internet toegan voor PSP blokeren

Pagina: 1
Acties:

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-04 23:25
Hi

ik zit met en probleempje:
we hebben en Wireless access point voor het internet gebruik, de bedoeling is dat iedereen zonder wachtwoort of wat dan ook voor beveiliging op het internet kan (soort hotspot) en dat werkt ook perfect, maar we willen niet dat mensen met en PSP op het internet kunnen, is er mac adress range wat sony voor zijn psp's gebruikt?
of heeft iemand en idee?
ik heb zelf heel veel rond gezocht maar kon niets vinden
iemand en idee?

alvast bedankt

Verwijderd

je valt in de herhaling je valt in de herhaling.

Maar Sony zal wel zijn eigen id nr gebruiken in het mac address. dus aan de hand daarvan kun je een reeks blokkeren. Wat voor router heb je? Met een huis tuin en keuken router kun je het schudden.

Verwijderd

Als je niets te melden hebt, doe dat dan niet :)

[ Voor 84% gewijzigd door Equator op 18-07-2006 07:15 ]

• soheilmd
gewoone router met filtering en firewall functie
van planet internet

[ Voor 18% gewijzigd door soheilmd op 17-07-2006 22:01 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
soheilmd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 21:47:
... de bedoeling is dat iedereen zonder wachtwoort of wat dan ook voor beveiliging op het internet kan (soort hotspot) en dat werkt ook perfect...
maar we willen niet dat mensen met en PSP op het internet kunnen
Deze twee zijn dus niet verenigbaar.

• soheilmd
weet iemand mischien welke range MAC de PSP's hebben?

Verwijderd

waarom maak je niet een allow list voor de pc's die wel mogen en zet die als allowed in je router?

edit:

wel beetje vreemd dat "iedereen" je hotspot mag gebruik alleen psp's niet; vind ik een beetje raar, mja het is jouw keuze, ik zou dus nooit maar dan ook nooit een soho ap onbeveiligd laten, kans dat er iemand met een laptop langs komt en zegt router ga dood is dan heel groot ;) Als je begrijpt wat ik bedoel

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2006 22:15 ]

• soheilmd
de bedoeling was voor onze klanten en soort hotspot als service te geven,(daroom kan ik geen access lijst maken op de router) wat er gebeurde was dat paar jongens de hele tijd met de PSP op het internet gamen wat neit de bedoeling is

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Zie hier de officiele lijst:

http://standards.ieee.org/regauth/oui/index.shtml

Bij "Search the public OUI listing . . ." ram je Sony in en zoeken maar, dan krijg je de volledige lijst met ranges die aan Sony is toegewezen.

Succes!

• soheilmd
bedankt GraveR
maar ik heb als voorbeeld een MAC van en PSP die beginnt met 00.02.c7.76.xx.xx
maar als ik op die site zoek is de adress niet van sony!
enig idee?

[ Voor 85% gewijzigd door soheilmd op 18-07-2006 13:35 ]

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 21:53:
je valt in de herhaling je valt in de herhaling.

Ik walg van mensen zoals jij, help de topicstarter en kom niet stoer doen.

Ontopic: Ik zou gewoon met beveiling te werk gaan, een wachtwoord eenmalig intoetsen en dan opslaan is niet zo moeilijk.

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
soheilmd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:29:
bedankt GraveR
maar ik heb als voorbeeld een MAC van en PSP die beginnt met 00.02.c7.76.xx.xx
maar als ik op die site zoek is de adress niet van sony!
enig idee?
De hele lijst is gewoon te downloaden, zoeken op die range geeft:

00-02-C7   (hex)		ALPS ELECTRIC Co., Ltd.
0002C7     (base 16)		ALPS ELECTRIC Co., Ltd.
				1-2-1, Okinouchi, Sama-City,
				Fukushima-pref, 976-8501,
				JAPAN
				JAPAN

Mogelijk dus dat ze wlan-stuff van deze fabrikant betrekken en de bijpassende range gebruiken daarvoor.

[ Voor 15% gewijzigd door GraveR op 18-07-2006 17:18 ]

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-04 20:10

_nethack

We're all MAD here

Als je die ALPS range blockt dan kan dat betekenen dat ook mensen met een laptop oid met een wlan kaart/chip van dezelfde fabrikant niet meer kunnen internetten.
Als je de ranges van Sony blockt dan kan het betekenen dat ook mensen met een Sony Vaio laptop niet kunnen internetten.

Kun je niet beter gewoon proberen te achterhalen welke poorten/protocollen de PSP gebruikt voor online gamen, en die blocken? Of anders alles behalve de 'normale' protocollen (http(s), pop3, smtp, ftp) blocken?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-02 01:03

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Kan je er dan niet beter poorten dicht gaan gooien
html,shtml,pop,imap,ssh en dat soort zooi open gooien.

met ssh kan je natuurlijk een tunnel slaan dat je toegang tot alles hebt. maar dat is niet weg gelegt voor de gemiddelde gebruiker laat staan dat de psp dat gebruikt.

Vereist wel een servertje.
Als je een access point hebt wat niet direct de adsl/kabel/watdanook internet heeft. maar via ethernet naar je modem gaat. kan je bij de 2de hands boer voor 10 euro een oude bak ophalen. (486 of beter, Ja serieus) en 2 netwerk kaarten (1 kan ook als deze meerdere ips krijgt maar voor 7 euro lastig doen)
Linux er op donderen.
-bv debian (enter enter nog en paar keer enter en je bent klaar)
proxy er op. (meeste proxy's heben een config file met voorbeelden dus dat kan geen moete zijn)

en dat tussen je access point en je modem stopen.

uurtje werk zolang je maar iets van eth tussen wlan en internet hebt anders. No way dat dat kan.

>.< >.< >.< >.<

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
soheilmd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 21:47:
Hi

ik zit met en probleempje:
we hebben en Wireless access point voor het internet gebruik, de bedoeling is dat iedereen zonder wachtwoort of wat dan ook voor beveiliging op het internet kan (soort hotspot) en dat werkt ook perfect, maar we willen niet dat mensen met en PSP op het internet kunnen, is er mac adress range wat sony voor zijn psp's gebruikt?
of heeft iemand en idee?
ik heb zelf heel veel rond gezocht maar kon niets vinden
iemand en idee?

alvast bedankt
Probeer iets aan je Nederlands te doen, zo is het een beetje slecht leesbaar. :)

Het blokkeren van alle PSP's zal moeilijk worden denk ik. Als ik het een beetje begrijp hebben je een ruimte waarin mensen op internet kunnen (voor het werk oid.), als dit zo is zou je je Acces Point ergens anders neer kunnen zetten zodat de mensen met een PSP het AP niet meer zien.
En als er niemand is heel simpel de stekker uit het apparaat halen.
Volgens mij gaat het via MAC adressen nooit lukken vanwege de grote aantallen MAC adressen. Ook gebruikt Sony waarschijnlijk niet (alleen) hun eigen WiFi hardware.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:38:
[...]
Ik walg van mensen zoals jij, help de topicstarter en kom niet stoer doen.

Ontopic: Ik zou gewoon met beveiling te werk gaan, een wachtwoord eenmalig intoetsen en dan opslaan is niet zo moeilijk.
Dan moet je vooral gaan flamen, daarbij heeft spatje wél geholpen en iéts meer ervaring op GoT.

------------
Wat je kunt doen is zoeken of het PSP protocol een bepaalde poort gebruikt en deze in de router routen naar 127.0.0.1. Dit kan dus alleen als het een poort is die normaal niet gebruikt wordt.
Ikzelf gok dat de PSP helaas gewoon poortje 80 gebruikt voor online gaming.

[ Voor 9% gewijzigd door endless op 19-07-2006 19:34 ]

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:11

defiant

Moderator General Chat
Er zijn wel andere oplossing het proberen waard, zo kan je proberen Access Point Isolation aan te zetten als je router die mogelijkheid heeft. Zo kunnen klanten en psp'ers elkaar niet meer zien op het netwerk, en is tegen elkaar spelen via LAN niet meer mogelijk.
Daarnaast ligt het eraan wat voor diensten de klanten gebruiken, je zou voor de router een proxy/firewall kunnen instellen, ik denk dat de meeste real-time games al niet overweg kunnen met een proxy.

Als het telkens dezelfde lui zijn die met de PSP langskomen, kan je ook hun individuele mac's blocken, met een beetje geluk ontmoedig je ze dan al..

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Laat de jongens de volgende keer even nog lekker gamen, bied ze bv een drankje aan ;)
Ondertussen ga je naar een pc toe met Ethereal om wat pakketjes af te sniffen, waarschijnlijk maken de PSP's eerst contact met een of andere masterserver.
Bijna elke router heeft tegenwoordig wel URL/IP-blocking, de PSP-site invullen dus en klaar ;)

Heb zelf geen PSP, misschien werkt het dus wel helemaal anders ;)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Search results for "sony"

MAC Address
   Prefix         Vendor
   000095       Sony Tektronix Corp.
   00014A       Sony Corporation (was: SONY COMPUTER SCIENCE)
   00041F       Sony Computer Entertainment
   000AD9       Sony Ericsson Mobile
   000E07       Sony Ericsson Mobile
   000FDE       Sony Ericsson Mobile
   0012EE       Sony Ericsson Mobile
   001315       SONY Computer Enterta
   0013A9       Sony Corporation
   0015C1       SONY Computer Enterta
   001620       Sony Ericsson Mobile
   0016B8       Sony Ericsson Mobile
   080046       Sony Corporation Ltd.

bron: http://www.coffer.com/mac_find/?string=sony

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Of als die jonges komen ff kijken welke mac ze hebben die blokkeren. Ik neem aan dat er niet constant verschillende jongetjes komen met hen psp's :)

• soheilmd
dat idee met ''drankjes anbieden'' is niet eens zo gek
bedankt DarthPlastic
ik gaa ook kijken of PSP en bepaalde port gebruikt

nou nog een vragje ik heb ethral op mijn systeem gezet maar nu is de grote vraa hoe in hemels naam vind ik de gegeves van de PSP'ers? het is en gigantish log

alvast bedankt jongens

[ Voor 39% gewijzigd door soheilmd op 20-07-2006 02:02 ]

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-04 23:00

IEF

Why so serious?

wacht tot er wat mensen met een PSP op je hotspot zitten en vervolgens daar de MAC adressen van noteren? Die zullen ongetwijfeld een bepaalde hostname gebruiken.

Vervolgens MAC filtering gebruiken , maar dat is PER mac address. Die lijst zet je dus op 'deny'.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 15:43
Mensen met een Vaio laptop gaan je ook niet aardig vinden op deze manier ;)
Pagina: 1