Toon posts:

[2003] TermServ. ownership overnemen van redirected folders*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg mij wat af over de volgende situatie:

Een Windows 2003 Terminal Server ingericht en via policies diverse mappen ge-redirect.
Alleen als een administrator een melding krijgt van Access denied bij het openen van de redirected folders, dan kun je dit oplossen door middel van het overnemen van de ownership.

Heeft dit nog nadelige gevolgen?

Ik bedoel bijv. dat de gebruikers geen storingen krijgen van heej hier kan ik niet meer bij of dat is gewijzigt of niks werkt meer. Hier kun je een heleboele leuke varianten van verzinnen ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nee, van redirected folders mag je in principe ownership pakken vziw :)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:57
Ik heb een iets andere setup waardoor je toch rechten hebt maar de user owner blijft:
[rml]djluc in "[ 2003] Administrator kan userprofiel map..."[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 15:19:
Ik heb een iets andere setup waardoor je toch rechten hebt maar de user owner blijft:
[rml]djluc in "[ 2003] Administrator kan userprofiel map..."[/rml]
Idd, dit had ook gekunt, maar dan had ik in de policie de administrator groep automatisch toe moet laten voegen. Die policy is pas later ingesteld dan de bedoeling was en geld dus alleen bij het maken van nieuwe mappen en bestaande mappen worden niet aangepast.

Maar om die mappen te verwijderen en user aanmelden en data terug kopieeren, dan maar ownership overnemen :D

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:57
Is met een scriptje misschien nog wel te doen ;) In elk geval iets waar je misschien wat mee kunt in de toekomst!