[Verzamel] Noorder Dierenpark Emmen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181202

Topicstarter
Hallo allemaal,

Het lijkt mij wel leuk, om een verzameling foto's van het Noorder Dierenpark Emmen erop te kwakken :)
Laat maar eens zien wat jullie allemaal hebben :D

Groetjes -xXx- Jessie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Om af te trappen de 1e foto van een Panter, gemaakt met mn Fuji Finepix S5600, zondag 16 juli in de Dierentuin te Emmen :)

Is door glas heen gemaakt en ik ben echt nog een beginner, maar ik vond m zelf wel redelijk.
Alle commentaar is welkom en alle tips en trucs natuurlijk ook :)

1.
Afbeeldingslocatie: http://www.magix-photos.com/mediapool03/FC/19/C2/70/16/46/11/DB/9B/28/51/7B/D9/7A/00/4F/oma/10/BBD1A790164711DBB8AB806CD97A004F.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 181202 op 18-07-2006 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54785

Voor een beginner, vind ik het best een aardige plaat! Lekkere kleuren (verzadiging iets omhoog gegooid?). Ik vind m echter wel nét iets te donker, misschien kun je daar nog wat aan doen :)
Als je meer van dit soort foto's hebt, zie ik ze graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 54785 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 14:16:
Voor een beginner, vind ik het best een aardige plaat! Lekkere kleuren (verzadiging iets omhoog gegooid?). Ik vind m echter wel nét iets te donker, misschien kun je daar nog wat aan doen :)
Had m op chrome staan, dus neem aan dat je dat bedoeld? haha, erg he, ik neem foto's, maar weet nog niet eens wat het allemaal betekend :p

Heb de foto iets helderder gemaakt, hoe vind je het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En nog maar eentje van deze geweldige nijlpaard, is het geen scheet? :D
Deze is op een andere dag genomen trouwens.

Afbeeldingslocatie: http://www.magix-photos.com/mediapool03/FC/19/C2/70/16/46/11/DB/9B/28/51/7B/D9/7A/00/4F/oma/10/A52C8710165D11DB9A3F547CD97A004F.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54785

Ik vind het er bij de panter niet beter op geworden. Je hebt de kleuren nóg meer verrijkt (te veel IMO). Het enige wat ik wilde zien is dat ie iets líchter gemaakt werd (helderheid) :)

Wat betreft de nijlpaard, die doet me eigenlijk niet zo veel. Die was misschien beter geweest als je een lager standpunt had ingenomen (maar de hekken zijn daar nogal hoog, als ik het me goed herinner?). Hijs lekker scherp in ieder geval :)

Ik heb nu eigenlijk ook wel zin om naar een dierentuin te gaan, maar eerst even sparen voor een zoomlens :'(

[edit: ]
Ik ben zelf maar even zo vrij geweest om je foto te bewerken, om te laten zien wat ik nu precies bedoel. Zal het maar even als linkje plaatsen. Hierrrr klikken.

Ik zie nu eigenlijk pas dat ie slecht is geresized! Kijk eens naar de snorharen bv, heel erg blokkerig!
[/edit]

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 54785 op 18-07-2006 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had m wel helderder gemaakt, maar blijkbaar niet op de goede manier.
En resizen, tja, heb t ff snel gedaan, ook daar ben ik nog niet zo heel bekend mee en werk sinds kort met PSP en geen Photoshop meer, dus moet allemaal nog leren.
Enige tips hoe ik dan het beste kan resizen met PSP of zal ik ff Googelen ;)

Vond mn nijlpaardje wel snoezig zo :)
En ja, hekken zijn daar zo, dat ik niet lager dan dat kon schieten wat erg jammer is.
Maar dat is met veel dieren zo jammer genoeg :(

Ja foto is idd een stuk lichter zo, dank je wel he ;)
Wat is trouwens IMO? Ja ik weet het, ben een n00b wehehehe.

De dierentuin is echt ontzettend leuk om foto's te maken, je doet zoveel inspiratie op daar!
Nou heb ik het geluk dat ik én 5 min er vanaf woon én een jaar abo heb :D

ff tussendoor, de foto's die ik gemaakt heb, is allemaal met standaard lens en opties, dus geen extra dingen of wat dan ook.
En tis mn eerste camera die al die functies heeft dus moet er ook nog ff aan wennen en weet nog totaal niet, wat je nou het beste bij wat kan doen.
En ik wil ook zo graag een lens :'( maar die dingen zijn (als je een beetje een goeie wil) verrekte duur!

In elk geval bedankt voor de tips :)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 181202 op 18-07-2006 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heeft iemand nog tips, over hoe je de haaien het beste kan fotograveren?
Heb bijna alle standen en dingen al geprobeerd en kom er niet echt uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:15

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Anoniem: 181202 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 16:12:
Ik had m wel helderder gemaakt, maar blijkbaar niet op de goede manier.
En resizen, tja, heb t ff snel gedaan, ook daar ben ik nog niet zo heel bekend mee en werk sinds kort met PSP en geen Photoshop meer, dus moet allemaal nog leren.
Enige tips hoe ik dan het beste kan resizen met PSP of zal ik ff Googelen ;)

Vond mn nijlpaardje wel snoezig zo :)
En ja, hekken zijn daar zo, dat ik niet lager dan dat kon schieten wat erg jammer is.
Maar dat is met veel dieren zo jammer genoeg :(

Ja foto is idd een stuk lichter zo, dank je wel he ;)
Wat is trouwens IMO? Ja ik weet het, ben een n00b wehehehe.

De dierentuin is echt ontzettend leuk om foto's te maken, je doet zoveel inspiratie op daar!
Nou heb ik het geluk dat ik én 5 min er vanaf woon én een jaar abo heb :D

ff tussendoor, de foto's die ik gemaakt heb, is allemaal met standaard lens en opties, dus geen extra dingen of wat dan ook.
En tis mn eerste camera die al die functies heeft dus moet er ook nog ff aan wennen en weet nog totaal niet, wat je nou het beste bij wat kan doen.
En ik wil ook zo graag een lens :'( maar die dingen zijn (als je een beetje een goeie wil) verrekte duur!

In elk geval bedankt voor de tips :)
IMO betekend: in my opinion, (iemand geeft dan zijn mening over iets :))

Verder bestaat er de Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nomad85/edit.gif knop. Je kan dus prima je post aanpassen en het is dus niet nodig om een nieuwe post te schrijven. Het is natuurlijk te gek als 6 van de 8 post boven mij allemaal van jou zijn. Kortom gebruik de Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nomad85/edit.gif zoveel mogelijk.

Verder een leuk idee om dit topic te openen. Ik ga zelf volgende week even langs :) (als goed is :P)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Pagina: 1