Waar betaalbaar 3x RCA -> VGA (HD15) ?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-01 21:23
Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar een plaats waar ik een 3x tulp naar VGA kabel kan kopen om zo mijn dvd-speler met progressive scan op mijn DIY beamer aan te sluiten.

Deze dus, maar dan hoop ik dat ik 'm goedkoper kan krijgen. Waarom is ie eigenlijk zo duur?

Als dit topic ongewenst is, laat mij dit even weten via pm of mail

[ Voor 13% gewijzigd door kikibu op 17-07-2006 22:45 ]

• ibfranky
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-02 16:29
Ik dacht dat apple zoiets had voor 19 $ ...

kan de link nu even niet vinden , maar je moet daar eens gaan zoeken !
(dat was wel van dvi naar 3x rca)

[ Voor 14% gewijzigd door ibfranky op 17-07-2006 23:03 ]

Verwijderd

kikibu schreef op maandag 17 juli 2006 @ 22:45:
Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar een plaats waar ik een 3x tulp naar VGA kabel kan kopen om zo mijn dvd-speler met progressive scan op mijn DIY beamer aan te sluiten.

Deze dus, maar dan hoop ik dat ik 'm goedkoper kan krijgen. Waarom is ie eigenlijk zo duur?

Als dit topic ongewenst is, laat mij dit even weten via pm of mail
Dat is niet mogelijk, component video (YPnogwat) is compressed rgb en je hebt een transcoder nodig om dat om te zetten, deze kabels zijn ervoor bedoeld om beamers die component via vga ondersteunen, je diy beamer dus niet

• kikibu
Mijn dvd-speler (Yamaha S550) heeft drie component uitgangen: Y, Pr / Cr en Pb / Cb. In de instellingen van de speler moet ik het signaal op YUV ipv RGB zetten volgens de handleiding als ik deze uitgangen gebruik.

Ik heb veel opgezocht over de mogelijkheden en was er toch vrij zeker van dat dit ging werken. Ik heb namelijk ook een CRT monitor hier staan waar 5 BNC (component) ingangen opzitten naast de VGA. Weet je zeker Guido dat dit niet gaat werken?

Als dit zeker is, is het dan verstandig om een Scart -> VGA kabel te kopen om mijn DVD speler op de DIY-beamer aan te sluiten?

[ Voor 10% gewijzigd door kikibu op 18-07-2006 00:46 ]

Verwijderd

kikibu schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 00:45:
Mijn dvd-speler (Yamaha S550) heeft drie component uitgangen: Y, Pr / Cr en Pb / Cb. In de instellingen van de speler moet ik het signaal op YUV ipv RGB zetten volgens de handleiding als ik deze uitgangen gebruik.

Ik heb veel opgezocht over de mogelijkheden en was er toch vrij zeker van dat dit ging werken. Ik heb namelijk ook een CRT monitor hier staan waar 5 BNC (component) ingangen opzitten naast de VGA. Weet je zeker Guido dat dit niet gaat werken?

Als dit zeker is, is het dan verstandig om een Scart -> VGA kabel te kopen om mijn DVD speler op de DIY-beamer aan te sluiten?
RGB (vga) is inderdaad ook component, maar dat is een andere soort. YPbCr en die andere is wat anders dan gewoon RGB. RGB gaat met veel hogere bandbreedtes, YPbCr is een soort compressed RGB, wat zo ook op de dvd staat (op de dvd staan ook niet alle losse RGB gegevens, maar compressed)

wb je yamaha weet ik het niet, waarschijnlijk kan hij geen progressivescan over RGB doen, wat vrij logisch is, maar dus over YPbCr, dus als je dat wilt gebruiken, komt dat natuurlijk op je YPbPr uitgang en niet over je rgb uitgang (die waarschijnlijk op je scart uitgang zit)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

kikibu schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 00:45:

Nee, die kabel is bedoeld voor VGA aansluitingen die je dermate aan kan sturen dat er een RGB signaal uitkomt op de goede pinnen (dat is nogal een klus die niet op alle videokaarten werkt). Dit werkt in beide gevallen dus alleen op een speciaal geconfigureerde VGA aansluiting.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-02 09:40

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Zoiets misschien?

[ Voor 60% gewijzigd door mark de man op 18-07-2006 12:34 ]

Join het DPC Whatpulse team

• kikibu
Bedankt voor jullie snelle replies :)

Ok even ter samenvatting: Deze hierboven is dus wat goedkoper, maar hij gaat niet werken volgens Guido. En blijkbaar gaat een Scart -> VGA kabel ook niet werken, ook al komt er een RGB signaal over de SCART.

Wat is dan de beste manier om mijn Yamaha aan te sluiten op een TFT, of moet ik dit gewoon uit m'n hoofd zetten? De reden dat ik dit wil is dat ik dan niet bij elke film mijn pc moet ontkoppelen en bij de beamer hoef te zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door kikibu op 18-07-2006 12:52 ]

Verwijderd

kikibu schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 12:52:
[...]

Bedankt voor jullie snelle replies :)

Ok even ter samenvatting: Deze hierboven is dus wat goedkoper, maar hij gaat niet werken volgens Guido. En blijkbaar gaat een Scart -> VGA kabel ook niet werken, ook al komt er een RGB signaal over de SCART.
Komt omdat dat rgb signaal interlaced nog steeds is (en dus niet progressive), en waarschijnlijk accepteert je tft alleen progressive ingangssignalen. Maar daar zou ik mijn geld niet op durven zetten
Wat is dan de beste manier om mijn Yamaha aan te sluiten op een TFT, of moet ik dit gewoon uit m'n hoofd zetten? De reden dat ik dit wil is dat ik dan niet bij elke film mijn pc moet ontkoppelen en bij de beamer hoef te zetten.
een transcoder kopen

zoek maar eens op google op keydigital.

Verwijderd

JvS schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 01:16:
[...]

Nee, die kabel is bedoeld voor VGA aansluitingen die je dermate aan kan sturen dat er een RGB signaal uitkomt op de goede pinnen (dat is nogal een klus die niet op alle videokaarten werkt). Dit werkt in beide gevallen dus alleen op een speciaal geconfigureerde VGA aansluiting.
Mwah, uit die dvd speler komt RGB signaal en in de tft gaat ook RGB. Als als ik een stekker zou solderen van scart naar vga dan zou het moeten werken op een gewone crt monitor (met natuurlijk een composite sync --> hs en vs), maar een tft accepteert geen interlaced. Daarbij wilde hij progressive

• kikibu
Dus als ik het goed begrijp wil de TFT door de VGA een niet-interlaced, RGB, progressive signaal.

En mijn DVD speler stuurt alleen progressive door de Component en niet door SCART en alleen RGB door SCART en niet door Component?

Ik vind dit laatste niet duidelijk in de manual staan (te downloaden op yamaha site). De enige oplossing om het alsnog aan te sluiten is via een dure converter, waar ik dus zeker niet voor ga. Ik denk dat dan de enige goedkope oplossing iets van een lange kabel van PC naar mijn TFT is (ong 9m), weet iemand iets over de kwaliteit van zo'n lange VGA kabel? (TFT heeft geen DVI)

Even iets anders: Ik vond de divx en xvidjes die ik met de DVD speler op mijn oude tv bekeek er altijd beter uitzien dan als ik die met de PC bekeek op een CRT / TFT monitor. Ik dacht dat dit was omdat de DVD speler zo'n divx hardwarematig decode mbv een speciale chip, klopt hier überhaupt iets van?

[ Voor 8% gewijzigd door kikibu op 18-07-2006 18:31 ]

Verwijderd

kikibu schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 18:21:

Even iets anders: Ik vond de divx en xvidjes die ik met de DVD speler op mijn oude tv bekeek er altijd beter uitzien dan als ik die met de PC bekeek op een CRT / TFT monitor. Ik dacht dat dit was omdat de DVD speler zo'n divx hardwarematig decode mbv een speciale chip, klopt hier überhaupt iets van?
nee, dat komt omdat je crt/tft monitor zo'n hoge resolutie heeft dat hij de gebreken van de bron laat zien. Je oude tv draait native.

Verwijderd

kikibu schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 18:21:
Dus als ik het goed begrijp wil de TFT door de VGA een niet-interlaced, RGB, progressive signaal.

En mijn DVD speler stuurt alleen progressive door de via component (YPbCr) over 3x RCA en niet door SCART en alleen RGB door SCART en niet door Component?3x RCA
;)
YPbCr wordt ook wel component genoemd, terwijl het eigenlijk onder component hoort

Component
|
----- RGB
|
----- YPbCr
|
------ andere varianten

Scart is een type connector
3x rca is een type connector
DB15 is een type connector

een component signaal (of dat nou RGB of YPbCr is) kan over al deze connectoren. Echter de yamaha stuurt YPbCr uit over 3x RCA (en dat wordt ook nog eens gedeinterlaced --> dus progressive gemaakt door een chip) en RGB over scart uit (daar gebeurt verder niets mee, behalve de conversie van YPbPr in de dvd speler, op de dvd zelf staat YPbPr aan data), dit wordt echter niet gedeinterlaced en is dus niet progressive

Wat je dus nodig hebt is:

Of een deinterlacer die van het RGB signaal over scart een progressive rgb signaal kan maken (en dan hebben we het alleen over het signaal, die moet ook nog gesynced worden en dat wordt dus moeilijk)
Of een transcoder die van het progressive YPbCr signaal een progressive RGB kan maken ,en dan kan je het zo aansluiten

Over je computer: dat is altijd beter dan een dvd speler wat beeld betreft, deze scaled het ook nog met moeilijkere algoritmes naar de native resolutie van je panel, je panel zelf kan dat niet zo mooi.

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
is dit niet gewoon wat je zoekt?

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Verwijderd

Jup, zoiets heet dus een transcoder ;)

• kikibu
Dank je Guido. Dat apparaatje wat hierboven wordt aangehaald is leukje, maar ik ga er geen 60 euro incl verzending voor neerleggen als de kwaliteit uiteindelijk slechter is dan via een pc.

Ik denk dat ik toch voor een 10m lange VGA kabel ga. Nogmaals bedankt voor jullie replies :)
Pagina: 1