Nu donderdag (lang leve de Feestdagen in België) komt een kennis langs met een hele resem CD-roms van hem op een HD te zetten. Sommige van zijn CD-roms met allerlei data (vraag me niet wat erop staat) erop begonnen fouten te geven. Dus ik raade hem aan om een HD te kopen wat toch iets betrouwbaarder zou zijn. In al mijn grootheidswaanzin zei ik hem, geef die CD-tjes maar mee dan zet ik die wel op de HD. Maar om dit nu manueel te doen heb ik niet veel zin. Dus ik googlede maar om een oplossing te vinden. Dus even 3 CD drives in de pc steken, zijn PATA 250 GB schijf en een windows op de standaard SATA schijf in de pc die ik daarvoor even zou gebruiken is het begin. Maar dan beginnen de mogelijke problemen
Een batch file met daarin
copy e:\*.* d\data
copy f:\*.* d\data
copy g:\*.* d\data
en dat een keer of 30 achtereen zetten is uiteraard een oplossing. Maar wat ik leuker zou vinden is dat de CD-drive zich sluit voor het schrijven en zich nadien opent. Op die manier kan de drive zich wat beter afkoelen. En om het mij wat makkelijker te maken kan ik als de drive open is het schijfje eruit halen en een nieuw plaatsen
Op oude diskettes met de stuurprogramma's van CD-rom drives (uit het 4 tot 10 speed tijdperk) stond er vaak een programma op om de drive met een commando open te doen, maar ik vind noch zo een diskette noch het programmaatje.
Er zijn hier zeker mensen die daar een efficiënter oplossing voor weten. En het door de kennis zelf laten doen is niet echt een oplossing. Nu ja wel een oplossing, maar geen goede.
Een batch file met daarin
copy e:\*.* d\data
copy f:\*.* d\data
copy g:\*.* d\data
en dat een keer of 30 achtereen zetten is uiteraard een oplossing. Maar wat ik leuker zou vinden is dat de CD-drive zich sluit voor het schrijven en zich nadien opent. Op die manier kan de drive zich wat beter afkoelen. En om het mij wat makkelijker te maken kan ik als de drive open is het schijfje eruit halen en een nieuw plaatsen
Op oude diskettes met de stuurprogramma's van CD-rom drives (uit het 4 tot 10 speed tijdperk) stond er vaak een programma op om de drive met een commando open te doen, maar ik vind noch zo een diskette noch het programmaatje.
Er zijn hier zeker mensen die daar een efficiënter oplossing voor weten. En het door de kennis zelf laten doen is niet echt een oplossing. Nu ja wel een oplossing, maar geen goede.