Toeslag werken in het buitenland?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat te twijfelen of ik dit in Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 2) zou posten maar vond toch dat dit een apart topic verdient. De situatie is: mijn werkgever wil mij voor vijf weken als consultant naar de andere kant van de wereld sturen. Ik vond dat daar wel wat extra's tegenover mag staan, aangezien ik voor vijf weken m'n vrouw en m'n sociaal leven in de ijskast kan stoppen; kortom ik hoopte op een toeslag voor het werken in het buitenland (naast de vergoeding van de onkosten, natuurlijk) zoals je die ook hebt voor werken in het weekend of op feestdagen. Mijn werkgever was het daar niet mee eens en wuifde het weg onder het mom van "het is toch een mooie kans?"

Ik vraag mij nu af: is het echt zo gek waar ik om vraag? Ik werk voor een vrij klein bedrijf dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Zijn er bij grote bedrijven regelingen voor dit soort situaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-08 21:52

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja en nee; ik heb zelf meermalen in de UK en in Polen gewerkt voor enkele weken achtereen en daar stond niet direct iets tegenover in een toeslag of verhoofd uurloon voor die periode. Wel is er toen met mijn beoordeling aan het eind van het jaar rekening gehouden met de flexibiliteit en het succes van het project en is mijn maandsalaris opgetrokken met X% terwijl mijn collega's die niet naar het buitenland waren gegaan X-een beetje kregen.

Ikzelf heb het toen ervaren als iets wat goed op je CV staat, wat misschien een mooi leermoment is voor je kennis en je ziet op kosten van de baas iets van de wereld. Aan de andere kant; ik snap heel goed dat je voor een aantal weken "in je uppie" geld wil zien maar ik vraag me af of dat op de langere termijn iets goedmaakt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:19

crisp

Devver

Pixelated

Ik kreeg bij mijn vorige werkgever - waarvoor ik ook regelmatig in het buitenland vertoefde, al was dat niet de andere kant van de wereld - sowieso ruime vergoeding voor eten/drinken plus een klein 'zakcentje' wat neerkwam op zo'n 25 euro per dag.
Ik heb overigens ook mijn vrouw een keer een lang weekend mee mogen nemen op kosten van de baas, en in andere gevallen kreeg de vrouw vaak wel een bloemetje van de zaak thuisgestuurd :)

[ Voor 28% gewijzigd door crisp op 18-07-2006 01:13 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 01:10:
Ik kreeg bij mijn vorige werkgever - waarvoor ik ook regelmatig in het buitenland vertoefde, al was dat niet de andere kant van de wereld - sowieso ruime vergoeding voor eten/drinken plus een klein 'zakcentje' wat neerkwam op zo'n 25 euro per dag.
Iets dergelijks is hier ook van toepassing. Ik vroeg me nog af hoe m'n vrienden bij de Belastingdienst tegen dat zakcentje aankijken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:19

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 01:13:
[...]

Iets dergelijks is hier ook van toepassing. Ik vroeg me nog af hoe m'n vrienden bij de Belastingdienst tegen dat zakcentje aankijken. :P
Daar betaalde ik (helaas) gewoon belasting over, dus netto hield ik er een stuk minder van over...
Maar vaak werd er door de klant betaald voor eten, en met wat extra bonnetjes - de plaatselijke 'stube' werkte graag mee - kon je die dan toch nog eens extra declareren :P
Dat laatste heb ik overigens niet vaak gedaan hoor, is ook een beetje frauderen hoewel het 'common practice' was in dat soort gevallen. Ik had sowieso een hele goede verstandhouding met de klant en werd al dagelijks in de watten gelegd (lees: dronken gevoerd :P), zo ben ik nog eens in een implementatie-weekend m'n lange haren kwijtgeraakt - de manager van de klant hanteerde de tondeuse... :P

[ Voor 29% gewijzigd door crisp op 18-07-2006 01:26 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:39

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik meen dat je of een daggeld vergoeding hoort te krijgen, of je onkosten voor eten en drinken moeten vergoed worden.
Bij mijn vorige werkgever werd het verblijf door de werkgever betaald en kreeg je een bedrag per uur dat je niet in het kantoor werkte (als je meer dan 8 uur buiten de deur werkte). Van die daggeld vergoeding hield je zeker de helft over als je niet gek deed.

Maar een andere toeslag is niet wettelijk geregeld, en de werkgever zal dan ook eerder reageren met "een mooie kans" als met "hier heb je wat extra's".

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08 21:26

Barrycade

Through the...

Of je een extra vergoeding krijgt zal afhangen of er iets over in de collectieve of in je persoonlijke arbeidsvoorwaarden staat, aangenomen dat je niet onder een CAO valt als consultant zijnde.
Anders zal je het met je baas persoonlijk moeten regelen. De vergoeding bij ons bedrijf (algemeen consultancy bedrijf en niet ICT) is uit mijn hoofd 25 euro per dag (ook in het weekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

ik ga ook voor de Ja / Nee..

Enerzijds krijg je al enorm veel van je baas als je naar het buitenland gaat. Namelijk de kans om te laten zien wat je waard bent. De kans om ernorm veel kennis op te doen over werken in het buitenland. De kans om kennis te maken met nieuwe culturen.
Kom allemaal op je CV en komt allemaal terug bij je beoordeling, je marktwaarde stijgt.

Korte termijn wil je wat zien.... snap ik ook erg goed, maar wat is die tijd jou dan waard? (5 weken * 7 dagen * 25 euro = 875 euro) Staat dat niet in schril contrast met X% salaris verhoging? of je top salaris bij je nieuwe job? Waar heb je het dan over?

Bekijk het ook van de kant van de werkgever, zeker bij een kleine onderneming! Jij gaat hem de komende 5 weken enorm op kosten jagen (vliegtuig, hotels, eten, expenses, ... schrik niet van honderden euro's per dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 14:44

André

Analytics dude

Als het eenmalig is zou ik niet moeilijk doen over een eventuele vergoeding want ervaring in het buitenland wordt tegenwoordig als vrij belangrijk gezien. Je toont flexibel te zijn en je goed aan te kunnen passen en daarbij dat je capabel bent om op dat soort projecten gezet te worden.

Als het structureel is zou er wel een vergoeding tegenover moeten staan, maar dat is gewoon in de vorm van een ruim salaris.

* André is nu 1 keer naar het buitenland geweest en ik heb dat als een zeer leerzame ervaring ervaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-08 21:59
Korte termijn wil je wat zien.... snap ik ook erg goed, maar wat is die tijd jou dan waard? (5 weken * 7 dagen * 25 euro = 875 euro) Staat dat niet in schril contrast met X% salaris verhoging? of je top salaris bij je nieuwe job? Waar heb je het dan over?
Je krijgt te maken met wat ik noem "entertainment" kosten ( je moet je sávonds ook vermaken, internet,uitstapjes in de omgeving + je kosten thuis gaan ook door) Vergeet dan ook niet het bellen met thuisfront ( kan grotendeels worden opgevangen door Skype e.d, maar toch). Ik ging veel sporten en dagkaarten zijn een stuk duurder als een abbo bij een fitness centrum. ( geloof me , fitness in eht hotel is vaak niks)
Bekijk het ook van de kant van de werkgever, zeker bij een kleine onderneming! Jij gaat hem de komende 5 weken enorm op kosten jagen (vliegtuig, hotels, eten, expenses, ... schrik niet van honderden euro's per dag)
In zulke gevallen betaald de klant vaak deze kosten. Als je in een hotel zit, eet je sávonds in restaurants.Afhankelijk waar je zit kan dit een godsvermogen kosten ( Londen bijv, 40/50 euro zit je zo op voor een maaltijd in een restaurant).

Mijn ervaring met werken in het buitenland is dat je snel extra kosten hebt en dat in mijn geval 22 pond per dag net uit kon. Dan deed ik nog niet eens gekke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Ik vraag me trouwens ook af hoe het belasting technisch zit.... Heb toch ondertussen toch al enkele duizenden euros aan onkostenvergoedingen ontvangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:39

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

descon schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 10:50:
Ik vraag me trouwens ook af hoe het belasting technisch zit.... Heb toch ondertussen toch al enkele duizenden euros aan onkostenvergoedingen ontvangen....
In principe zijn onkostenvergoedingen belastingvrij, als ze bedoeld zijn als tegemoetkoming in de kosten die nodig zijn voor je functie. Maar de belastingdienst kijkt er wel naar. Ik denk dus dat je ze op je aangifte hoort te zetten.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik als werkgever stuur ook personeel naar andere landen voor projecten als dat écht noodzakelijk mocht blijken. Men krijgt geen hoger salaris dan normaal. Wel is er een extra dagvergoeding waar de medewerker zijn eten/drinken en eventuele OV vergoeding ruimschoots van kan betalen. Daarbij zijn er geen extra kosten (immers hotelkosten, vliegticket enz. worden betaald).
Met privé omstandigheden houd ik uiteraard rekening maar "een mooie kans" zou ik nooit zeggen. Natuurlijk staat het leuk op je CV maar met zo'n opmerking geef je tevens aan dat je je werknemer liever per direct op straat ziet staan. Vergelijk het met opmerkingen zoals "volg deze studie maar.... da's beter voor jou"... Onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:24
Gewoon die kans pakken, staat altijd goed op je c.v.
Voor kortere periodes kan je geen vergoeding verwachten, die krijg je ook niet bij grote ondernemingen. Anders dan hotel & overnachtings kosten, eet vergoedingen (waar je vaak nog geld aan over houd) en vlieg tickets daar die gewoon standaard in het pakket moeten zitten.
Voor langere tijd 6 maanden + krijg je vaak 25 tot 40 procent meer salaris en kunnen vrouw en kinderen soms mee ....
Dan praat je over expat regelingen en die zijn altijd lucratief.

Succes met beslissen.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 10:45

Glewellyn

is er ook weer.

Toen ik voor mijn werk naar Londen moest heeft mijn werkgever een appartement betaald. Daarnaast kreeg ik een "per diem" van 70 pond per dag. Daarvan moest ik dan eten en drinken.

Omdat ik in een appartement zat heb ik ook een paar dagen zelf gekookt en heb ik dus aan die 70 pond redelijk wat geld overgehouden. Volgens mij heeft de belastingdienst ook een richtlijn voor dagvergoedingen, deze kwam daarmee overeen.

Ik zou bij jouw werkgever zeker ook vragen of het tijdelijk huren van een appartement i.p.v. een hotel een optie is. Het is vaak ongeveer even duur, maar je hebt tenminste een woonkamer waar je lekker kan lezen, tv kijken e.d. in plaats van dat je opgesloten zit in je hotel.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Glewellyn schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:03:
Toen ik voor mijn werk naar Londen moest heeft mijn werkgever een appartement betaald. Daarnaast kreeg ik een "per diem" van 70 pond per dag. Daarvan moest ik dan eten en drinken.

Omdat ik in een appartement zat heb ik ook een paar dagen zelf gekookt en heb ik dus aan die 70 pond redelijk wat geld overgehouden. Volgens mij heeft de belastingdienst ook een richtlijn voor dagvergoedingen, deze kwam daarmee overeen.

Ik zou bij jouw werkgever zeker ook vragen of het tijdelijk huren van een appartement i.p.v. een hotel een optie is. Het is vaak ongeveer even duur, maar je hebt tenminste een woonkamer waar je lekker kan lezen, tv kijken e.d. in plaats van dat je opgesloten zit in je hotel.
70 pond is wel heel ruim, helemaal als het appartement betaald wordt en je een keuken hebt.Ik moest me met 30 pond per dag redden. (wat toen wel uit kon aangeizen ik een keukentje had )Ik verwacht minstens een onkosten vergoeding waarvan ik ter plaatse fatsoenlijk kan eten.Kan me voorstellen dat je in India wat minder nodig hebt als in Londen om van te eten.

Maar zonder onkosten vergoeding voor eten enz ging ik niet naar het buitenland of in Nederland in een hotel.

[ Voor 19% gewijzigd door descon op 18-07-2006 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

descon schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:13:
[...]

70 pond is wel heel ruim, helemaal als het appartement betaald wordt en je een keuken hebt.
Je hoort mij ook niet klagen :7
Maar je moet wel beseffen dat Londen een van de duurste steden ter wereld is. Die toelage verschilde van land tot land en soms zelfs per stad.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Duur zeker, maar met 70 pond kan je behoorlijk ruim leven. Ik ben idd gewend dat de toeslagen verschillen per land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal. Ik zal het met de toeslag moeten doen, dan ;) Zonder gekheid, tuurlijk is het een mooie kans die goed staat op m'n CV (ook al heb ik reeds eerder ervaring in het buitenland opgedaan) maar ik vind vijf weken dusdanig lang dat daar wel wat extra's tegenover mocht staan voor mij. Na een week of twee is de nieuwigheid van de ervaring er echt wel af. Vanaf dan is het alleen maar hard werken zonder dat ik 's avonds en in het weekend bij m'n vrouw op schoot kan uitrusten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zou iets opnemen voor de overuren die je ongemerkt maakt ofwel extra vrije dagen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

Frogmen schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 15:33:
Ik zou iets opnemen voor de overuren die je ongemerkt maakt ofwel extra vrije dagen.
Dat is inderdaad een heel goed idee. In het buitenland maak je namelijk al heel snel meer uren, omdat je je alleen op je hotelkamer/appartement toch loopt te vervelen en omdat er vaak dingen afmoeten voordat je terug naar huis toe vliegt.

Als je daarna wat dagen vrij hebt om te besteden met je vrouw is dat echt wel prettig.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 11:15:
Ik als werkgever stuur ook personeel naar andere landen voor projecten als dat écht noodzakelijk mocht blijken. Men krijgt geen hoger salaris dan normaal. Wel is er een extra dagvergoeding waar de medewerker zijn eten/drinken en eventuele OV vergoeding ruimschoots van kan betalen. Daarbij zijn er geen extra kosten (immers hotelkosten, vliegticket enz. worden betaald).
Met privé omstandigheden houd ik uiteraard rekening maar "een mooie kans" zou ik nooit zeggen. Natuurlijk staat het leuk op je CV maar met zo'n opmerking geef je tevens aan dat je je werknemer liever per direct op straat ziet staan. Vergelijk het met opmerkingen zoals "volg deze studie maar.... da's beter voor jou"... Onzin.
mooie werkgever ben jij.... wat is jouw beleid ten aanzien van je mensen, dat ze geen mooie kansen krijgen, zich niet ontwikkelen, stil blijven staan en die 40 jaar gewoon op dezelfde functie blijven... zal de groei en ontwikkeling van je bedrijf zeker ten goede komen. Excuus voor deze flaim bait, maar ik moet zeggen dat ik jouw post...... echt nergens op vind slaan.

terug on topic...

Ik werk al enkele jaren als consultant, in die hoedanigheid ben ik zo'n 25-40% van mijn tijd op pad. Vergoeding voor het van huis zijn vind ik terug in mijn salaris.
Vergoeding tijdens reis voor onkosten gehad via per diem en via "bonnetjes inleveren"... beide systemen zijn mij om het even. Al kom ik met per diem altijd beter uit.

Zoals ik al eerder zei is het een enorme kans om te laten zien wat je kun, dit steek je in je rugzak en kun je in je latere carriere gebruiken (of dit nu bij hetzelfde bedrijf is, of bij een ander). Maar ook naar jezelf toe, weet je meteen of je ervoor in de wieg gelegd bent.
En zoals ook eerder gezegd, je bent daar om een waarde te creeren voor je baas die als het goed is hoger ligt dan de kosten voor je verblijf. Het is geen vakantie... Ik kan wel zeggen dat ik in Singapore, Hong Kong, Shanghai, Taiwan, USA en Belgie :o ben geweest... maar om nu te zeggen dat ik er echt geweest ben... ik heb er van geproefd, en weet dat ik op de meeste oorden zeker nog eens terug wil komen, maar dan zonder zakelijke besteming... meer recreatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zerveza schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 16:43:
mooie werkgever ben jij.... wat is jouw beleid ten aanzien van je mensen, dat ze geen mooie kansen krijgen, zich niet ontwikkelen, stil blijven staan en die 40 jaar gewoon op dezelfde functie blijven... zal de groei en ontwikkeling van je bedrijf zeker ten goede komen. Excuus voor deze flaim bait, maar ik moet zeggen dat ik jouw post...... echt nergens op vind slaan.
Ik heb het gevoel dat je z'n post verkeerd begrijpt. Hij zou nooit zeggen dat het 'een mooie kans is' omdat dat gewoon een smoesje is. Uiteindelijk schiet de werkgever er toch meer mee op dan de werknemer.
Ik kan wel zeggen dat ik in Singapore, Hong Kong, Shanghai, Taiwan, USA en Belgie :o ben geweest... maar om nu te zeggen dat ik er echt geweest ben... ik heb er van geproefd, en weet dat ik op de meeste oorden zeker nog eens terug wil komen, maar dan zonder zakelijke besteming... meer recreatief.
Gelukkig sluiten deze vijf weken precies aan op twee weken vakantie die ik al had gepland. Deze breng ik hoogstwaarschijnlijk in hetzelfde land door. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-07 13:14

tazzman

a real boardmonkey

Het ligt ook aan de baan die je hebt - ik ben voor mijn werk geregeld in het buitenland, doorgaans niet langer dan een week. Hoewel ik soms ook als een pingpong bal tussen Nederland en de UK stuiter. Het is ook niet onwaarschijnlijk dat ik straks voor enige tijd in Spanje, Frankrijk of Polen aan de gang moet. Een echt langdurige inzet, zoals naar de VS voor enige weken, is nog niet voorgekomen maar behoort wel bij de mogelijkheden.

En wat ik daarvoor extra krijg? Niets. Dat hoort nu eenmaal bij de positie waarvoor ik ben aangenomen en is voor mij ook een van de leuke kanten van mijn werk. Daarnaast krijg ik al een niet onaardig salaris en een ook niet onaardige bonus (waarmee ik mijn BMW bijna geheel kan afbetalen).

Verder is alles prima verzorgd, goede hotels, goede vluchten en ik hoef echt geen crackers te eten s'avonds. Gewoon dineren in of buiten het hotel en ik krijg dat allemaal netjes terug betaald. Internet kosten worden ook vergoed en wanneer ik met mijn GSM naar huis bel vanuit het buitenland, zal men daar ook helemaal niet moeilijk over doen.

Wat ik daarvoor terug krijg? Voor mij is het niet onbelangrijk om mijn ervaring nog verder te kunnen uitbouwen wat mijn marktwaarde alleen maar positief beinvloed en mijn carriere kansen alleen maar versterkt.

Overigens doet men er ook totaal niet moeilijk over als ik enige vakantie dagen erachter aan wil plakken - als de vluchten daardoor goedkoper uitvallen dan worden er ook enige prive overnachtingen vergoed.

[ Voor 8% gewijzigd door tazzman op 21-07-2006 00:34 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt eraan waar ze je naartoe sturen.
is het een duurder of goedkoper land dan NL? hoe zijn de voorzieningen?
maar grofweg 2000 a 3000 euro erbij zou heel reel zijn. en dan moet je werkgever natuurlijk wel je onderkomen en vervoer aldaar betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg gewoon alles vergoed.

Vliegreis, eten, taxi's, entertainment, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08 15:32

Eijkb

Zo.

Ik heb drie jaar in Belgie gewerkt voor mijn vorige werkgever (en woon er nu nog). Ik kreeg een aantal supplementen op mijn normale salaris:

- Vergoeding huisvesting (kon er een vrijstaand huis voor huren)
- Een benzinepas die ook in het buitenland werkt
- Een toelage (onkosten) per gewerkte dag (belast)
- Een verhoogd salaris.

Geen idee hoe het wettelijk geregeld is, maar gezien het feit dat ik op ongeveer een uurtje van mijn "geboorteplaats" zat (Breda, NL -> Mechelen, BE) was het goed verdienen!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg voor het buitenland 'per diem'. In Aziatische, Afrikaanse en Zuid-Amerikaans landen kan je daar mooi wat aan overhouden. In Europa en de VS veel minder.

Ik vind het maar logisch dat buitenland extra vergoed wordt, tenslotte moet je je familie en sociaal leven tijdelijk opgeven, ben je s avonds meestal nog met je werk bezig en als je pech hebt valt er in het weekend niets te doen op de plaats waar je zit (zeker in enkele klotelanden in Azie)

Het staat natuurlijk mooi op uw CV en is een unieke kans en ..., maar buitenlandwerk blijft veel zwaarder dan iets anders en moet dus extra gecompenseerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-07 13:14

tazzman

a real boardmonkey

Als er van te voren aangegeven wordt dat dit onderdeel is van je werk, snap ik niet dat mensen zeuren over extra vergoeding? Dan had je die baan gewoon niet moeten accepteren of een beter salaris moeten vragen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1