mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Vervolgens modereerden twee andere mensen je artikel naar +3 inzichtvol, en toen submitte de eerste moderator zijn beoordeling pas. Het systeem weet dan dat hij de score naar 2 wilde veranderen, merkt dat de huidige score 3 is, en trekt er dus een punt vanaf ipv dat er een punt bijopgeteld wordt - en dan krijg je dus een -1 inzichtvol
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
neemt niet weg dat ik wel degenlijk een 3+ zou moeten hebben dus.Rataplan schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:40:
Gaat om beoordelingen die tegelijkertijd zijn uitgedeeld. Iemand vroeg het artikel op, en modereerde je post (die op 1 stond) +1 inzichtvol, dus naar een score van +2, maar submitte zijn moderaties nog niet.
Vervolgens modereerden twee andere mensen je artikel naar +3 inzichtvol, en toen submitte de eerste moderator zijn beoordeling pas. Het systeem weet dan dat hij de score naar 2 wilde veranderen, merkt dat de huidige score 3 is, en trekt er dus een punt vanaf ipv dat er een punt bijopgeteld wordt - en dan krijg je dus een -1 inzichtvolNot a bug, a feature
2 van die (geldige) inzichtvols + basis 1 score = nog altijd 3 voor zover ik weet.
zou er dus niet ergens een extra check in het systeem moeten komen?
of dat de score niet meer relatief word uitgerekend aan de hand van (soms dus verouderede) scores maar er gewoon word gekeken naar wat er echt staat.
en dat als er een moderatie optie (vawegen bug/mensen die pas laat echt submitten) voor de 3de keer word gegeven je daar 0 punten voor krijgt.
ik weet dat dit soort dingen redelijk ingewikkeld kunnen worden maar een beetje slordig is het wel natuurlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Countess op 18-07-2006 14:32 ]
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
Nee, dat moet niet. Twee users vonden de post een puntje extra waard toen 'ie op +1 stond, het is niet gezegd dat diezelfde users de post een +3 waard vonden.neemt niet weg dat ik wel degenlijk een 3+ zou moeten hebben dus
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
de eerste heeft +1 gegeven toen hij op 1 stond maar niet gesubmit
de 2de heeft +1 gezegt toen hij op 1 stond.
dustoen werd het 2.
en toen heeft de 3de ook 1+ gezegt maar toen stond hij dus op 2.
hij heeft dus volkomen terecht op 3+ gestaan, want user nummer 3 vond de post dus wel een +3 waard.
maar omdat de eerste ineens zegt 'oja die moest ik nog submitten' gaat 1 punt af.
als nummer 1 er niet was geweest had ik dus gewoon op 3 gestaan. maar omdat hij vond dat ik een +1 verdiende gaat er 1 punt af. zeg nou zelf hoe logisch is dat?
als je nou zegt 'hij geld niet meer je krijgt er geen punt voor' ok kan ik me volkomen in vinden maar 1 punt eraf slaat echt nergens op.
het is niet dat ik persee dat ene punt wil hebben maar gewoon dat ik het systeem graag eerlijk zou willen hebben, en in deze situatie is dat naar mijn mening niet het geval.
[ Voor 30% gewijzigd door Countess op 18-07-2006 18:02 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Het goedpraten deden we altijd door te stellen dat als de post werkelijk goed is, dat dan ook een -1 getroffen post zich na verloop van tijd wel weet te herstellen. Maar ei'k moet het systeem op de schop (denk ik).
Het enige wat mij opvalt is dat Countess erover begint. Zoveel posten op de FP en altijd inzichtvol, je zou toch denken dat een halfgod dat nog wel wist
Ecteinascidins stelling van een mogelijke -1-eindscore lijkt me sterk (en dat is dan weer zacht uitgedrukt
Kijk, 100% zuiver krijg je dit systeem toch niet, dan had er voor een gewogen scorebepaling moeten worden gekozen. Daar wordt van tijd tot tijd ook wel over gesproken, maar praktische uitvoering zal nog wel even op zich laten wachten. For the time being is het echt geen totaal onzinnig systeem
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Je kunt dan beter users op eindwaarde laten stemmen en dan het (eventueel gewogen) gemiddelde berekenen. Dat zie je op bijna alle andere websites ook (behalve dus Slashdot, waar Tweakers het systeem van gejat heeft) en is veel inzichtelijker. Het is bovendien onafhankelijk van de volgorde waarin gebruikers stemmen uitdelen.
[ Voor 9% gewijzigd door Soultaker op 18-07-2006 21:02 ]
Dat is stiekem wel het plan. Met Ajax enzo kan je zo realtime doorgeven of je het +4 of -1 vind zodat 1 knop de score doorgeeft (en dan uitmiddeld uiteraard).Soultaker schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 21:01:
Het systeem is gewoon stuk. Je kunt niet aangeven of een post met een score van 1 volgens jou 2, 3 of 4 waard moet zijn; je kunt alleen +1 doen. Die +1 naar -1 omzetten omdat de user een totaal van 2 bedoeld had slaat nergens op, want er is geen enkele aanwijzing dat die user inderdaad '2' bedoelde en niet meer.
Je kunt dan beter users op eindwaarde laten stemmen en dan het (eventueel gewogen) gemiddelde berekenen. Dat zie je op bijna alle andere websites ook (behalve dus Slashdot, waar Tweakers het systeem van gejat heeft) en is veel inzichtelijker. Het is bovendien onafhankelijk van de volgorde waarin gebruikers stemmen uitdelen.
Maar dat is dus het wensenlijstje.
En ja, soms chargeer ik om iets te verduidelijken.