[Excel] Cellen mee laten verschuiven

Pagina: 1
Acties:
  • 2.925 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135610

Topicstarter
Ik heb ooit in een excel bestandje gezien dat een aantal cellen, waarin bv. de legende stond, meeverschoven wanneer men naar beneden scrollde in het werkblad met de muis.

Hoe kan ik dit instellen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-03 17:06
Wil je niet eerder het tegenovergestelde? De legenda vastzetten en de rest laten schuiven?

[Edit:]

Je moet het denk ik zoeken in Titels Blokkeren bij tab Venster.

[ Voor 30% gewijzigd door sarcast op 18-07-2006 14:44 ]

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-06 23:04

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik denk dat je iets zoekt als 'freeze panes' (in de Engelse Excel)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kan inderdaad de titels laten vastzetten, de eerste rij.
Maar ik zou graag een tabelleke met 2 kolommen en 8 rijen dat zich rechts in het midden van dé tabel bevindt vastzetten.

Ik heb een beetje geprutst en het enigste wat ik voor mekaar kreeg is dat hij de 12 eerste rijen vast zette (de vetgedrukte titeltjes en de legende), zodat je één grote blok krijgt aan de bovenkant.
Dit wil ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-06 23:04

Boss

+1 Overgewaardeerd

Een andere mogelijkheid om te doen wat jij beschrijft ken ik niet binnen Excel. Niet dat ik alles weet, maar ik heb er toch vrij veel mee gedaan.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En is dit mogelijk in de opensource versie, openoffice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunka
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-06 21:10
Een oplossing zou zijn om een userform aan te maken waarin de legenda geplaatst wordt. Deze kan dan zichtbaar gemaakt worden of verborgen worden met het activeren of deactiveren van het werkblad.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Private Sub Worksheet_Activate()
   UserForm1.Show
End Sub

Private Sub Worksheet_Deactivate()
    UserForm1.Hide
End Sub

De userform kan afzonderlijk van het werkblad verplaatst worden en zal ook niet meescrollen.
Pagina: 1