Toon posts:

[MSN] Verbindingsprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo :)

Heb hier een probleempje met het nieuwe live messenger gedoe.
Sinds vandaag als ik wil aanmelden, geeft hij opeens het volgende aan:

Afbeeldingslocatie: http://www.johandemeijer.nl/TI/verbindingsprobleem.jpg

Ik zie de ene keer ongeveer 2 contactpersonen staan, de andere keer 0. (dan geeft hij ook aan dat ik contactpersonen kan toevoegen via menu blablabla)

Heb hem al toegevoegd bij mn Norton programma beheer, dus die laat hem ook door.
Ik kan ook niet achter een foutcode komen...

Kan iemand mij helpen? Google kon het niet............

Gr Johan

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 00:01 ]

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 00:00:
Heb hem al toegevoegd bij mn Norton programma beheer, dus die laat hem ook door.
Weet je dat zeker? Norton al eens uitgeschakeld?

public void ik()

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-07 20:12
Hier wordt het ook gemeld:
Verwijderd in "Windows Live Messenger 8 ervaringen*"

Ik zelf zag alleen in een tooltip staan: "verbindingsfout" als ik met mijn muisaanwijzer op het WLM-icoontje in mijn taakbalk blijf stil staan. Verder geen meldingen gezien. Kon ook status gewoon naar Afwezig wijzigen en toen ging ik van Online icoontje bij Afwezig naar daadwerkelijk Afwezig icoontje bij Afwezig.

Verwijderd

Topicstarter
Daantjuh schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 00:02:
[...]

Weet je dat zeker? Norton al eens uitgeschakeld?
Ja, neem aan dat ik het goed heb.
Kep geen firewall, maar "Internet worm protectie".

Heb het op de volgende manier gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.johandemeijer.nl/TI/verbprob.jpg

Programmabeheer > MSN Messenger > Alles toestaan...

Verwijderd

Ik heb er ook last van. Contactpersonen zie ik wel, alleen het inloggen duurt een aantal minuten. Die melding, verbindingsprobleem/wijzigingen, krijg ik ook.

Misschien dat het door mijn @gmail account komt?

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:01
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 00:00:
Hallo :)

Heb hier een probleempje met het nieuwe live messenger gedoe.
Sinds vandaag als ik wil aanmelden, geeft hij opeens het volgende aan:

[afbeelding]

Ik zie de ene keer ongeveer 2 contactpersonen staan, de andere keer 0. (dan geeft hij ook aan dat ik contactpersonen kan toevoegen via menu blablabla)

Ik kan ook niet achter een foutcode komen...

Kan iemand mij helpen? Google kon het niet............

Gr Johan
heb hetzelfde probleem meot soms echt een paar keer uitloggen en weer inloggen voor ik al mn cntacts zie

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ja idd ik heb er ook last van. Ik heb nu weer msn 7.5 erop gezet, die werkt wel gewoon prima

Verwijderd

Topicstarter
xileS schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 00:19:
Ja idd ik heb er ook last van. Ik heb nu weer msn 7.5 erop gezet, die werkt wel gewoon prima
Dat werkt bij mij ook...
Maar het heeft gewerkt, en zou ook gewoon moeten blijven werken.. Ben dus wel benieuwd hoe dit zit..

Verwijderd

Topicstarter
dangerpaki schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 00:17:
[...]

heb hetzelfde probleem meot soms echt een paar keer uitloggen en weer inloggen voor ik al mn cntacts zie
Zelfs dan zie ik er max. 3 online!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:59
op mijn werk heb ik dit probleem ook.
soms had ik ineens geen contactpersonen meer. thuis werkt het allemaal prima er zit gewoon een sygate personal firewall en een asus router tussen. Op mijn werk hebben we een juniper router die mischien wat "feller" is met dingen doorlaten waardoor het mis gaat.

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Verwijderd

Ikheb precies hetzelfde probleem.. op mijn normale pc werkt het wel goed, maar op mijn laptop niet.
Vanalles geprobeerd,zelfde instellingen bij norton als in dat plaatje, dus weet niet wat het kan zijn..

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:55
Ik denk dat het gewoon een storing is bij MSN. Ik krijg sinds vanavond ook dezelfde melding. Contactpersonen die opeens offline gaan, berichten die niet aankomen.

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-07 20:23

Technicality

Vliegt rechtsom...

Jimster schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 02:48:
Ik denk dat het gewoon een storing is bij MSN. Ik krijg sinds vanavond ook dezelfde melding. Contactpersonen die opeens offline gaan, berichten die niet aankomen.
Heb ik ook nu last van, denk dat het inderdaad een klein probleempje aan hun kant is...

Ach, voor de betrouwbaarheid hoef je het niet te doen.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:00

Klippy

Still Game

Ik heb er ook last van, maar had nog niet door dat het daardoor is dat er zo weinig mensen online waren, dacht al dat het de warmte was :P
Maar we hebben niet allemaal wat zitten veranderen in onze configuratie vandaag dus probleem zal wel bij hun liggen denk ik.
Eens afwachten tot morgen dan maar.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Het is inmiddels al morgen en nog steeds het zelfde probleem :(

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 08:43 ]

Verwijderd

HEY!
dat probleem heb ik ook. alleen het magische is dat bij mij helemaal niks verandert!
Ik gebruik zonealarm en antivir en tot gister had ik dit probleem niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 08:42:
Het is inmiddels al morgen en nog steeds het zelfde probleem :(
geduld is een schone zaak het gaat wel weer goed komen maar gun ze even de tijd, tis overal vakantie periode dus onderbezetting bij de mensen daaro

Verwijderd

Bij mij doet ie het helemaal niet.. Gisteren die foutmelding en vandaag kom ik niet eens ingelogd. Dacht eerst dat er nog iets niet helemaal afgesloten was na dat ik met vpn naar het werk geconnect was maar schijnbaar is er iets down.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 09:12 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 08:47:
[...]

geduld is een schone zaak het gaat wel weer goed komen maar gun ze even de tijd, tis overal vakantie periode dus onderbezetting bij de mensen daaro
Ik doe mijn best, ik doe mijn best _/-\o_

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

Bij mij doet ie het nu ook niet meer. De ene keer zie ik 1 contactpersoon, de andere keer is de lijst helemaal leeg. Lekker handig. Ik vraag me af of ze het door hebben, want de Service Status van Messenger is 'All systems are stable and running.'

Verwijderd

Topicstarter
SiliconError schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 09:06:
Bij mij doet ie het nu ook niet meer. De ene keer zie ik 1 contactpersoon, de andere keer is de lijst helemaal leeg. Lekker handig. Ik vraag me af of ze het door hebben, want de Service Status van Messenger is 'All systems are stable and running.'
Hier precies hetzelfde :( :?

Verwijderd

Zelfs via webmessenger lukt het me niet in te loggen.. hij blijft maar proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een melding gemaakt via http://support.msn.com/default.aspx?locale=nl-nl
Zullen ze er wat mee doen? Ik hoop het...

Als ik de mail terug krijg, zal ik het hier posten!

• maartn
  • Laatst online: 21-10-2025
Hallo mensen,

Jullie zijn niet de enige, ik heb er zelf ook last van.
Kom niet meer online en als ik wel online kom zie ik ook maar 3 mensen.

En dan heb ik zelfs alleen maar Windows Firewall van XP. Ook op een Test systeem zonder enige andere software, dus hetr ligt 200% bij Microsoft.

Als microsoft nu slim is leggen ze .Net ook even stil, omdat iedereen nu bij zichzelf gaat denken het aan hem / haar ligt. Zeker nu de vakantie is kijkt iedereen bij .NET Service, en die draait gewoon. Toch moet dit een probleem zijn bij Microsoft in het protocal van Live, want idd de 'oude' MSN doet het gewoon wel.

Ook vervelend was dat als er iemand jou aanmeld je dat niet ziet. Dat heb ik ook sinds 2 dagen maar zal allemaal wel hier mee te maken hebben.

Tja ach het is ook erg mooi weer hahaah dan maar even geen MSN :P

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:30
Fonk_ schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 12:16:

Tja ach het is ook erg mooi weer hahaah dan maar even geen MSN Live Messenger:P
Ik dacht: als ik toch niet op Live Messenger kan, dan maar even hier vervelen door te gaan mierenn**ken. :P

AMD Ryzen 7 5800X, MSI X570 Gaming Edge Wifi, MSI GeForce RTX 3070 Gaming X TRIO, 2x 16GB G.Skill DDR4-3600, Samsung 970

• maartn
Hebben jullie nog steeds een verbindings fout?

Eat wel gek is dat web messenger (live) wel werkt pff.

Ow ja en de oude msn ook..

Dan kan MS wel zeggen in de help dat het aan je pc ofzo ligt.. maar dar twijfel ik nu echt aan

Verwijderd

Ik kom wel online kan ook berichten versturen en ontvangen
maar blijf alleen deze melding houden !

Afbeeldingslocatie: http://img286.imageshack.us/img286/6158/livemessengertxtro2.jpg

Verwijderd

Ja dat heb ik ook en dan zijn maar 15 mensen over in mijn lijst..
Als ik op mijn pc ga, doet ie t zonder problemen, maar op de laptop heb ik hetzelfde probleem als jullie.. zou niet weten waar het aan kan liggen...

Verwijderd

Ja, ik heb dus ook het zelfde probleem.

Op mijn desktop doet hij het wel, maar op m'n laptop heb ik dus ook dat probleem.

Ik ben benieuwd wanneer dit probleem verholpen wordt.

• basz
  • Registratie: April 2000

basz

Professioneel prutser

Same problem here. Heb 1 laptop waarop ik het heb (andere pc's al weken niet aangeraakt, dus of het daar ook zo is? geen idee...)
Heb alle mogelijke verbindingen geprobeerd (inbellen, direct op adsl, via thuisnetwerk, via werknetwerk, via thuisnetwerk over vpn naar werknetwerk en via werknetwerk over vpn naar thuisnetwerk). Allemaal dezelfde melding...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

NOFI, maar as usual geeft de status pagina niets aan... :/
Ik had overigens die melding gisteren of zo ook... Maar had gewoon mijn hele lijst... Komt denk ik door NAT, de router dus... Aanmelden gaat ook traag tot niet soms... ;)

Misschien een domme vraag, maar hebben jullie toevallig allemaal Messenger Plus! Live (de nieuwste versie, 4.01.240) geïnstalleerd staan? Want ik heb dit probleem volgens mij sinds ik die versie geïnstalleerd heb staan... :)

Verwijderd

Nee, ik heb geen Plus! versie erop staan.

Maar ik had het ineens van de een op de andere dag, zonder iets aan de software gewijzigd te hebben.

Dus het ligt duidelijk aan Microsoft zelf (lijkt mij).

• svenvandenbosch
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-05 19:52
Ik heb de zelfde problemen met die contactlist.
meestal zijn er geen contacts. na een aantal keer opnieuw in te loggen zijn
er dan bij geluk meer dan 0 (nul) contacten te zien. maar echt zelden allemaal!

ik heb nu: v8.0.792
de versie hiervoor geeft ook het zelfde probleem bij mij.

ik snap niet dat ze zo'n fout 'over het hoofd' gezien hebben :s

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:31

scorpie

Supra Addict

Wel grappig, ik kwam net heel even "online" met WLM, zie ik maar 3 personen in mijn lijst (offline) staan, zijn dat mensen die ik van mijn contacts heb verwijderd :P

Nouja, dan maar even wat anders doen, ik mis het toch niet ;p

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 11:50:
Dus het ligt duidelijk aan Microsoft zelf (lijkt mij).
Dan stond het wel vermeld op de status pagina van MSN Messenger, dit is niet het geval (zoals wel vaker niet aangegeven word daar), dus lijkt het me niet per se een probleem van MS / MSN :)

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Hier ook idd enkel op de laptop, desktopsysteem werkt het prima :S.

Als iemand hier een verklaring op weet? Het is toch gewoon raar dat msnmessenger wel werkt, maar Windows Live messenger of bijna niet aanmeldt, en als ie dat al doet ik geen contacten heb? (en dat alleen op de laptop :P)

edit: Met dat ik dit post lukt het opeens om aan te melden met contacten :o, echter blijft de foutmelding van 'verbindingsprobleem' zoals hierboven gepost van kracht...

[ Voor 23% gewijzigd door SuperPaddo op 19-07-2006 14:23 ]

Grolsch Royce!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het werkt niet nog steeds niet.
Ik heb 7.5 maar weer geïnstaleerd... Enne... Nog geen mail van MS terug hoor! Ook geen bericht van "We hebben je mail ontvangen".

• maartn
Hier ook nog steeds het probleem.

Je gaat bijna denken van 'Zal ik maar weer formateren..' baal ik dat ik in me ghost image Live heb zitten hehehehe

Trouwens het er af halen en er weer op zetten, ik heb alles geprobeert maar zondeer succes.
Met jv16 powertools register schoon gemaakt, daarna met Regcleaner de rest.

Zet ik mijn image vanmorgen terug in de hoop het nu wel werkt, maar nee dus. 20! duurt de aanmelding.

Wat wel vreemd is mensen tracert geeft op msnmessenger.hotmail.com na een minuut of 3 timours, de begin trace gaat wel goed maar het einde haalt hij niet.

Wat ik dan vreemd vind is waarom MSN 7.5 het dan wel doet?

Dus dan moet het toch in het programma zitten lijkt mij.
Tracert in dos doet het niet als ik er Live op heb, als ik er dan MSN heb op doet MSN het wel (Tracert heb ik daarna nog niet getest)

Hoe dan ook volgens MS help docs ligt het aan je PC.
Maar wel verdacht omdat iedereen bijna problemen heeft met de verbinding en / of lijsten met contact personen.

Ik probeer alleen de logica te vinden waarom de ene wel en de andere niet zonder enige systeem aanpasingen.

Netbios over tcp heb ik ook gewoon aan. Het heeft ook niet echt met workstation services te maken.
Maar het zou me niets verbazen dat hij toch een service nodig heeft die die eerst niet nodig heeft. Tja om daar achter te komen mag ik weer formaterenb omdat mijn pc top getweaked is.

Hoe dan ook, ik wacht wel even af nog.

Geniet van het weer mensen!! :) Pff warmm

Verwijderd

Fonk_ schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 14:49:
Hier ook nog steeds het probleem.

Je gaat bijna denken van 'Zal ik maar weer formateren..' baal ik dat ik in me ghost image Live heb zitten hehehehe

Trouwens het er af halen en er weer op zetten, ik heb alles geprobeert maar zondeer succes.
Met jv16 powertools register schoon gemaakt, daarna met Regcleaner de rest.

Zet ik mijn image vanmorgen terug in de hoop het nu wel werkt, maar nee dus. 20! duurt de aanmelding.

Wat wel vreemd is mensen tracert geeft op msnmessenger.hotmail.com na een minuut of 3 timours, de begin trace gaat wel goed maar het einde haalt hij niet.

Wat ik dan vreemd vind is waarom MSN 7.5 het dan wel doet?

Dus dan moet het toch in het programma zitten lijkt mij.
Tracert in dos doet het niet als ik er Live op heb, als ik er dan MSN heb op doet MSN het wel (Tracert heb ik daarna nog niet getest)

Hoe dan ook volgens MS help docs ligt het aan je PC.
Maar wel verdacht omdat iedereen bijna problemen heeft met de verbinding en / of lijsten met contact personen.

Ik probeer alleen de logica te vinden waarom de ene wel en de andere niet zonder enige systeem aanpasingen.

Netbios over tcp heb ik ook gewoon aan. Het heeft ook niet echt met workstation services te maken.
Maar het zou me niets verbazen dat hij toch een service nodig heeft die die eerst niet nodig heeft. Tja om daar achter te komen mag ik weer formaterenb omdat mijn pc top getweaked is.

Hoe dan ook, ik wacht wel even af nog.

Geniet van het weer mensen!! :) Pff warmm
Ik ben ook al aan het kijken hoe of wat. Ik kan bv wel inloggen op mijn Laptop, maar krijgt wel die tekst te zien van verbindingsproblemen.

Op mijn normale PC krijg ik maar een paar contactpersonen te zien of helemaal geen.

Misschien is de lijst nog opgeslagen op de laptop ergens in de cache ofzo. Zodat hij niet de hele lijst van de server hoeft te plukken.

Maar mijn vraag is ook aan de andere gebruikers die dit ook hebben of zij een eerdere BETA user zijn geweest van Windows Live Messenger Beta versie. Misschien zijn ze de Beta users vergeten.

Dit probleem is ook meer onstaan toen MS met het verhaal aan kwam om samen met Yahoo user te kunnen chatten enz.

Naja, zit met dit weer toch niet vaak achter de computer. Kan het nu wel effe missen, hopelijk is het na de zomer toch opgelost.

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik krijg nu alleen de melding, verder gaat alles prima.
Aanmelden binnen 3 seconden en volgens mij wel alle contacten online. Kan moeilijk iedereen bellen of ze online zijn, maar er is geen extreme lage bezetting ondanks de hitte.

Dus ik ga er ook echt niks aan doen, die melding komt van de ene op de andere dag dus hij zal ook wel weer weg gaan denk ik zo.

Verwijderd

Volgensmij is het opgelost, want ik kan op msn op m'n laptop, zelfs binnen 3 seconden.
Ik zie alle contactpersonen weer.

Alleen mijn MSN-Naam is gewist.

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:32
*zwaait naar johan*

Zelf heb ik dit ook telkens. Echter als ik naar verloop van tijd terug kijk is de melding weg. Denk dat het dus te maken heeft met het aanmeldingsproces, dat msn hierzelf moeite mee heeft, of dat het een 'valse' melding is. Echter krijg ik wel telkens al mijn contactpersonen te zien. Denk dat het een tijdelijk probleem is, gezien ik het pas had na de officiele introductie, en de laatste dagen er steeds minder last van heb.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

sinds zondag bij mij hetzelfde euvel met live messenger, met ofzonder apatch met of zonder msgplus heel wisselend aantal contactpersonen telkens als ik inlog.

dus nu maar weer 7.5 geinstalleerd en die geeft geen problemen, dus ik ga ervanuit dat het brakheid des microsofts is. nu heb ik gelukkig wel maar mijn lijst opgeslagen dus die zou ik dan zo weer kunnen importeren bij live messenger.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Klippy

Klippy

Still Game

De melding is weg nu hier :)

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-07 21:54

nnk

Spreek uit: en en kaa

Mijn problemen zijn inmiddels ook opgelost en gebruik nu met tevredenheid Live icm Plus

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:57
Gister was het bij mij ook opgelost, maar nu heb ik er weer last van... :(

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

http://messengersays.spac...iew&_c=blogpart#permalink
update: the problem has been identified and we've begun fixing it. Basically we just had some servers go down - but as far as we know, no information (your contacts!) is lost. People are working on getting the harware back up and running. Some people may see the everything back to normal already - some people will encounter the problem for a little while longer (i'm hoping hours) but i'll post back first thing in the morning when I'm told that this particular problem seems to be solved.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Het probleem lijkt nu hier opgelost te zijn, we wachten het even af :)

• basz
  • Registratie: April 2000

basz

Professioneel prutser

Zo, Live messenger mooi de deur uitgetrapt. Zo'n applicatie krijgt bij mij maar één kans. Werkt het niet meteen, weg ermee. Ik blijf wel effe op versie 7.5 totdat alle kinderziektes uit Live zijn (google noemt zoiets tenminste een bèta-release.. ;)).
Voor wie 7.5 niet meer kan vinden;
klik hier voor messenger 7.5 NL

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb een mail terug gehad van Microsoft. Standaard antwoord natuurlijk, maar 1 oplossing misschien. Heb hem nog niet kunnen uitvoeren omdat ik niet thuis ben...
Beste Windows Live Messenger gebruiker,

Bedankt dat je contact opneemt met Windows Live Messenger.

Mijn naam is Rodney en ik begrijp dat je problemen ondervindt met het niet weergeven van een of meerdere contactpersonen. Ik begrijp hoe vervelend dit voor je is en ik bied je mijn verontschuldigingen aan voor enige ongemakken.

Je ondervindt het volgende:

- Al je contacten ontbreken van je contacten lijst.
- Sommige van je contacten ontbreken.
- Je kunt een bepaald contact niet binden.
- Je kunt je contacten niet bekijken.

Dit kan er aan de hand zijn:

- Misschien heb je dit contact verwijderd door een ander programma dat gebruik maakt van hetzelfde adresboek.
- Je contacten hebben meer dan 60 dagen niet in Messenger, MSN Hotmail of hun MSN account ingelogd.
- Een cache bestand in Windows Live Messenger is beschadigd.

Stappen voor het oplossen van je probleem:

1. Als je een Hotmail of MSN Messenger adres hebt, de contactenlijst die in Messenger verschijnt wordt gedeeld met Hotmail. Als je dus een contact uit het Hotmail adresboek verwijderd, zal het contact ook uit je Messenger contactenlijst verdwijnen. Ook is het zo dat als je een MSN client programma of Outlook Express gebruikt om toegang tot je Hotmail Inbox te krijgen, het verwijderen van contacten in Outlook Expres tot gevolg kan hebben dat je Messenger contacten ook verdwijnen.
Als deze zaken niet voor jou van toepassing zijn, ga naar de volgende stap.

2. Als je contactenlijst leeg of incompleet is als bent opgewaardeerd naar Windows Live Messenger, kan het zijn dat de contactenlijst in de cache niet op de juiste lijst is aangepast. Om je contactenlijst opnieuw binenn te halen, doe je het volgende:

I. Verander je Windows Verkenner instellingen:

a. Klik met je rechtermuisknop op de Start knop en kies voor Verkennen.
b. In het Windows Verkenner scherm klik je op Extra en vervolgens op Mapopties. Klik op de weergave Tab en selecteer in de geavanceerde instellingen onder verborgen mappen en bestanden de Verborgen bestanden en mappen weergeven. Klik op OK om het Map Opties venster te sluiten.
c. Open een Internet Explorer pagina en selecteer het tabblad Beeld. Klik hierna op Explorer-balk en wees er zeker van dat de optie Mappen is aangevinkt. Zo ben je er zeker van dat je de mappen-lijst aan de linkerkant van het Verkenner-scherm kunt zien.

II. Probeer het cache-bestand voor contacten te verwijderen met de onderstaande stappen:

a. Klik met je rechtermuisknop op de Start knop en kies voor Verkennen.
b. Ga je naar de Mappenlijst aan de linkerkant van het Verkenner-scherm en ga naar de volgende map: C:\Documents and Settings\Contacts\ In deze map staat een map die dezelfde naam als jou emailadres heeft waarmee je aanmeld op Windows Live Messenger.
c. Verwijder alle bestanden die in deze Map staan.
d. Ga nu weer naar de Mappenlijst aan de linkerkant en ga naar de volgende map: C:\Documents and Settings\[JOUW WINDOWS AANMELDNAAM]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows Live Contacts\ Ook in deze map staat een map die dezelfde naam als jou emailadres heeft waarmee je je aanmeldt op Windows Live Messenger.
e. Verwijder de "real" en de "shadow" mappen die in deze map staan.

III. Probeer nogmaals in Messenger in te loggen.

3. Elke gebruiker die in MSN Messenger inlogt heeft een contactenlijst. Als de gebruiker is ingelogd met een e-mailadres uit het Microsoft domein, zal de contactenlijst worden gedeeld door Hotmail en Messenger.

Het is MSN-beleid om een inactief adres uit andermans contactenlijst te verwijderen als het adres 60 dagen niet is gebruikt. Dit gebeurt niet met betalende MSN-gebruikers of inactieve Hotmail Extra Storage abonnees.

Als een contact is verdwenen uit je contactenlijst, kan het zijn dat het contact langer dan 60 dagen niet heeft ingelogd in Messenger of Hotmail. Dit hoeft echter niet te betekenen dat het bijbehorende account ook is verwijderd. Om weer met het contact te communiceren, zul je het opnieuw moeten toevoegen aan je contactenlijst.

1. Voeg het contact opnieuw toe van je Geaccepteerd-lijst aan je Contactenlijst:
a. Log in in Messenger
b. In het "Extra" menu, klik op "Opties" en dan "Privacy"
c. Klik met de rechter muisknop op elk contact uit de Geaccepteerd-lijst en kies voor "Toevoegen aan contactpersonen".

Als het contact niet in je Geaccepteerd-lijst staat, voeg het contact dan toe:
a. In het MSN Messenger hoofdscherm, klik "Een contactpersoon toevoegen" in het "Contactpersonen" menu
b. Volg de stappen zoals die gegeven worden om het contact toe te voegen.

Bedankt dat je Windows Live Messenger gebruikt. Mocht je verder nog problemen ondervinden, neem dan gerust opnieuw contact met ons op.

Met vriendelijke groeten,

Rodney
Windows Live Messenger Support Team

Verwijderd

Ik heb er zelf geen last van maar er wordt een oplossing genoemd op mess.be. Er staat wel een waarschuwing bij dus let even op voordat je het installeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Werkt het bij iemand weer? Misschien naar aanleiding van bovenstaand bericht?

Verwijderd

Topicstarter
Nou hier werkt het weer.. NOG!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:58
Ik heb terug een werkende versie van Windows Live Messenger zonder patches ed. te gebruiken.
* hevling is happy.

Verwijderd

Topicstarter
ik incl. Plus & Mess patch
Pagina: 1