Toon posts:

[XP] Geen Beheersjablonen zichtbaar in GPEDIT.MSC*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem.

Telkens wanneer ik de gpedit.msc open, dan krijg ik zowel bij computerconfiguratie als bij gebruikersconfiguratie alleen de menu's Software-instellingen en Windows-instellingen. Kortom, ik mis het menu Beheersjablonen. Ik heb al van alles geprobeerd met de-installeren etc, maar ook na het opnieuw installeren blijft dit probleem. Kan iemand mij helpen, want ik heb het zo enorm vaak nodig.

Ik hoor het graag.

Alvast enorm bedankt. _/-\o_

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Misschien is t handig om je Windows-versie en Service Pack niveau te vermelden? En eventuele andere info zoals hoe oud je Windows-install is? Onze glazen bol is namelijk gesmolten in de hitte..

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP Pro SP2. Ik weet zeker dat het niet policy-afhankelijk is, want ik heb het bij alle policies. Bovendien krijg ik de beheersjablonen op een andere pc wel te zien.

Als je meer info nodig hebt, dan hoor ik het graag (Mijn hersenen zijn denk ik ook gesmolten, want ik snap hier echt niets meer van)

Verwijderd

Topicstarter
Nog even wat extra informatie....Onder de menukopjes Software-instellingen en Windows-instellingen zie ik ook geen policies.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de airco aangezet en wat denk je? Ik heb de oplossing gevonden!!!!

Voor iedereen die dit in de toekomst ook mocht krijgen.

Registreer de gptext.dll (c:\Windows\System32). Doe dit met Regsvr32, dus

Start
Run
Regsvr32 c:\windows\system32\gptext.dll

Bedankt voor het meedenken.

Groeten,
Roland.