[Adobe Illustrator] Eigen "swatch" creeëen

Pagina: 1
Acties:

• stefan01
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-08-2025
Hey graphic freaks,

Is het mogelijk om in Adobe Illustrator 10 (CS) een eigen "swatch-patroon" te maken?
Graag zou ik namelijk onderstaande eigen creatie willen gebruiken....

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v217/sqck/illustrator_10_question.jpg

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:20

TeeDee

CQB 241

Dat kan.
Maak het stukje na (dus blauwe achtergrond, streepjes eroverheen). Groepeer het, dan onder 'Edit / Bewerk' > 'Define Pattern / Definieer Patroon' en klaar.

Edit: getest in Illustrator CS2, maar dacht dat dit ook al in lagere versies aanwezig was.
stefan01 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 11:55:
[...]
Dank voor de snelle reactie!
Volgens mij lijkt het ook in CS 10 goed te werken...
Graag gedaan :Y)

[ Voor 62% gewijzigd door TeeDee op 18-07-2006 11:59 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• stefan01
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-08-2025
TeeDee schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 11:43:
Dat kan.
Maak het stukje na (dus blauwe achtergrond, streepjes eroverheen). Groepeer het, dan onder 'Edit / Bewerk' > 'Define Pattern / Definieer Patroon' en klaar.

Edit: getest in Illustrator CS2, maar dacht dat dit ook al in lagere versies aanwezig was.
Dank voor de snelle reactie!
Volgens mij lijkt het ook in CS 10 goed te werken...

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

TeeDee schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 11:43:
Dat kan.

[...]

Graag gedaan :Y)
een tweede optie is het patroon te maken, volledig selecteren en dan naar je fill color in de toolbar slepen, hierna kan je in het swatches venster op het "new swatch" icoontje klikken et voilla

[ Voor 6% gewijzigd door floriske.nl op 21-07-2006 19:41 ]