Toon posts:

Poort openzetten via Group Policy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag wil ik een poort openzetten op alle machines die lid zijn van een bepaalde OU.
Dat is een poort voor Dameware.
De default Windows poorten wil ik intact laten.
Ook moet File And Printer sharing aanstaan.

Ik heb redelijk mijn best gedaan om die poorten open te krijgen, diverse site doorgenomen op internet, maar ik zie geen goed resultaat.

De volgende group policy heb ik aangemaakt op mijn DC.
Wie kan mij vertellen wat ik hier fout heb gedaan (bestand is registry.pol)?
Is onderstaand voldoende om het te bekijken, of welke info hebben jullie nog meer nodig?

PReg [SOFTWARE\Policies\Microsoft\WindowsFirewall\DomainProfile\GloballyOpenPorts ;Enabled ; ; ; ][SOFTWARE\Policies\Microsoft\WindowsFirewall\DomainProfile\GloballyOpenPorts\List ;6129:TCP:192.168.1.0/24:enabled:Damewarepolicyaan ; ;d ;6129:TCP:192.168.1.0/24:enabled:Damewarepolicyaan ][SOFTWARE\Policies\Microsoft\WindowsFirewall\DomainProfile\Services\FileAndPrint ;Enabled ; ; ; ][SOFTWARE\Policies\Microsoft\WindowsFirewall\DomainProfile\Services\FileAndPrint ;RemoteAddresses ; ; ; ]

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
heb je de poorten via de standaard policy template ingesteld?
http://www.windowsecurity...ing-Windows-Firewall.html

als je met "netstat -an" kijkt, staat de geconfigureerde poort in de lijst?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 14:11

Equator

Crew Council

#whisky #barista

PNS >> WSS :)

Met als enige remark dat je wel wat meer info mag posten over je gebruikte OS, en clients.

Verder neem ik aan dat je met gpresult wel gekeken hebt of je PC uberhaubt deze policy gepushed krijgen. (of zit je in een PRE 200x omgeving te werken..)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel ook even waarom je er van uit gaat dat je iets fout hebt gedaan - werkt het bv niet? Zie je - als je de fw config open doet - de rules er niet bij staan?