Bij een vriend van me op het werk hebben ze een intranet, met hier een windows 2003 domain controller. Op dit intranet loggen alle gebruikers (windows XP) in via deze windows 2003 domain controller. Tevens draait op dit netwerk een website onder php+mysql. Gebruikers moeten hierop inloggen (wat tot veel frustratie leid). Het probleem is dat iedere maand de wachtwoorden van gebruikers verplicht moeten worden veranderd. Dit zou dan ook moeten op de website (gebruikers kunnen niet 2 verschillende wachtwoorden onthouden).
Nu is mijn vraag: is het mogelijk, wanneer gebruikers zijn ingelogd via windows XP op een windows 2003 domain controller, om bij het aanroepen van deze PHP website automatisch zijn gebruikersnaam (van de domain controller) door te sturen, zodat ik weet wie er is ingelogd.
Alvast bedankt voor de reacties.
Nu is mijn vraag: is het mogelijk, wanneer gebruikers zijn ingelogd via windows XP op een windows 2003 domain controller, om bij het aanroepen van deze PHP website automatisch zijn gebruikersnaam (van de domain controller) door te sturen, zodat ik weet wie er is ingelogd.
Alvast bedankt voor de reacties.