Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 11:15:
Ik als werkgever stuur ook personeel naar andere landen voor projecten als dat écht noodzakelijk mocht blijken. Men krijgt geen hoger salaris dan normaal. Wel is er een extra dagvergoeding waar de medewerker zijn eten/drinken en eventuele OV vergoeding ruimschoots van kan betalen. Daarbij zijn er geen extra kosten (immers hotelkosten, vliegticket enz. worden betaald).
Met privé omstandigheden houd ik uiteraard rekening maar "een mooie kans" zou ik
nooit zeggen. Natuurlijk staat het leuk op je CV maar met zo'n opmerking geef je tevens aan dat je je werknemer liever per direct op straat ziet staan. Vergelijk het met opmerkingen zoals "volg deze studie maar.... da's beter voor jou"... Onzin.
mooie werkgever ben jij.... wat is jouw beleid ten aanzien van je mensen, dat ze geen mooie kansen krijgen, zich niet ontwikkelen, stil blijven staan en die 40 jaar gewoon op dezelfde functie blijven... zal de groei en ontwikkeling van je bedrijf zeker ten goede komen. Excuus voor deze flaim bait, maar ik moet zeggen dat ik jouw post...... echt nergens op vind slaan.
terug on topic...
Ik werk al enkele jaren als consultant, in die hoedanigheid ben ik zo'n 25-40% van mijn tijd op pad. Vergoeding voor het van huis zijn vind ik terug in mijn salaris.
Vergoeding tijdens reis voor onkosten gehad via per diem en via "bonnetjes inleveren"... beide systemen zijn mij om het even. Al kom ik met per diem altijd beter uit.
Zoals ik al eerder zei is het een enorme kans om te laten zien wat je kun, dit steek je in je rugzak en kun je in je latere carriere gebruiken (of dit nu bij hetzelfde bedrijf is, of bij een ander). Maar ook naar jezelf toe, weet je meteen of je ervoor in de wieg gelegd bent.
En zoals ook eerder gezegd, je bent daar om een waarde te creeren voor je baas die als het goed is hoger ligt dan de kosten voor je verblijf. Het is geen vakantie... Ik kan wel zeggen dat ik in Singapore, Hong Kong, Shanghai, Taiwan, USA en Belgie

ben geweest... maar om nu te zeggen dat ik er echt geweest ben... ik heb er van geproefd, en weet dat ik op de meeste oorden zeker nog eens terug wil komen, maar dan zonder zakelijke besteming... meer recreatief.