HP Omnibook 6000 toetsenbord problemen (hardware)

Pagina: 1
Acties:

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:44
Hallo,

Er is een tijd geleden een schroefje uit mijn laptop gevallen, maar ik kan niet meer terugvinden waar hij thuishoort. Heb de gehele laptop zo'n beetje uit elkaar gehad (behalve onderstaande deel, dat krijg ik niet voor elkaar) maar kan het schroefje nergens plaatsen...

Mijn Omnibook 6000 doet sinds kort heel vreemd met typen. Als ik niet op de polshouders leun (naast het muisvlak) gaat het meestal goed. Dus verschijnen de juiste letters op het beeld.
Als ik links naast het muisvlak leun gaat het fout. Backspace wordt een + of een a, een d wordt een b, een u wordt een \, en zo nog wat meer letters. Ook begint de muiscursor soms te kleven aan de linker kant van het scherm.

Zo is er dus helaas niet meer mee te werken. Heeft iemand misschien de oplossing om dit probleem te verhelpen?

edit: ik merk zojuist dat er ook wat 'foutjes' in het beeld komen als ik wat foute letters forceer. Zal dit duiden op een printplaatje dat niet goed vastzit ofzo?

[ Voor 10% gewijzigd door Leolinedance op 18-07-2006 00:20 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:06

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij zou je het toetsenbordgedeelte 'kunnen liften', probeer dat eens :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Leolinedance
Outerspace schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 03:22:
Volgens mij zou je het toetsenbordgedeelte 'kunnen liften', probeer dat eens :)
Dit heeft geen effect. Al koppel ik het toetsenbord los, en sluit ik een extern toetsenbord aan werkt het nog niet naar behoren (ook de verkeerde letters). Het probleem doet zich trouwens meestal pas voor na een minuut of 10, als de laptop warm is.

• Leolinedance
iemand nog een idee?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:06

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zou je het misschien ook nog onder een bepaalde garantie kunnen vallen (als je dit hebt)?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Leolinedance
Outerspace schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:04:
Zou je het misschien ook nog onder een bepaalde garantie kunnen vallen (als je dit hebt)?
Laptop is al 3 jaar oud, en ik had er 3 maanden garantie op toen ik hem kocht. Na 4,5 maand ging het dus fout :/

Verwijderd

Dell maakt geen Omnibook 6000's, dat is HP.

Is dat schroefje nou uit je Dell of uit je HP gevallen? probeer eens dat schroefje te fotograferen zodat wij tenminste enig idee zouden kunnen hebben.

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Denk dat je even het toetsenbord eruit moet halen en de flatcable daarvan opnieuw erin moet drukken, misschien die een beetje los is gaan zitten...

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD

• Leolinedance
Speedfight schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 08:12:
Denk dat je even het toetsenbord eruit moet halen en de flatcable daarvan opnieuw erin moet drukken, misschien die een beetje los is gaan zitten...
Nee, zoals ik zei is het met een extern toetsenbord ook niet te verhelpen. Ook al koppel ik het toetsenbordje totaal los, het probleem blijft bestaan.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:21

PcDealer

HP ftw \o/

Leolinedance schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 16:38:
[...]

Nee, zoals ik zei is het met een extern toetsenbord ook niet te verhelpen. Ook al koppel ik het toetsenbordje totaal los, het probleem blijft bestaan.
Schroef heeft contactpunt beschadigd waardoor intern en extern niet werken?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Leolinedance
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 01:28:
Dell maakt geen Omnibook 6000's, dat is HP.

Is dat schroefje nou uit je Dell of uit je HP gevallen? probeer eens dat schroefje te fotograferen zodat wij tenminste enig idee zouden kunnen hebben.
Oeps, het is een HP natuurlijk. Stom van mij :)

Maar dat schroefje heb ik dus niet meer :(

Hij staat nu bij Vobis, omdat die de garantievan de winkel waar ik hem heb gekocht afwerkt. PC speed in Eindhoven waar ik hem heb gekocht is nl. verdwenen :(

Ik had 3 maanden garantie en na 4,5 maand ging het fout met de laptop. Ik hoop maar dat de eigenaar een beetje sociaal is en een regeling aanbied ofzo.

• Leolinedance
PcDealer schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 16:39:
[...]

Schroef heeft contactpunt beschadigd waardoor intern en extern niet werken?
Zoiets zou kunnen. Maar wel vreemd dat het pas na een kwartier fout gaat (als de laptop warm is), en dan ook nog vooral als ik op de plaats links van het touchpad leun.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:21

PcDealer

HP ftw \o/

Leolinedance schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 16:43:
[...]

Hij staat nu bij Vobis, omdat die de garantie van de winkel waar ik hem heb gekocht afwerkt. PC speed in Eindhoven waar ik hem heb gekocht is nl. verdwenen :(
[...]
Pastoor Spieringstraat 2
Telefoon: 0413-270521
Telefax: 0413-259125
E-mail: uden@pcspeed.nl

Vraag anders aan HP zelf inzake de garantie.

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 28-07-2006 16:57 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:27

Thandor

SilverStreak

Even 'Dell Onmibook' naar 'HP Omnibook' gewijzigd ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Thandor op 29-07-2006 21:53 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1