Toon posts:

Problemen met upload snelheid chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb problemen met mijn upload snelheid. Bij mijn ouders thuis heb ik chello classic en in mijn eigen appartement heb ik chello light. En normaal lag mijn upload snelheid rond de 100 kb/s bij mijn ouders en mij thuis. Nu is het altijd onder de 10 kb/s.

Ook heb ik begrepen dat bij online gamen je je upload gebruikt. Ik counterstrike namelijk en ik heb steeds kleine lagstootjes als ik cs. Wat ik nog nooit eerder gehad heb altijd liep cs goed.

Dus ik denk dat ik gewoon een probleem heb met mijn upload snelheid.

Ik heb een laptop: Acer Travelmate. 512 mb geheugen.

Iemand die weet waar het aan ligt? Dankjewel.

Verwijderd

Is de upload snelheid bij je ouders én bij jou onder de 10kb/s of alléén bij jou?
Bij gamen gebruik je inderdaad wat van je upload. Jij denkt dat je een probleem heb met de upload, maar is je download dan wel goed?

En draaien er geen P2P-programma's op de achtergrond die veel uploaden zonder dat jij het door hebt?

Test eerst even je verbindingssnelheid en post daarna je testresultaten hier in dit topic. >:)
Of kijk met het programma DUmeter welk internetverkeer er over de computer gaat >:)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 00:01:
Is de upload snelheid bij je ouders én bij jou onder de 10kb/s of alléén bij jou?
Bij gamen gebruik je inderdaad wat van je upload. Jij denkt dat je een probleem heb met de upload, maar is je download dan wel goed?

En draaien er geen P2P-programma's op de achtergrond die veel uploaden zonder dat jij het door hebt?

Test eerst even je verbindingssnelheid en post daarna je testresultaten hier in dit topic. >:)
Of kijk met het programma DUmeter welk internetverkeer er over de computer gaat >:)
Bij mijn ouders en bij mij. En ook bij het gamen heb ik bij mijn ouders en mij last van kleine lagstootjes.

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 908.0 KByte/sec
(=7264 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 84.4 KByte/sec
(=675 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar Gegevens opgeslagen ? 649.0 Conn/min

EN er draaien geen p2p programma's nee.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik gebruik nu die DU meter en ik heb alleen DC++ aanstaan waar iemand van mij download met 7 kb/s. Maar die DU meter schiet soms opeens naar 50 kb/s upload speed. Ik weet niet hoe dat kan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 00:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 00:32:
[...]
Bij mijn ouders en bij mij. En ook bij het gamen heb ik bij mijn ouders en mij last van kleine lagstootjes.
Wel opmerkelijk dat het bij je ouders én bij jou is.

Op de site van Chello wordt er naar de tool UPC TestService verwezen voor het testen van je verbindingssnelheid.

Volg eerst even die stappen, want het probleem is bekend bij Chello. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 08:13 ]

Verwijderd

Of maak je misschien gebruik van een draadloos (onbeveiligd) netwerk ?
Buren van mij hebben dit ook en bemerken soms dat hun verbinding toch
wel heel traag is. :Y)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 08:28:
Logisch, gezien het feit dat de mensen uit de straat keihard kunnen downloaden & uploaden via de verbinding van je buren.

Beveilig jij het netwerk van je buurman zo snel mogelijk, want misbruik maken van de verbinding van anderen, is strafbaar. :*)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

10kb/s is erg weinig (minder dan telefoonmodem :o ) ook bij je ouders is 100kb/s veel te weinig. Chello Light en Classic horen beide 1024kb/s (=128kB/s) upload te hebben.

Maar goed, geef eens wat meer info:

- welke modem heb je?
- waarmee meet je de snelheid?
- haal je op andere meetplekken dezelfde snelheid?
- hoe ziet je netwerk tussen modem en PC eruit?
- als je een router hebt: wat gebeurt er als je rechtstreeks met PC op modem gaat zitten?
- hoe zijn de signaalwaardes die je op 192.168.100.1 kunt uitlezen (zo die pagina bereikbaar is)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Gebruik je dezelfde laptop op beide verbindingen? Misschien draait daar iets op wat niet deugd? Hoe is de verbinding op andere PC's als je de laptop uit hebt ?

Zelf had ik hier ook last van.. maar dat was toen met de overstap naar... ehmm.. Docsis ofzoiets, toen moest ik gewoon een nieuw modem hebben, maar ik denk niet dat dat nog het geval is bij jou..

Misschien ook handig om te vertellen welk modem je hebt? Want bij sommige modems werken die 192.168.100.1 links niet.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 08:53:
[...]
Beveilig jij het netwerk van je buurman zo snel mogelijk, want misbruik maken van de verbinding van anderen, is strafbaar. :*)
Al het radio-verkeer dat niet encrypted is, mag je vrij gebruiken en mag je mee communiceren. Is deze echter encrypted, en je kraakt de encrypted packages en je gaat dan internetten bij je buurman.. dan is het strafbaar. Als je dus op een onbeveiligde verbinding gewoon internet en niet loopt te hacken of aanslagen loopt voor te bereiden is het gewoon legaal.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 12:15 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 12:14:
[...]
Als je dus op een onbeveiligde verbinding gewoon internet en niet loopt te hacken of aanslagen loopt voor te bereiden is het gewoon legaal.
Bekend verhaal..... daarom zegt ik ook:"Als je misbruik maakt van de verbinding van je buurman".

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 08:28:
Nee ik heb gebruik geen draadloos netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 12:06:
10kb/s is erg weinig (minder dan telefoonmodem :o ) ook bij je ouders is 100kb/s veel te weinig. Chello Light en Classic horen beide 1024kb/s (=128kB/s) upload te hebben.

Maar goed, geef eens wat meer info:

- welke modem heb je?
Bij mijn ouders een Motorola, hebben we gratis gekregen van UPC.
- waarmee meet je de snelheid?
Ik loadde bij DC++ eerst gewoon up met 100 kb/s maar dat gaat nu bij mij thuis en bij mijn ouders thuis erg traag. En op beide plaatsen heb ik dus ook lag met online counterstriken.
- hoe ziet je netwerk tussen modem en PC eruit?
Internet kabel gaat naar een router van linksys en daar zitten drie PC's op aangesloten waaronder die van mij.
- als je een router hebt: wat gebeurt er als je rechtstreeks met PC op modem gaat zitten?
Ik denk niet dat het daaraan ligt want mijn broertje heeft bijvoorbeeld geen lag met counterstriken.
- hoe zijn de signaalwaardes die je op 192.168.100.1 kunt uitlezen (zo die pagina bereikbaar is)
Hoe zie ik die signaal waardes?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:18:
[...]

Bij mijn ouders een Motorola, hebben we gratis gekregen van UPC.
OK, welke Motorola dan? En wat bij jou thuis?
[...]

Ik loadde bij DC++ eerst gewoon up met 100 kb/s maar dat gaat nu bij mij thuis en bij mijn ouders thuis erg traag. En op beide plaatsen heb ik dus ook lag met online counterstriken.
Wees allereerst eens duidelijk of je het over bit of Byte hebt :o

100kByte/s is een normale upload voor chello Classic of Light. 100kbit/s (12kByte/s) is zeer laag te noemen, 10kbit/s (1.2kByte/s) is werkelijk om te janken.

Probeer daarnaast eens met een andere test (voor mijn part www.speedtest.nl of UPC's eigen test.net.upc.nl)
[...]

Internet kabel gaat naar een router van linksys en daar zitten drie PC's op aangesloten waaronder die van mij.
Ethernetkabel bedoel je? Probeer eens met een andere.
[...]

Ik denk niet dat het daaraan ligt want mijn broertje heeft bijvoorbeeld geen lag met counterstriken.
OK, dat wijst op individuele PC/kabelproblemen. Begin eens met volledige metingen van snelheid op jouw PC en die van je broertje te doen (zie hierboven) en voor de goede orde een tracert naar je CS server van beide PCs.
[...]

Hoe zie ik die signaal waardes?
Je surft naar 192.168.100.1 :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 15:17:
OK, welke Motorola dan? En wat bij jou thuis?
Motorola SB4200E surfboard cable modem. Ik weet zo niet wat ik thuis heb.
Wees allereerst eens duidelijk of je het over bit of Byte hebt :o

100kByte/s is een normale upload voor chello Classic of Light. 100kbit/s (12kByte/s) is zeer laag te noemen, 10kbit/s (1.2kByte/s) is werkelijk om te janken.

Probeer daarnaast eens met een andere test (voor mijn part www.speedtest.nl of UPC's eigen test.net.upc.nl)
Volgens mij dan Byte ja. Eerst loadde ik altijd up met rond de 100 kbyte/s en nu onder de 10. En meestal gaat ie dan gewoon naar onder de 1 of gewoon 0.
Ethernetkabel bedoel je? Probeer eens met een andere.
Zal ik zo doen.
OK, dat wijst op individuele PC/kabelproblemen. Begin eens met volledige metingen van snelheid op jouw PC en die van je broertje te doen (zie hierboven) en voor de goede orde een tracert naar je CS server van beide PCs.
Ja, ik denk dat het aan mijn laptop ligt. De speedtest bij mij en op mijn broertje zijn computer zijn ongeveer gelijk qua upload en download speeds. Maar ik denk dat mijn laptop die vervolgens verneukt ofzo.

Hoe doe ik een tracert naar de cs server?
Je surft naar 192.168.100.1 :z
Downstream Value
Frequency 514750000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 30 dB
QAM 256
Network Access Control Object ON
Power Level -13 dBmV
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading
HFC MAC Address 00:08:0E:4F:AF:D0

Upstream Value
Channel ID 1
Frequency 45850000 Hz Ranged
Ranging Service ID 196
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 53 dBmV

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 15:38 ]

Verwijderd

Om te vergelijken zijn dit mijn waardes (ander modem, wel chello classic):

Frequency 458750000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 35 dB
Power Level -3 dBmV

Upstream Value
Channel ID 2
Frequency 57760000 Hz Ranged
Power Level 55 dBmV

Alleen het power Level wijkt nogal af.. maar hoeveel dat is en of dat erg is weet ik ook niet...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 15:36:
[...]

Motorola SB4200E surfboard cable modem. Ik weet zo niet wat ik thuis heb.
OK, oud bakbeest, maar dit soort snelheden zou zonder meer moeten lukken.
[...]

Volgens mij dan Byte ja. Eerst loadde ik altijd up met rond de 100 kbyte/s en nu onder de 10. En meestal gaat ie dan gewoon naar onder de 1 of gewoon 0.
Gebruik dan consequent je hoofdletters :Z

B=Byte, b=bit

Doe je dat niet dan gaat iedereen zo snel de mist in...
[...]

Zal ik zo doen.
OK...
[...]

Ja, ik denk dat het aan mijn laptop ligt. De speedtest bij mij en op mijn broertje zijn computer zijn ongeveer gelijk qua upload en download speeds. Maar ik denk dat mijn laptop die vervolgens verneukt ofzo.
Eerste waar ik aan denk is dan een duplex mismatch. Controleer je duplex mode. Staat hij op auto? Probeer even op 100Mb half duplex. Staat hij op 100Mb half? Probeer op auto.
Hoe doe ik een tracert naar de cs server?
Stap 1: zoek IP op van cs server
Stap 2: typ bij command prompt tracert <IP van server> *Enter*
[...]

Downstream Value
Frequency 514750000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 30 dB
QAM 256
Network Access Control Object ON
Power Level -13 dBmV
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading
Die waardes zijn ranzig!

De SNR hoort bij QAM 256 minimaal 31dB te zijn, liefst 34dB en de Power Level minimaal -10dBmV. Met deze waardes heb je waarschijnlijk op de downstream last van packetloss. Niet veel, maar meetbaar (zie tracert...). Vermoedelijk hebben je ouders de modem niet direct op het eerste aansluitpunt aangesloten staan. Komt de groene kabel misschien binnen in de meterkast? Zo ja hoort daar de modem te staan :o

Maar...

Dit zijn downstream waardes, je probleem is in de upload (=upstream), dus dit is niet de oorzaak.
HFC MAC Address 00:08:0E:4F:AF:D0

Upstream Value
Channel ID 1
Frequency 45850000 Hz Ranged
Ranging Service ID 196
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 53 dBmV
Van de kant van je modem kun je weinig over de upstream zeggen behalve indirect door de Power Level. De EuroDOCSIS spec zegt dat hij maximaal met 55dBmV mag uitzenden. Als hij hoger dan dat uitzendt, heb je waarschijnlijk een upstream probleem. Lager en dan is het upstreamsignaal is waarschijnlijk OK - maar alleen UPC, die het ontvangen upstream signaal kan uitlezen, kan uitsluitsel geven over de SNR. Als je bij tracert packetloss hebt op de tweede hop van achter de router (of de eerste hop zonder de router), dan is dit waarschijnlijk het probleem. Zo niet, moet je elders zoeken :o

Oslik blyat! Oslik!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:22

BHQ

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 08:53:
En jij download nooit warez en eet altijd netjes al je groente op :z ;)

Anyway, wat bluetje zegt is volgens mij niet helemaal waar. Was laatst nog een topic over of het nou wel of niet mocht, waar (volgens mij) het merendeel 'tegen' was.

Verwijderd

Yapser schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 17:55:
[...]

En jij download nooit warez en eet altijd netjes al je groente op :z ;)

Anyway, wat bluetje zegt is volgens mij niet helemaal waar. Was laatst nog een topic over of het nou wel of niet mocht, waar (volgens mij) het merendeel 'tegen' was.
Dit is het volgens de nederlandse wetgeving:
Wanneer het netwerk in kwestie niet is beveiligd, is het volgens de huidige Wet Computercriminaliteit niet strafbaar om gebruik te maken van dat netwerk. Er ligt momenteel (mei 2006) een wetswijziging bij de Eerste Kamer die hier verandering in zal brengen. Dan wordt elke vorm van "wederrechtelijk binnendringen" op andermans netwerk strafbaar, ook als er geen beveiliging op dat netwerk zit.
Ik kan alleen geen info vinden of die nieuwe wet nu al daadwerkelijk van kracht is.. maar goed.. wie slim is blijft gewoon van andermans netwerken af.. Als je het slim speelt, kun je misschien voor een vergoeding andermans netwerken beveiligen :)
Pagina: 1