Toon posts:

DV-tape player..bestaat dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb een digitale cameras met DV (ouderwets, maar goed)-tape's.
Die kun je afspelen naar je PC via Firewire of USB 2.0.(maar je camera moet je eraan hangen uiteraard)

Maar: is er geen INTERNE tape-drive beschikbaar? Toch veel handiger lijkt me.

Heb al rondgezocht, maar het lijkt erop dat dit gat in de markt niet ingevuld is?

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 16:15
Wat bedoel je precies? Een Tape drive voor DV-tapes die je in je pc kan plaatsen en dan bandjes af kan spelen/openemen oid?

Ik denk dat het goedkoper is om dit via USB/Firewire te doen ipv een aparte tape drive ervoor te maken. Dat zal wel niet goedkoop zijn.

Hail to the king baby!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-02 10:55
Ze zijn er wel als Hifi element, zeg maar net zoals de ouderwetse cassettedecks.....

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Zelfs als ze zouden bestaan, moet er toch een interface naar het moederbord komen. En voor DV is toch nog steeds de standaard: firewire. Gaat over IDE of van mijn part SCSI niet werken. Ik denk dat een (tweedehands) simpele camcorder in alle gevallen de goedkoopste oplossing is...

• Artyfarty
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05-2022

Artyfarty

...en waarom dan wel?

Sony had er vroeger een (ik heb ze inderdaad wel eens gezien), maar volgens deze mensen betsaat hij niet meer en was hij erg kwetsbaar.

http://www.dvinfo.net/conf/archive/index.php/t-1576.html

"If everything seems under control, you're just not going fast enough." (Mario Andretti)

Verwijderd

Wat is er de nut van, de voordeel van een externe is dat je hem makelijk op elke compute rkan aansluiten. Als je hem persoo zo graag in de computer kast wilt hebben dan kan je toch gewoon je kast aanpassen ?

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06-2025

Roland

Schnitt!

Pcies, weinig nut. Heb liever een losse speler/recorder dan intern. Makkelijk voor op locatie om er bijvoorbeeld direct een monitor op aan te sluiten. Wordt wat moeilijker als je hem intern hebt zitten.

Ik heb een tijdje met de DSR-11 gewerkt. Zal nog wel op marktplaats of soortgelijke sites te vinden zijn denk ik.

...Make every cut count, even if it is one frame...

Pagina: 1