[Ervaring] SMS monitor web servers diensten

Pagina: 1
Acties:
  • 320 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 18:58
Ik ben opzoek naar een provider die mij het volgende kan bieden.

Bij ons op het werk hebben we een x aantal servers online staan.
Deze servers hangen lekker aan een redundante verbinding in A'dam.
Maar wij willen graag buiten onze provider om een service hebben die ons SMSt als één van onze servers down zijn / niet meer bereikbaar zijn.

Wie heeft er ervaring met dit soort online sms alerters ?
En wie kan mij er één adviseren, het gaat dan om "persoonlijke" ervaring, en niet gladde marketing kreten ?

Ik heb al wat uren lopen zoeken, op GoT kom je van vroeger watchmyserver tegen, maar die is al jaren down. En voor de rest kom je veel andere monitoring services tegen.

Ik probeer met dit topic wat goede informatie te vinden, voor "mijzelf" en zodat als iemand anders het zoekt, deze een centrale plek heeft om een goede service te vinden.

Op het werk kwamen wij inderdaad Watchmouse.nl al tegen, en hebben een test account.
Hopelijk krijg ik daar meer informatie over en kan ik het met jullie delen.

[ Voor 47% gewijzigd door Wierdo_NL op 19-07-2006 10:26 ]

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:37

TeeDee

CQB 241

Staat hier niks tussen?

En dan bijvoorbeeld: http://www.alertsite.com/product_monitoring_sa.shtml

[ Voor 29% gewijzigd door TeeDee op 18-07-2006 13:31 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 18:58
Ik zal eens kijken.

Maar het liefst heb ik natuurlijk aanbevelingen van iemand hier op het forum die echt ervaring heeft met zo'n provider. Dat geeft mij toch iets meer vertrouwen, en weet je al een beetje wat je krijgt van te voren.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

sms is per definitie niet te vertrouwen. er is geen enkele waarborg voor het al dan niet afleveren van een bericht, tevens de aflevertijd is niet gegarandeerd.

wil je zekerheid zal je toch voor een pager moeten gaan.

Ik heb verder geen ervaring met zulke providers, aangezien ik monitoring zelf regel. SMS zowieso nog nooit gebruikt om de bovenstaande reden.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 15:17 ]

Verwijderd

Wij hebben de service van http://clickatell.com/ gebruikt om dit te realiseren, deze site biedt een email -> sms dienst aan.

Door het pakket Microsoft Operation Manager worden de websites in de gaten gehouden, bij problemen met de bereikbaarheid stuurt het pakket een mail naar clickatell waarna de mail wordt omgezet naar sms.

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 13:31
Watchmouse.nl is redelijk groot en bieden goede mogelijkheden, zelf kun je het uiteraard ook opzetten (met bijvoorbeeld Mollie.nl) indien je ook nog wat servers buiten dat groepje in Amsterdam hebt staan.

//

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

ik maak zelf gebruik van 969 van kpn, en dat werkt prima in combinatie met nagios

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 15:15:
sms is per definitie niet te vertrouwen. er is geen enkele waarborg voor het al dan niet afleveren van een bericht, tevens de aflevertijd is niet gegarandeerd.

wil je zekerheid zal je toch voor een pager moeten gaan.

Ik heb verder geen ervaring met zulke providers, aangezien ik monitoring zelf regel. SMS zowieso nog nooit gebruikt om de bovenstaande reden.
In Belgie kan je als bedrijf een speciaal contract aflsuiten bij Mobistar (andere providers misschien ook maar dat weet ik niet) waarbij je *wel* garantie krijgt dat die betreffende sms'en aankomen en *wel* garantie krijgt dat hij ook 'direct' aankomt.

Zo een 'priority' optie kost wel geld maar het kan dus.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 14:11

Equator

Crew Council

#whisky #barista

In overleg met de topicstarter weer geopend. Meer info komt zodra de TS deze heeft verwerkt in zijn startpost.
Kleine title change, en verplaatst naar Netwerken

[ Voor 84% gewijzigd door Equator op 19-07-2006 09:44 ]

• Nick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:15
Ik wilde is vragen wie er ervaring heeft met de volgende vraag.

Voor een klant van ons is het belangrijk dat de server niet uitvalt.
Nu wil ik vragen of er een systeem bestaat die intern verzorgt wanneer er een server uitval is hij een SMS verzend naar de beheerder dat er een server uitval is in het bedrijf.

Dit sms’je moet dan verzonden worden via een ISDN modem die dan verbind met bijvoorbeeld de sms centrale van KPN zodat hij deze sms verzend.

Ik heb al geprobeerd via Google te zoeken maar tot heden niks gevonden helaas.

Hopelijk kan iemand mij advies geven.
Het was niet de bedoeling dat je in dit topic je probleem zou plempen, maar meer dat je hier wat info vandaan kon halen..

[ Voor 11% gewijzigd door Equator op 19-07-2006 12:07 ]

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:37

TeeDee

CQB 241

lekkere topic kaping nevermind...
offtopic:
Dat zag ik later ook n.a.v. de posthistory van sonic20

[ Voor 44% gewijzigd door TeeDee op 19-07-2006 13:10 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 14:11

Equator

Crew Council

#whisky #barista

TeeDee schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 11:47:
[...]

lekkere topic kaping nevermind...
Nee, hoor. sonic20 was hierheen verwezen om mee te doen aan het topic. Niet om zijn eigen probleem te spuien..

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-02 15:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Moeten het trouwens perse online services zijn, of wil men ook zelf iets regelen ?
Wij houden onze servers in de gaten met What's up gold, en die stuurt mailtjes als bepaalde services down gaan (we kijken dus nog verder dan alleen de aanzwezigheid van een server zelf).
Ik ga er zonder mee vanuit dat je dit ook nog kunt aanpassen naar SMS meldingen (meen dat we daar zelfs ook mee proef gedraait hebben).

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1