Toon posts:

penitum 4??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ben van plan een p4 te gaan kopen. voor LAN-Parties... mijn huidige pc laat ik lekker thuis (MSI 684D + 2x PIII700E). ik heb die weleens mee genomen naar een LAN alleen is een beetje klote zo'n bigtower in de auto proppen.. een T-Bird 1GHz staat hier ook al (van mijn pa) dus wil ik iets anders...

zou ik nu een Pentium 4 kopen (met MSI
850 Pro mobo) of zou ik wachten tot die nieuwe p4 komt (met dat socket 428 ofzo)

iemand?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou gewoon nog een TBrid kopen :)

Verwijderd

Topicstarter
GIMME RADEON!! eeeh.. Pentium 4!! :)

geen t-bird dus.. :P

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 27 januari 2001 21:29 schreef dj_viro_7 het volgende:
GIMME RADEON!! eeeh.. Pentium 4!! :)

geen t-bird dus.. :P
Heb je geld teveel ?????

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Pentium vier is zonde van je geld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:)

Niet doen dus.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 januari 2001 21:36 schreef Bendertino het volgende:
Pentium vier is zonde van je geld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:)

Niet doen dus.
maar ik heb de rest al... :)
heb zelfs een 486SX van IBM met een 100MB SCSI hd en 12MB EDO-RAM 72pins..... met een toetsenbord wat echt tikt als je de knoppen indrukt!! :9~

maar nu ff serieus.. geld speelt geen rol.. en je kan kiezen.. nu een Pentium 4 of wachten of de nieuwe Pentium 4...
wat denk je dan? :?

Verwijderd

Topicstarter
[off topic]

wat heeft iedereen met dat logo?? :? :?

[/off topic]

Verwijderd

Op zaterdag 27 januari 2001 21:42 schreef dj_viro_7 het volgende:
[off topic]

wat heeft iedereen met dat logo?? :? :?

[/off topic]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/113966
http://www.tweakers.net/zooi.dsp?t=980627808&Action=Frontpage&ID=274

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Dat is eerbetoon van een 23 jarige tweaker die is omgekomen bij een auto-ongeluk.
I would say... join the club

ps. misschien had je er net als ik al wat van gelezen.

Verwijderd

Topicstarter
oh wist ik niet! sorry! :'(

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
ik zou wachten op de 2e generatie, want wat ik uit heel de marketing rond de P4 versta was ie eigenlijk nog niet af :(
volgens mij heeft intel hem gewoon uitgebracht om de Mhz strijd met AMD te winnen, vervolgens hem heel duur maken (zodat bijna niemand een koopt) maar "de massa" toch nog zegt: intel is de snelste, dus kopen we een intel"

Mijn mening uiteraard, maar wachten op de Northwood :)

Verwijderd

Thunderbird rulez!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 januari 2001 21:49 schreef catfish het volgende:
ik zou wachten op de 2e generatie, want wat ik uit heel de marketing rond de P4 versta was ie eigenlijk nog niet af :(
volgens mij heeft intel hem gewoon uitgebracht om de Mhz strijd met AMD te winnen, vervolgens hem heel duur maken (zodat bijna niemand een koopt) maar "de massa" toch nog zegt: intel is de snelste, dus kopen we een intel"

Mijn mening uiteraard, maar wachten op de Northwood :)
idd.. mijn pa is zo'n figuur en ik hoef hem niks te vertellen als 15 jarige.. hij koopt toch Intel (maar heeft nu van zijn werk een pc gekregen de AMD T-bird gekregen)... ik koop Intel niet voor de MHz.. ik koop het omdat ik al flink wat problemen heb gehad met AMD systeempies.. (eerst een K6-2 350... later Duron 600)
met mijn T-Bird 1GHz is het al wat minder geworden..

dan zeggen mensen: "het is niet de schuld van AMD maar van VIA voor hun crappy drivers" dan zeg ik: "Mijn MSI mobo heeft toch ook VIA chipset en waarom geeft die geen problemen?"

en dan zijn ze stil :)
dat is dus mijn reden waarom ik Intel kies.
Als iemand de discussie aan wil gaan met mij.. Intel vs AMD... kom maar op.. >:)

Verwijderd

Intel is zo asociaal duur, hoe betaal je dat als 15 jarige?

Verwijderd

Ik ben ook nog maar 13!

Verwijderd

Oh ja mensen zouden jullie even willen kijken op mijn topic in het die-hard overclock forum?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 januari 2001 22:02 schreef LenL het volgende:
Intel is zo asociaal duur, hoe betaal je dat als 15 jarige?
vanaf mijn 12e had ik krantenwijk (zwart) en dat was 300,- per maand... en dat loopt op he? dan werk ik nu ook nog bij de AH.. dus heb ik iets van 600,- per maand.. :)

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
En heb je die nieuwe VIA 4in1428a.
Al geprobeert ? die geeft bij ineens aan dat ik raid heb ?
Ik heb namenlijk ook een 694 dual pro
En ben eigenlijk van plan om er twee pc's van te maken.
Met MSI 815 bordjes.
Ben die VIA zooi meer dan zat :r
Drivertjes hier voor drivertjes daar voor, je blijft uit proberen !
Nee als je voor Intel kiest moet je ook intel chipset nemen.
Dan heb je een chipset die gewoon werkt.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
Als geld geen rol speelt vooral voor het echte spul gaan. Heb je wat anders dan de rest (al die AMD'tjes).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op zaterdag 27 januari 2001 22:13 schreef abbadon het volgende:
Als geld geen rol speelt vooral voor het echte spul gaan. Heb je wat anders dan de rest (al die AMD'tjes).
Nou, daar moet je het voor doen! JIJ bent geen Tweaker!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 januari 2001 22:13 schreef hetnet het volgende:
En heb je die nieuwe VIA 4in1428a.
Al geprobeert ? die geeft bij ineens aan dat ik raid heb ?
Ik heb namenlijk ook een 694 dual pro
En ben eigenlijk van plan om er twee pc's van te maken.
Met MSI 815 bordjes.
Ben die VIA zooi meer dan zat :r
Drivertjes hier voor drivertjes daar voor, je blijft uit proberen !
Nee als je voor Intel kiest moet je ook intel chipset nemen.
Dan heb je een chipset die gewoon werkt.
voor intel 815 chipset heb je Intel drivers nodig.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 januari 2001 22:17 schreef tineau het volgende:

[..]
Nou, daar moet je het voor doen! JIJ bent geen Tweaker!
ik doe het ook niet om iets anders te hebben als de rest.. het is natuurlijk wel zo.. maar het gaat mij om een LAN-pc die wel wat moet kunnen... voor Games is een P4 best lekker... i.c.m. Geforce 2 Ultra ofzo..
(of heb ik de reviews niet goed gelezen :?)

Verwijderd

Koop een P4. Is al je overtollig zakgeld tenminste op. :)

En wordt je afgezeken.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/113898

• vinx77
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 12:08
De oude p4 heeft zoveel fouten, dus die wil je niet. Ze moesten die eerste te snel op de markt brengen, zodat ze met een haastig in elkaar gezette processor op de rpoppen kwamen. De tweede versie is wat de eerste versie had moeten zijn. De tweede versie moet concurreren met dan uitgebrachte amd's. Wed er maar op, dat intel daarvoor zorgt.

advies: als je KUNT wachten, wacht dan ook.

"Koop je pc altijd morgen pas" ;P

Algoritmes, maar dan supersnel uitgevoerd, dat is zeg maar mijn ding

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 januari 2001 01:27 schreef vinx77 het volgende:
De oude p4 heeft zoveel fouten, dus die wil je niet. Ze moesten die eerste te snel op de markt brengen, zodat ze met een haastig in elkaar gezette processor op de rpoppen kwamen. De tweede versie is wat de eerste versie had moeten zijn. De tweede versie moet concurreren met dan uitgebrachte amd's. Wed er maar op, dat intel daarvoor zorgt.

advies: als je KUNT wachten, wacht dan ook.

"Koop je pc altijd morgen pas" ;P
nieuwe p4 vs T-bird... als dat net zo'n vergelijking wordt als pIII vs k6-3.. :9~

wachten kan ik wel :)

Verwijderd

Op zaterdag 27 januari 2001 22:22 schreef dj_viro_7 het volgende:

[..]
nee hoor :)

• hetnet
Op zaterdag 27 januari 2001 22:22 schreef dj_viro_7 het volgende:

[..]
Intel drivers zitten bij Windows.
Dus dan maar een keertje driver instaleren.
Met VIA blijft je beta zooi uit proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 januari 2001 11:15 schreef yo681 het volgende:

[..]
nee hoor :)
heb zelf een AOpen AX3S gehad.. met i815e chipset. voor windows drivers idd niet nodig.. maar het is wel beter. :)

Verwijderd

Op zondag 28 januari 2001 11:20 schreef dj_viro_7 het volgende:

[..]
heb zelf een AOpen AX3S gehad.. met i815e chipset. voor windows drivers idd niet nodig.. maar het is wel beter. :)
oh ja?
ik merkte helemaal geen verschil met sandar/3dmark
dus overbodig.

en met via was het echt gezeik, ben blij dat ik daarvan af ben.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 januari 2001 11:21 schreef yo681 het volgende:

[..]
oh ja?
ik merkte helemaal geen verschil met sandar/3dmark
dus overbodig.

en met via was het echt gezeik, ben blij dat ik daarvan af ben.
ja maar bij mij stonden er enkele onbekende apparaten... dat bedoel ik. I/O controller enzo was onbekend. verder maakt het niks uit nee :)

VIA ben ik opzich ook geen fan van. Maar voor een dual systeem was/is het de enige oplossing. heb nu win2k + VIA 425 drivers. werkt zonder problemen >:)

• hetnet
Je hebt helemaal gelijk VIA :r
En wat die P4 betreft, tis net als toen de P1 60 uit kwam.
Als je toen aan PC freak had gevraagt had je ook een AMD 486 DX100 moet kopen.
Maar nee ik ging toen ook al voor Intel P1 60.
En toen Win95 uit kwam was die Intel echt wel rapper dan die Amd.
Zou dus gewoon ff wachten als ik jou was.

Verwijderd

Tja ach, als je teveel geld hebt kan je idd beter een p4 kopen voor games.. Maar houdt er rekening mee dat als je moet kiezen tussen een p4 1.5 ghz (die je misschien kan oc'en naar 1.8) met een geforce2 pro of een tbird 1.2 ghz (misschien dat de 1.3 maandag uitkomt) met een geforce2 ultra dat je beter af bent met de tbird+geforce2 ultra..

Ook moet je kijken of je bijv. 256 meg ram kan betalen voor de p4...

Dus als je zo'n beetje een oneindig budget hebt ga voor de p4, zo niet kan je VEEL beter amd nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 januari 2001 11:30 schreef hetnet het volgende:
Je hebt helemaal gelijk VIA :r
En wat die P4 betreft, tis net als toen de P1 60 uit kwam.
Als je toen aan PC freak had gevraagt had je ook een AMD 486 DX100 moet kopen.
Maar nee ik ging toen ook al voor Intel P1 60.
En toen Win95 uit kwam was die Intel echt wel rapper dan die Amd.
Zou dus gewoon ff wachten als ik jou was.
VIA is niet altijd :r je moet er alleen veel meer tijd voor nemen dan Intel. Maar als het dan werkt! *D

Maar als ik het goed begrijp kan ik toch beter wachten op de 'nieuwe' Pentium 4.
of als het werkt 2x PIII 1,13GHz in mijn bestaande systeempie B-)

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 22:02
Probeer je T-bird in een kleine behuizing te proppen, zoŽn alluminium Coolermaster kast van f1.000,- bijv., daar maak je helemaal de blits mee.

Maar als je een 1 Ghz TB hebt waarom wil je nu dan IN GODSNAAM een nieuwe pc kopen...
Je kan veel betere dingen doen met al dat geld wat je hebt...
-Mooie HiFi set kopen
-Op de bank zetten, en dan later een mooi systeem kopen...
-Het instabiliteitsprobleem van je AMD oplossen (waarschijnlijk te doen door vervanging van 1 crappy ellement, of mischien wel door je systeem eens door te lichten... De beter stabiliteit van de P4 is trouwens nog niet een bewezen...)
-Je huidige systeem met SCSI uitrusten...
-Uigaan

Ik zit hiet zelf nog met een P3-500je, en mijn advies is, als je zoveel geld hebt en ja al een goede PC hebt, verspil het dan niet aan de allernieuwste hardware, want die is altijd veel te duur, maar doe er iets mee waar je over een jaar nog flink wat aan hebt...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 januari 2001 12:26 schreef XElDiablo het volgende:
Probeer je T-bird in een kleine behuizing te proppen, zoŽn alluminium Coolermaster kast van f1.000,- bijv., daar maak je helemaal de blits mee.

Maar als je een 1 Ghz TB hebt waarom wil je nu dan IN GODSNAAM een nieuwe pc kopen...
Je kan veel betere dingen doen met al dat geld wat je hebt...
-Mooie HiFi set kopen
-Op de bank zetten, en dan later een mooi systeem kopen...
-Het instabiliteitsprobleem van je AMD oplossen (waarschijnlijk te doen door vervanging van 1 crappy ellement, of mischien wel door je systeem eens door te lichten... De beter stabiliteit van de P4 is trouwens nog niet een bewezen...)
-Je huidige systeem met SCSI uitrusten...
-Uigaan

Ik zit hiet zelf nog met een P3-500je, en mijn advies is, als je zoveel geld hebt en ja al een goede PC hebt, verspil het dan niet aan de allernieuwste hardware, want die is altijd veel te duur, maar doe er iets mee waar je over een jaar nog flink wat aan hebt...
zou kunnen :)

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 22:02
Ik heb ook wel een tijd lang gehad (ik was ook ongeveer 15 toen) dat ik zŽon beetje al mŽn geld uitgaf aan nieuwe hardware, maar daar heb ik nu helemaal niks meer aan...

Verwijderd

In ieder geval geen p4. Je kunt wachten op de palomino van AMD of een Tbird met VIA KT133A chipset kopen.

Verwijderd

Op zondag 28 januari 2001 11:54 schreef shevar het volgende:
<knip>

Ook moet je kijken of je bijv. 256 meg ram kan betalen voor de p4...

Dus als je zo'n beetje een oneindig budget hebt ga voor de p4, zo niet kan je VEEL beter amd nemen.
Op P4 mobo gaat RDram....256 mb is 1000 flappen duurder dan 128 mb Rimm Dram.....

Bij Dell....

Verwijderd

Als je je dual p3 te zwaar vind om mee te sjouwen naar een lan-feestje... dan moet je zeker geen p4 kopen. Dat ding is, met z'n speciale ATX 2.03 kast en voeding en zeer zware heatsink helemaal niet te verporren. Koop lekker een TB1200... dat is nog sneller ook. En omdat geld geen rol bij je speelt koop je er een stel U160 scsi schijven en een radeon 64Mb bij. :)

Oja, aangezien geld toch geen rol speelt: waarom koop je niet wat geheugen bij, want 128Mb voor een dual systeem is wel een beetje weinig. ;)

Verwijderd

Op zaterdag 27 januari 2001 21:50 schreef LenL het volgende:
Thunderbird rulez!
hmm ik hou het bij intel en de p4 die gebruik maakt van QDR geheugen (400 MHZ)

Verwijderd

Op zondag 28 januari 2001 22:34 schreef Vossie het volgende:
Als je je dual p3 te zwaar vind om mee te sjouwen naar een lan-feestje... dan moet je zeker geen p4 kopen. Dat ding is, met z'n speciale ATX 2.03 kast en voeding en zeer zware heatsink helemaal niet te verporren. Koop lekker een TB1200... dat is nog sneller ook. En omdat geld geen rol bij je speelt koop je er een stel U160 scsi schijven en een radeon 64Mb bij. :)

Oja, aangezien geld toch geen rol speelt: waarom koop je niet wat geheugen bij, want 128Mb voor een dual systeem is wel een beetje weinig. ;)
correctie de amd is niet sneller
SSE/2

And last, but not least is SSE2. SSE2 instructions unlock the true power of the Pentium 4 processor. In benchmarks on un-optimized software, a 1.5GHz Pentium 4 is about 25% faster than a 1GHz Pentium III. In some tests, it is actually slower than an 1.2 GHz Athlon. However, the key statement in this sentence is un-optimized code. When running optimized code, the Pentium 4 can almost double its speed in some benchmarkes.

This holds the key to telling the average consumer when to upgrade. Because Intel has such a dominant position in the PC processor industry, code will be optimized for SSE/2. When a version of Windows, or a patch for Windows comes out that supports SSE/2 instructions, it will be time for the average consumer to consider upgrading. For now, the Pentium 4 is best suited for engineering types who need the number crunching capabilities.

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Nu dus even wachten op SSE2 optimized code voor je iets met de huidige P4 kan doen. Dan kan je beter gaan voor een processor die rap gaat op de bestaande software. De P4 is gewoonweg te jong.Dan is het inderdaad beter om nu te gaan voor een T-bird of je dual-systeem te upgraden. Wacht tot de (nieuwe) P4 een beetje volwassen wordt (als het er ooit van komt) en je kan hem tevens voor een veel betere prijs meenemen. :+

Verwijderd

klopt maar ze moeten niet gaan zeggen dat de tb beter is als een p4 want dat is namenlijk niet zo

Verwijderd

de p4 is alleen een paar frames per seconde sneller dan een 1.2 ghz in spellen (en dan voornamelijk quake3, het is niet eens bekend of hij voor de rest wel zo geweldig is) en dan ook nog alleen in de laagste reso's aangezien in de hogere voornamelijk de vid kaart de bottleneck is.

En het lullige is dat het iets van een jaar gaat kosten voordat sse2 enigsinds van de grond gaat komen... Als je bedenkt dat veel compilers nu nog steeds geen goede support hebben voor sse of 3dnow.. Of mmx zelfs...

Verwijderd

Op zaterdag 27 januari 2001 22:03 schreef LenL het volgende:
Ik ben ook nog maar 13!
m2 :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 januari 2001 19:28 schreef rabbit het volgende:

[..]
m2 :)
ja das allemaal leuk maar daar ging het ff niet om :)

maar ik wacht wel op de nieuwe Pentium 4 en of nieuwere software.
en dan....... :9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~

• EaS
  • Laatst online: 20-08 18:58

EaS

Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/cpu/00q4/001120/images/image014.gif

Zegt genoeg dacht ik, zonde van je geld.
En als je dan toch zonodig een PIV moet hebben wacht dan op de opvolger, maar dat is naar mijn mening nog steeds zonde van je geld.

En SSE2 heeft ZEKER 2 jaar nodig om van de grond te komen. SSE is al nauwelijks ingeburgerd behalve dan bij fotopoep, waar Intel een paar gratis engineers heen gestuurd heeft.

• SG
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

als je toch persee intel P4 wil dan kan je beter op die NorthWood wachten eind dit jaar
anders moet je bij de volgende P4 cpu upgrade weer je dure intel moederbord weer vervangen i.v.m nieuwe socket .

Ik heb toch 'n serk vermoeden dat je veel quake speelt.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• SG
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Op zondag 28 januari 2001 23:40 schreef __ELD__ het volgende:
klopt maar ze moeten niet gaan zeggen dat de tb beter is als een p4 want dat is namenlijk niet zo
Hij is over het algemeen gemiddeld iets beter als de tb ddr maar voor 'n cpu met nieuwe architektuur met die megahertz verschill zou die eigenlijk die tb ddr toch wel moeten overtreffen vooral ook zonder SSE2 laat staan met, en al helemaal voor dat geld

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Geld speelt geen rol? vakkenvuller bij appie heijn? waarom in godsnaam nu al een p4 kopen?
zet je centjes opzij en koop een porche

Verwijderd

Op dinsdag 30 januari 2001 20:47 schreef SuperG het volgende:

[..]
Hij is over het algemeen gemiddeld iets beter als de tb ddr maar voor 'n cpu met nieuwe architektuur met die megahertz verschill zou die eigenlijk die tb ddr toch wel moeten overtreffen vooral ook zonder SSE2 laat staan met, en al helemaal voor dat geld
laten we niet vergeten dat het wel is geoptimaliseerd voor 3dnow dus daar heeft amd nu even een stapje meer voor zonder die 3dnow optimalisering voor 3dnow wil ik nog weleens zien hoe goed hij het dan nog doet naast de p4. zoals ik al eerder gepost heb de p4 loopt bijna 2x zo snel als het proggie geoptimaliseerd is voor sse2

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:54
als ik een p4 zou kopen zal ik wachten met aanschaffen. met een nieuwe architectuur is het vaak zo dat de eerste versies niet helemaal goed ontvangen worden [zie ppro] maar als de latere [betere] versies uitkomen die al wat meer power hebben en er wat meer programma's voor gemaakt zijn.

ik zou nou lekker nix kopen. je bent 15? spaar even door en koop een scooter :-P

Verwijderd

Op zaterdag 27 januari 2001 22:06 schreef dj_viro_7 het volgende:

[..]

vanaf mijn 12e had ik krantenwijk (zwart) en dat was 300,- per maand... en dat loopt op he? dan werk ik nu ook nog bij de AH.. dus heb ik iets van 600,- per maand.. :)
[off topic]
Zooooo,
600 piek bij de ah!:):)
hoeveel uur per week moet je daar voor werken, (wil ik ook):)
[\off topic]
Pagina: 1