd door HyperioN op 18-07-2006 14:53 ]

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Topicstarter
HyperioN. schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 14:53:
Je moet port 80 forwarden naar je interne server-adres..
Het Grote Poortmappingsverhaal
Poorten zijn al correct geforward, dat heb ik dus al gedaan. Of moet ik misschien ook nog de poorten invullen bij 'Port triggering'? Of moet ik DMZ op enable zetten?
Het lijkt dus een netwerkprobleem te zijn, want zowel via http als via ftp valt er geen verbinding te leggen van het internet naar de server. Toch heb ik in de router config uitdrukkelijk aangegeven dat de desbetreffende poorten naar de server moeten worden geforward.

[ Voor 5% gewijzigd door frankknopers op 18-07-2006 14:59 ]

Goud is geen geld

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Topicstarter
Gisteravond heb ik wamp (webserver) op een andere PC geinstalleerd. Vervolgens heb ik de router geforward naar die andere PC en heb ik alle data uit de www map van knopers.net gekopieerd naar die PC.

Eerst intern gekeken of alles werkte: En welja, via localhost kon ik de site gewoon bekijken! Toen heb ik het geprobeerd via www.knopers.net en via http://82.72.152.15 (extern ip), maar helaas een timeout.

Conclusie: het probleem ligt waarschijnlijk bij de router (die de porten niet 'echt' forward?).

Goud is geen geld

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:44

weebl

YARR!

Frank_Knopers schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 11:22:
Gisteravond heb ik wamp (webserver) op een andere PC geinstalleerd. Vervolgens heb ik de router geforward naar die andere PC en heb ik alle data uit de www map van knopers.net gekopieerd naar die PC.

Eerst intern gekeken of alles werkte: En welja, via localhost kon ik de site gewoon bekijken! Toen heb ik het geprobeerd via www.knopers.net en via http://82.72.152.15 (extern ip), maar helaas een timeout.

Conclusie: het probleem ligt waarschijnlijk bij de router (die de porten niet 'echt' forward?).
Ok, als ik het goed begrijp heb je op de router port 80 geforward naar je server? Moet dit ook op je modem? Met mijn Thomson modem moest dit namelijk wel. Wat ik heb gedaan is op het modem DMZ (of het zo heet op het modem weet ik niet meer) aanzetten voor het ip van de router (WRT54G) die vervolgens de NAT firewall doet enzo.

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Topicstarter
Misschien een noob vraag, maar hoe krijg ik toegang tot mijn modem (Motorola SB4200E), welk ip is dat?

Wat je zegt zou nog best wel eens kunnen kloppen, want de laatste keer dat we de modem gereset hebben had ik nog niet eens een eigen website..

[ Voor 4% gewijzigd door frankknopers op 19-07-2006 11:45 ]

Goud is geen geld

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Topicstarter
Subtiel schopje. Ik heb echt geen idee hoe ik dit probleem oplos..

Goud is geen geld

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 23:33
zoals eerder verteld zet de router eens op DMZ en de modem ook als dit een modem/router is.

dus allebij appart op DMZ zetten en dan kijken op welk netwerkapperatuur de verbinden wel werkt als u die op DMZ zet. dan is er dus iets fout met die apperatuur.

je kan altijd nog eens proberen de firmware te upgraden en kijken of dit het probleem oplost. kan zijn dat er weer iets mis is gegaan met het upgraden van de firmware. probeer ook eens een hardreset. (wel eerst l je instellingen opslaan)

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-04 21:29

Technicality

Vliegt rechtsom...

Als je in je modem kan moet je je router in de DMZ zetten (ik heb alleen nog nooit van een modem met portmapping gehoord, dat zijn routers imo) en dan in de router de verschillende poorten (21, 80,25 etc) forwarden naar je server.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:20

lier

MikroTik nerd

Met alle respect, sla dat hele DMZ verhaal vooralsnog maar even over.
Je bent voldoende in staat om een goede portmapping te maken...

Bij welke provider zit je aangesloten ?
Kan je hun misscien inschakelen ?
Heb je je server al een keer direct aan het modem gekoppeld ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb je niet stilletjes een ander IP adres gekregen? Dat doen providers soms.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Topicstarter
lier schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:22:
Met alle respect, sla dat hele DMZ verhaal vooralsnog maar even over.
Je bent voldoende in staat om een goede portmapping te maken...

Bij welke provider zit je aangesloten ?
Kan je hun misscien inschakelen ?
Heb je je server al een keer direct aan het modem gekoppeld ?
Provider: @Home
Hulp vragen bij @home: Goed idee, ik zal morgen eens bellen.
Direct aan modem: Doe ik liever niet omdat ik dan ruzie krijg met mijn vader dat het internet weer eens niet werkt... (geheel terecht overigens)
Frogmen schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 15:54:
Heb je niet stilletjes een ander IP adres gekregen? Dat doen providers soms.
IP-Adres: Is onveranderd gebleven op 82.72.152.15 :)

En nogmaals voor de duidelijkheid: Alle poorten zijn correct geforward naar de server en de firewall op de server staat uit. Het in- of uitschakelen van DMZ op de router heb ik ook al gedaan, maar dat maakte geen enkel verschil.

Ik heb aan het begin van de middag de modem en de router beide gereset.

[ Voor 15% gewijzigd door frankknopers op 20-07-2006 17:02 ]

Goud is geen geld

Verwijderd

telnet naar port 80 werkt wel goed?

niet een ander extern ip gekregen door de reboots, waardoor je dns niet meer correct is?

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik zou de defaults van je router eens laden dmv clear nvram (Te vinden onder administration -> factory defaults), als deze software versie deze optie heeft (ik heb zelf hyperwrt 2.1b1 + thibor 14). Ik heb ditzelfde probleem gehad met mijn wrt54gs V4.

[ Voor 2% gewijzigd door tommie-boy op 20-07-2006 17:56 . Reden: typos ]

Humor moet je serieus nemen

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Topicstarter
tommie-boy schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 17:55:
Ik zou de defaults van je router eens laden dmv clear nvram (Te vinden onder administration -> factory defaults), als deze software versie deze optie heeft (ik heb zelf hyperwrt 2.1b1 + thibor 14). Ik heb ditzelfde probleem gehad met mijn wrt54gs V4.
Ik heb 3 verschillende firmwares getest, telkens met de nieuwste stable versie (standaard, HyperWRT, DD-WRT) en ze weigeren op dit moment allemaal. Rebooten en resetten heb ik ook al een aantal keer gedaan, maar dat lost het probleem ook niet op.

Factory defaults heb ik ook gedaan, maar dat helpt ook niet.
telnet naar port 80 werkt wel goed?
Hoe doe ik dat precies met telnet?

[ Voor 7% gewijzigd door frankknopers op 20-07-2006 19:24 ]

Goud is geen geld

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Topicstarter
Weer nieuwe informatie: Het is niet alleen de website die niet werkt, maar ook de gameserver doet het niet. Uiteraard heb ik alle poorten correct geforward, maar mijn gameserver staat niet in de lijst. Hierdoor ben ik gaan twijfelen aan het forwarden van de router.

Ik heb de website van shieldsup bezocht en mijn poorten laten scannen. Het programma kwam tot de conclusie dat de poorten gewoon dicht zaten. Kortom: De router forward niet terwijl ie zegt dat ie dat wel doet.

Goud is geen geld

Verwijderd

Frank_Knopers schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 19:48:
Weer nieuwe informatie: Het is niet alleen de website die niet werkt, maar ook de gameserver doet het niet. Uiteraard heb ik alle poorten correct geforward, maar mijn gameserver staat niet in de lijst. Hierdoor ben ik gaan twijfelen aan het forwarden van de router.

Ik heb de website van shieldsup bezocht en mijn poorten laten scannen. Het programma kwam tot de conclusie dat de poorten gewoon dicht zaten. Kortom: De router forward niet terwijl ie zegt dat ie dat wel doet.
Valt jouw private address niet binnen je DHCP-range?

Intern je externe ipadres benaderen vinden niet alle routers even leuk. Grote kans dat dat wel werkt, maar wellicht had je pech. Heb je geprobeerd vanaf je andere pc het 192-adres van je server te benaderen via de browser? Ging dat wel goed?

Oh ja en vergeet ook het telnetten op poort 80, daar bereik je waarschijnlijk weinig anders mee dan een leeg scherm.

Het kan ook zijn dat de routetabel op de server niet meer goed is, waardoor deze aanvragen van buitenaf op poort 80 niet via dezelfde route terug kan beantwoorden. Kijk vooral ook even of de juiste gateway ingesteld staat op de server.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 20:29 ]

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 20:21:
[...]

Valt jouw private address niet binnen je DHCP-range?

Intern je externe ipadres benaderen vinden niet alle routers even leuk. Grote kans dat dat wel werkt, maar wellicht had je pech. Heb je geprobeerd vanaf je andere pc het 192-adres van je server te benaderen via de browser? Ging dat wel goed?

Oh ja en vergeet ook het telnetten op poort 80, daar bereik je waarschijnlijk weinig anders mee dan een leeg scherm.

Het kan ook zijn dat de routetabel op de server niet meer goed is, waardoor deze aanvragen van buitenaf op poort 80 niet via dezelfde route terug kan beantwoorden. Kijk vooral ook even of de juiste gateway ingesteld staat op de server.
Het ip adres van de server valt binnen de DHCP range en heeft het interne ip adres: 192.168.1.102 meegekregen. Het invoeren van http://192.168.1.102 in de browser geeft helaas een timeout, dus ook op intranet niveau geeft de site al geen respons. Alleen localhost werkt nog.

Dat is de reden dat ik de router sterk ga verdenken van al deze problemen. Het lijkt wel alsof de poorten helemaal neit geforward worden, een probleem wat ik ook had bij mijn oude eminent router...

De standaard gateway in de router is sinds kort 82.72.152.1. Voorheen was dat volgens mij gewoon 192.168.1.1, maar daar heb ik geen bewijs meer van. De server heeft vandaag een vers DHCP netwerkadres gekregen, dus de instellingen zullen dan wel goed staan.

Edit: WTF, ik kijk nu in de console van mijn gameserver en ik zie dat er vanmiddag mensen hebben gejoined en gespeeld!! De poorten van Call of Duty werken dus blijkbaar wel. Waarom poort 80 dan niet :?

[ Voor 11% gewijzigd door frankknopers op 20-07-2006 23:12 ]

Goud is geen geld

Verwijderd

Frank_Knopers schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 23:09:
[...]

Het ip adres van de server valt binnen de DHCP range en heeft het interne ip adres: 192.168.1.102 meegekregen. Het invoeren van http://192.168.1.102 in de browser geeft helaas een timeout, dus ook op intranet niveau geeft de site al geen respons. Alleen localhost werkt nog.

Dat is de reden dat ik de router sterk ga verdenken van al deze problemen. Het lijkt wel alsof de poorten helemaal neit geforward worden, een probleem wat ik ook had bij mijn oude eminent router...

De standaard gateway in de router is sinds kort 82.72.152.1. Voorheen was dat volgens mij gewoon 192.168.1.1, maar daar heb ik geen bewijs meer van. De server heeft vandaag een vers DHCP netwerkadres gekregen, dus de instellingen zullen dan wel goed staan.

Edit: WTF, ik kijk nu in de console van mijn gameserver en ik zie dat er vanmiddag mensen hebben gejoined en gespeeld!! De poorten van Call of Duty werken dus blijkbaar wel. Waarom poort 80 dan niet :?
Ik zou om te beginnen je server weer een vast IP-adres geven. Bij voorkeur een adres dat buiten de scope van je router's DHCP-range ligt. De DHCP-server kan niet ruiken of een IP-adres uit de range al in gebruik is. Er kan hierdoor na het uitdelen van adressen een adresconflict ontstaan op je netwerk, waarbij de machine die het laatst het conflicterende DHCP adres verkregen heeft het wint van de machine met het vaste IP-adres. Deze laatste machine 'valt' dan van het netwerk af, tenzij je IP-adressen blijft veranderen om te voorkomen dat ze conflicteren, maar da's niet handig. 8)7

Ik vermoed voor een deel dat er iets in de schakel modem <-> router fout gaat. Ik heb meegemaakt dat SpeedTouch modems bijvoorbeeld zelf DHCP staan te draaien, en een aangesloten router daarmee steeds een nieuw IP-adres meegeven over een vast verloop van tijd. Een oplossing hiervoor is het toewijzen van een vast IP-adres binnen de IP-range (maar buiten de modem's DHCP-range!!) van het modem aan de router. Dit adres moet in de Server (of DMZ) configuratie van het modem worden gezet, zodat, zoals eerder hierboven vermeld, je het beheer van je poorten op je router kunt doen. Misschien kun je aangeven wat je huidige configuratie is?

-> IP-adres modem
-> IP-adres router (Vast? DHCP?)
-> Subnet router
-> Gateway router
-> IP-adres Server
-> Subnet Server
-> Gateway Server

Anderszijds geef je aan dat ook intern, vanaf een andere PC, de website niet benaderbaar is. Het kan zijn dat dit wederom komt door verkeerd ingestelde portforwarding op de firewall van je router, omdat je router als default gateway staat ingesteld en daardoor al het verkeer hier doorheen wil.

Kijk eens of je zowel de server als de andere PC een vast IP-adres kunt geven, in dezelfde range maar dan zonder gateway in te stellen. Kijk vervolgens of je vanaf die andere PC nu wel de webpagina van de server kunt openen. Dit is puur een testje, je kunt vanaf dat moment zeer waarschijnlijk niet het internet op hou daar rekening mee, en noteer vooraf even wat je instellingen waren voordat je de test doet zodat je de zaak weer terug kunt draaien.

Het feit dat mensen op jouw gameserver zijn geweest komt waarschijnlijk omdat jouw server contact heeft gelegd met een internetserver om zich aan te melden als zijnde gameserver. Jouw server heeft daarmee een initiatief genomen van binnenuit naarbuiten contact te leggen. Maar klamp me hier niet aan vast, ik weet alleen dat een aantal gameservers zo werken.

suc6 :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2006 18:59 ]

Pagina: 1