Toon posts:

Vcore?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik zit nu met een Vcore van 1.4 en een CPU van 3677MHz.

Ik denk dat de vcore beetje laag is (standaard waarde van cpu is 3200mhz)
Ik zit nu nog stabiel maar zodra ik een stapje van 20mhz hoger ga krijg ik na 5 minuten een error op prime95, dus ik mijn vcore van 1.33 naar 1,4 gezet, nu draaid prime95 al half uur stabiel.

Is er ergens een grafiek waarop je kan aflezen hoe hoog je vcore bij een P4 640 Prescott moet staan in vergelijking met je kloksnelheid?

Al bedankt,
Wouter ;)

Verwijderd

Nee het is meer een soort van Trial and error. Hou de stabiliteit in de gaten van je systeem samen met de temperatuur. Een hogere Vcore resulteert in een beter signaalsterkte binnenin de chip zodat hij stabieler is, minder fouten. Maar je krijgt er ook een hogere temperatuur door. Je moet gewoon zelf de grenzen opzoeken.

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-01 12:28
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 09:33:
Nee het is meer een soort van Trial and error. Hou de stabiliteit in de gaten van je systeem samen met de temperatuur. Een hogere Vcore resulteert in een beter signaalsterkte binnenin de chip zodat hij stabieler is, minder fouten. Maar je krijgt er ook een hogere temperatuur door. Je moet gewoon zelf de grenzen opzoeken.
precies probeer zo lang mogelijk met een lage Vcore je hogere clock snelheden te bereiken totdat je errors gaat zien in je stress testen. En let op je temps uiteraard B)

[ Voor 3% gewijzigd door Chefbierrr op 18-07-2006 09:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 09:33:
Moet je perse prime95 10 uur blijven draaien ook al heb je maar stapje van 20mhz meer overgeklokt? :X :9

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:02
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 09:36:
[...]

Moet je perse prime95 10 uur blijven draaien ook al heb je maar stapje van 20mhz meer overgeklokt? :X :9
Dat zegt hij toch niet? Zeker aan het begin is dat niet nuttig. Als je denkt dat je ongeveer aan je grens zit kun je natuurlijk wel prime95 een tijdje draain om te zien of hij ook echt stabiel blijft...

I see red pixels.

Verwijderd

Topicstarter
wwwhizz schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 09:41:
[...]

Dat zegt hij toch niet? Zeker aan het begin is dat niet nuttig. Als je denkt dat je ongeveer aan je grens zit kun je natuurlijk wel prime95 een tijdje draain om te zien of hij ook echt stabiel blijft...
Ok bedankt allebei!
Pagina: 1