Toon posts:

[Flash] Compressie keuze

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een videobestand dat ik in Flash interactief wil gebruiken. Dat werkt prima in Flash Player 8, goede compressie en scherp beeld. Echter is het percentage Flash Player 8 gebruikers behoorlijk laag (69%). Flash 7 geeft met 97% een veel grotere dekking. Echter om dezelfde kwaliteit te krijgen in Flash 7 wordt het uiteindelijke bestand precies 3x zo groot.

Natuurlijk wil ik de dekking zo groot mogelijk maken. Vandaar dat ik naar alternatieven heb gezocht.

Ik heb van alles geprobeerd:
- Image sequence: Bestand gigantisch groot.
- FLash Player 7: Lage kwaliteit, grote bestanden.
- FLV: Zelfde probleem als bij flash player 7.
- Video bestand: Geen interactieve mogelijkheden.

Is er een mogelijkheid om net als bij Flash 8 de kwaliteit en de bestandsgrootte te handhaven maar mét brede dekking?

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Flash 8 heeft nieuwe compressietechnieken ingebakken gekregen in de player en het programma. Die compressietechnieken zijn nieuw, en niet ingebakken in de player van versie 7. Je moet voor jezelf de beslissing maken of je het belangrijk vind dat de gebruiker flash 8 download, of dat deze langer moet wachten.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:05

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Wijs je gebruikers op het bestaan van Flash 8 en de mogelijkheden en voordelen ervan zodat ze wellicht overstappen. Is er geen mogelijkheid dat je het product aanbiedt in beide versies waarbij je aangeeft dat een voor 7-geprepareerd product aanzienlijk groter is?

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies

Matiasjansen > Inderdaad, de codec in Flash 8 is helaas vele malen beter dan die in Flash 7echter misschien zie ik een functie over het hoofd, vandaar de vraag hier.

Dux > Dat zou een idee zijn, maar net zoals bij de meeste websites ken ik de bezoekers niet en er zullen ongetwijfeld een hoop nitwits tussen zitten die niet weten wat flash7 noch 8 is. Misschien is het wel mogelijk om Flash Player 8 automatisch te laten installeren zoals dat vaak gebeurd. Hier zal ik eens naar kijken, echter vrees ik wel dat de meeste op cancel zullen drukken, net als ik zelf altijd doe ;)

Het aantal Player 8 gebruikers viel me overigens wel tegen. Ik dacht dat player 9 (beta 3) al op de markt was dus was er van uitgegaan dat iedereen zo ongeveer wel 8 zou hebben. Geheel met megapopulaire websites als YouTube enzo, die volgens mij 8 vereisen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 01:28:
Dux > Dat zou een idee zijn, maar net zoals bij de meeste websites ken ik de bezoekers niet en er zullen ongetwijfeld een hoop nitwits tussen zitten die niet weten wat flash7 noch 8 is.
Dan detecteer je gewoon de versie (en geef je evt. een melding) en redirect je naar de juiste swf :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Rob III >

Ik was in het begin bang dat je daardoor je index op zou geven. Dit is meestal niet echt goed voor de rankings in zoekmachines enz. Maar ik heb je oplossing deels gebruikt. De detectie vind plaats op de index en als Player 8 is gevonden gebeurd er niks, als het niet is gevonden gaat hij naar noflash.html. Hier volgt weer een scriptje, flash 7 of geen flash.

Ik ben geen javascript persoon, dus er zullen nog wel wat fouten inzitten, alhoewel het wel werkt. Het is in ieder geval handig voor mensen die hetzelfde probleem als ik hebben. Kunnen ze het opzoeken :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<SCRIPT LANGUAGE=JavaScript1.1>
<!--
var MM_contentVersion = 8;
var plugin = (navigator.mimeTypes && navigator.mimeTypes["application/x-shockwave-flash"]) ? navigator.mimeTypes["application/x-shockwave-flash"].enabledPlugin : 0;
if ( plugin ) {
        var words = navigator.plugins["Shockwave Flash"].description.split(" ");
        for (var i = 0; i < words.length; ++i)
        {
        if (isNaN(parseInt(words[i])))
        continue;
        var MM_PluginVersion = words[i]; 
        }
    var MM_FlashCanPlay = MM_PluginVersion >= MM_contentVersion;
}
else if (navigator.userAgent && navigator.userAgent.indexOf("MSIE")>=0 
   && (navigator.appVersion.indexOf("Win") != -1)) {
    document.write('<SCR' + 'IPT LANGUAGE=VBScript\> \n'); //FS hide this from IE4.5 Mac by splitting the tag
    document.write('on error resume next \n');
    document.write('MM_FlashCanPlay = ( IsObject(CreateObject("ShockwaveFlash.ShockwaveFlash." & MM_contentVersion)))\n');
    document.write('</SCR' + 'IPT\> \n');
}
if ( MM_FlashCanPlay ) {

} else{
    window.location.replace("noflash.html");
}

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 12:21:
Rob III >

Ik was in het begin bang dat je daardoor je index op zou geven. Dit is meestal niet echt goed voor de rankings in zoekmachines enz. Maar ik heb je oplossing deels gebruikt. De detectie vind plaats op de index en als Player 8 is gevonden gebeurd er niks, als het niet is gevonden gaat hij naar noflash.html. Hier volgt weer een scriptje, flash 7 of geen flash.

Ik ben geen javascript persoon, dus er zullen nog wel wat fouten inzitten, alhoewel het wel werkt. Het is in ieder geval handig voor mensen die hetzelfde probleem als ik hebben. Kunnen ze het opzoeken :)

code:
1
<snip>
code:
1
 document.write('<SCR' + 'IPT LANGUAGE=VBScript\> \n');

:X
Ran-zig! Er zijn veel mooiere, betere, cross-browser oplossingen om flash te detecteren en desnoods te installeren. Kijk hier eens naar bijvoorbeeld (zo even uit de "top of my head" ;) ), en volgens mij (wederom even onder voorbehoud) is deze ook wel aardig. Beide (naar ik meen) bevatten ook nog eens express-installation opties.

Mocht dat niets zijn, dan zul je nog effe moeten Googlen, als je maar ver uit de buurt van alles wat mm_ bevat blijft ;) (IMHO)

[ Voor 64% gewijzigd door RobIII op 18-07-2006 12:30 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je zou gebruik kunnen maken van Express Install zodat Flash voor de gebruiker automatisch wordt upgedate. Zie bijvoorbeeld http://www.macromedia.com...r/download/detection_kit/ (playerProductInstall.html)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt beide!

Ik ga ermee aan de slag. Ik zal zelf ook even kijken hoe de express install werkt. Als je niks hoeft aan te klikken zou dit natuurlijk briljant zijn. Eventueel als mensen nee klikken dan kan ik ze alsnog forwarden naar een HTML pagina.
Pagina: 1