Toon posts:

Macbook in windows

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb van gisteren een Macbook aangeschaft, de zwarte met 2Ghz en 1Gb ram :) . Omdat ik niet zo bekend ben met OS X heb ik alvast Windows even getest met bootcamp. Goede install maar alles lijkt erg traag te gaan, wanneer ik muziek afspeel (winamp) en vervolgens even een map open happerd het liedje al.. 8)7 Is dit normaal? Met 1Gb ram moet je tog wel meer dan 2dingen tegelijk kunnen doen zonder happeringen.. :? Of is dit meer de oorzaak door de beta van bootcamp? Kan me soms iemand helpen hier omtrend?

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

1) als je nog niet zo bekend bent met OSX, waarom installeer je dan Windows :? Dat gaat er echt niet voor zorgen dat je bekender raakt met OSX; eerder dat je de sprong in het diepe constant uitstelt.
2) heb je alle drivers geïnstalleerd? Je problemen lijken me meer driver issues namelijk.

Verder zul je toch met wat meer info moeten komen, want ik ben (net als de rest van GoT) helaas niet zo goed in telepathie met computers ;)

Launching containers into space

Verwijderd

Topicstarter
1) Ik heb in de eerste plaats een apple gekocht omdat ik deze voordelig kon krijgen en hij erg strak van design is. Waarvoor ik hem nodig heb: studies, namelijk een thesis typen, hiervoor heb ik niet egt een uitgebreide kennis nodig van OS X en dit is ook mijn streefdoel niet. Sinds ik ook webdesign doe verkies ik windows voor de reeds betaalde licenties van programmas te kunnen houden.

2) Verder heb ik gewoon de bootcamp instructies gevolgd en windows xp pro sp2 geinstalld daarna de mac drivers cd die ik ervoor gemaakt had met bootcamp. verder zijn er nog geen extra programmas of apparaten aangesloten buiten een Microsoft optical muis.

Wanneer ik by apparaatbeheer kijk, zie ik wel nog enkele "onbekende apparaten waarby ook een pci en usb apparaat waar ik geen driver voor heb. Kunnen deze voor het probleem zorgen?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

Ik denk het wel :) Je moet drivers voor die apparaten installeren.

Maar je weet niet wat je mist met OSX, probeer het eens uit, kijk desnoods even in deze thread Onmisbare tools / software - Deel 2 voor een aantal alternatieven (open source/gratis).

Trouwens, muziek afspelen kan OSX als de beste ;)

Overigens zou je je licenties kunnen omzetten naar een Mac licentie, (sommige leveranciers zijn hiertoe wel bereid) dat heb ik ook voor een aantal programma's gedaan... maar dat zou misschien te vergaand zijn.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

het USB device is de iSight, daarvoor is geen driver. Het lijkt me ook sterk dat die het probleem veroorzaakt. Maar desalniettemin weten we nog steeds te weinig over de situatie om echt gericht te kunnen kijken. Probeer OSX eens, en kijk eens of daar alles wel vlotjes loopt. De leercurve van OSX is allesbehalve steil, dus probeer het eens.

Launching containers into space

Verwijderd

Ik heb zelf ook Windows op mijn MacBook geinstalleerd, voor sommige programma's te kunnen draaien.

Waar ik me aan irriteer is dat wanneer ik M$ Windows opstart mijn tijd ALTIJD 2 uur te vroeg staat. Ik heb geprobeerd om die tijdsync aan te zetten en ook uit, maar beiden willen niet helpen.
This natuurlijk een kleine moeite om de tijd goed te zetten, maar toch is het zeer irritant. Nog irritanter is dat ik dus niet weer waar het aan ligt en hoe ik het kan verhelpen.

Iemand enig idee.....?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Lees de handleiding van Boot Camp eens... ;)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Er is al een heel topic over Bootcamp: Apple Bootcamp Beta
Om te voorkomen dat de problemen en vragen over twee topics verspreid raken, sluit ik deze.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.