OK, oud bakbeest, maar dit soort snelheden zou zonder meer moeten lukken.
[...]
Volgens mij dan Byte ja. Eerst loadde ik altijd up met rond de 100 kbyte/s en nu onder de 10. En meestal gaat ie dan gewoon naar onder de 1 of gewoon 0.
Gebruik dan consequent je hoofdletters
B=Byte, b=bit
Doe je dat niet dan gaat iedereen zo snel de mist in...
[...]
Zal ik zo doen.
OK...
[...]
Ja, ik denk dat het aan mijn laptop ligt. De speedtest bij mij en op mijn broertje zijn computer zijn ongeveer gelijk qua upload en download speeds. Maar ik denk dat mijn laptop die vervolgens verneukt ofzo.
Eerste waar ik aan denk is dan een duplex mismatch. Controleer je duplex mode. Staat hij op auto? Probeer even op 100Mb half duplex. Staat hij op 100Mb half? Probeer op auto.
Hoe doe ik een tracert naar de cs server?
Stap 1: zoek IP op van cs server
Stap 2: typ bij command prompt
tracert <IP van server> *Enter*[...]
Downstream Value
Frequency 514750000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 30 dB
QAM 256
Network Access Control Object ON
Power Level -13 dBmV
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading
Die waardes zijn ranzig!
De SNR hoort bij QAM 256 minimaal 31dB te zijn, liefst 34dB en de Power Level minimaal -10dBmV. Met deze waardes heb je waarschijnlijk op de downstream last van packetloss. Niet veel, maar meetbaar (zie tracert...). Vermoedelijk hebben je ouders de modem niet direct op het eerste aansluitpunt aangesloten staan. Komt de groene kabel misschien binnen in de meterkast? Zo ja hoort daar de modem te staan
Maar...
Dit zijn downstream waardes, je probleem is in de upload (=upstream), dus dit is niet de oorzaak.
HFC MAC Address 00:08:0E:4F:AF:D0
Upstream Value
Channel ID 1
Frequency 45850000 Hz Ranged
Ranging Service ID 196
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 53 dBmV
Van de kant van je modem kun je weinig over de upstream zeggen behalve indirect door de Power Level. De EuroDOCSIS spec zegt dat hij maximaal met 55dBmV mag uitzenden. Als hij hoger dan dat uitzendt, heb je waarschijnlijk een upstream probleem. Lager en dan is het upstreamsignaal is waarschijnlijk OK - maar alleen UPC, die het ontvangen upstream signaal kan uitlezen, kan uitsluitsel geven over de SNR. Als je bij tracert packetloss hebt op de tweede hop van achter de router (of de eerste hop zonder de router), dan is dit waarschijnlijk het probleem. Zo niet, moet je elders zoeken