PCI-slot niet kunnen openen

Pagina: 1
Acties:

• zzzimon
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Oke, hier komt waarschijnlijk een hele domme vraag, maar zo ver ben ik op dit gebied gewoon (nog) niet. |:(

Ik heb net mijn gloednieuwe Dell binnen, doet het helemaal perfect, maar nu wil ik er ook internet op. Aangezien een kabel verleggen te veel gedoe en lelijk zou worden, had ik van te voren al een PCI netwerk kaartje gekocht, draadloos internet hebben we namelijk al.

Nu ben ik dus van plan om dat kaartje in de pc te stoppen, maar ik krijg de pc niet open. ;(

De computer is een Dell 5150, zie hier een foto van de achterkant, waar het kaartje zo in moet:
http://www.computerfix.org/ebay/Back.JPG (niet zelf gemaakt, eventueel kan ik zelf nog nieuwe foto´s maken).

En het kaartje is een 54 Mbps wireless lan PCI card, van het merk digiconnect.

In het bovenste PCI slot heeft Dell al een videokaart gezet, en ik heb er dus nog 3 over.

Helemaal boven zie ik schroeven, maar daarmee kan je volgens mij alleen maar het roostertje boven weg halen. Voor de rest zie ik alleen maar van die soort van ´spijkers met een gat erin´, die ik er niet uit krijg, en een zwart ding naast de PCI sloten, wat wel een beetje los zit maar ik er niet uit krijg.

Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen, zodat ik weer snel kan internetten op m´n prachtige nieuwe computer. _/-\o_

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:43

Tijntje

Hello?!

Bovenzijde los halen en daarna de zijkappen

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Of evt de voorkant, sommige pc's moet je de voorkant naar voren halen...

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
computer plat leggen, bovenop (en misschien ook onderop) zit een knop, die indrukken en de de kast omhoog trekken. Die Dell kasten klappen in mekaat ipv een schuifpaneel.

Verwijderd

Het lijkt een btx behuizing, moet je de linkerkant proberen open te maken, zwarte ding er eerst af.
de rest kan niet eens open waarschijnlijk.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:15

DUX

blijft ook nu voor Oranje

...Gewoon de handleiding erbij pakken van Dell waarin dat keurig beschreven staat? Goed mogelijk dat het digitaal op een van de meegeleverde CD's staat :)

[edit]
Hier, stond gewoon op hun site: http://support.dell.com/s...n/sm/cvrop0.htm#wp1352458

En stap twee voor je:
http://support.dell.com/s...n/sm/parts0.htm#wp1384755

[ Voor 50% gewijzigd door DUX op 18-07-2006 14:53 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• zzzimon
  • Niet online
Prachtig die snelle reactie´s, ik ga het allemaal eens proberen :) .

Bovenop zit wel ook nog een soort van schuif ding, helemaal aan de achterkant, met een icoon van een slotje erop, misschien moet het daarmee. :?

De zijkant is er in ieder geval af >:) .

[ Voor 10% gewijzigd door zzzimon op 18-07-2006 14:52 . Reden: Update ]

Verwijderd

juist schuif dit naar voren of achteren en dan kun je 1 van de zijkanten er zo af pakken

• Huneker
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-01 21:16
Je moet de zwarte knop bovenaan de pc op de foto indrukken en dan kan je het linker zijpaneel (links op de foto) open klappen van boven naar benden. Aan de onderkant scharniert het en bovanaan zit het doormiddel van een klemmechanisme vast. Als je hem openklapt kan je paneel gewoon los halen. Vervolgens moet je bij de PCI sloten nog aan de binnenkant van de kast even een plastic pinnetje indrukken om de vergrendelingen van de PCI kaarten los te maken (het zwarte deel op de foto naast de PCI sloten)

EDIT:

natuurlijk weer te laat

[ Voor 4% gewijzigd door Huneker op 18-07-2006 14:53 ]

• zzzimon
  • Niet online
Toch weer niet goed genoeg gezocht dus, in ieder geval erg bedankt voor de hulp, met de tips en de handleidingen van Dell (die je er niet bij kreeg, maar blijkbaar wel klaar staan op de website :*) ) moet het lukken. _/-\o_
Pagina: 1